Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten helpottaa aamuahdistusta ja pahoinvointia?

Vierailija
27.05.2017 |

Kaikki keinot kehiin! Aina aamuisin alkaa ahdistaa ja tulee huono olo, kiristää päätä ja oksettaa. Tässä ei oo enää mitään kivaa :( oon pienessä flunssassakin tällä hetkellä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se ahdistus tulee? Mua ahdistaa välillä myös, esim nyt. Mutta tiedän miksi: söin ihan surkeasti eilen, nukuin huonosti ja näin yhtä kamalaa ihmistä. Tänään syön, liikun ja aion nukkua lenkin jälkeen päikkärit, niin olo paranee. Tiedän että vähällä pääsen, mutta jos nyt jatkan huonosti nukkumista ja syömistä muutun ihan vainoharhaiseksi zombieksi.

Vierailija
2/20 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä se ahdistus tulee? Mua ahdistaa välillä myös, esim nyt. Mutta tiedän miksi: söin ihan surkeasti eilen, nukuin huonosti ja näin yhtä kamalaa ihmistä. Tänään syön, liikun ja aion nukkua lenkin jälkeen päikkärit, niin olo paranee. Tiedän että vähällä pääsen, mutta jos nyt jatkan huonosti nukkumista ja syömistä muutun ihan vainoharhaiseksi zombieksi.

En mä tiedä mistä se tulee :/ -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu aamurutiini auttaa mulla. Heräilen rauhassa juon kupin kahvia ja luen lehden. Sitten teen hyvän aamupalan ja syön rauhassa samalla katsellen jonkin hyvän sarjan. Sitten laittautumaan ja hommiin... Kaikista tärkeintä ettei aamulla ole kiire, ahdistun kiireestä. Herään työaamuina 4.30 ja työt alkaa klo 7.

Vierailija
4/20 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/20 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu aamurutiini auttaa mulla. Heräilen rauhassa juon kupin kahvia ja luen lehden. Sitten teen hyvän aamupalan ja syön rauhassa samalla katsellen jonkin hyvän sarjan. Sitten laittautumaan ja hommiin... Kaikista tärkeintä ettei aamulla ole kiire, ahdistun kiireestä. Herään työaamuina 4.30 ja työt alkaa klo 7.

On mulla aamurutiineja. Silti jotenkin aamut on hankalia :( -ap

Vierailija
6/20 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilu.

Vierailija
7/20 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lukenut ahdistushäiriöstä?

Mun ei tarvinnut kuin todeta ongelma, ja helpotti.

Mikä sua ahdistaa?

Vierailija
8/20 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku sulla siellä pohjilla ahdistaa ja vaikuttaa heräämiseen.. Mikä se on?

Mulla ihan vanhat lapsuuden jutut nousee nyt pintaan, kun isäni kuoli.

Vierailija
9/20 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus voi olla myös merkki että olet juuri herännyt syvästä REM unesta. Puhelimeen voi ladata sovelluksen jolla voi tarkistaa unen laadun, en ole kylläkään testannut itse. Luin eilen että Janina Frostell kuulemma syö proteiinia päivällä ja hiilareita illalla koska ne parantaa unen laatua. Itse herään myös aikaisin ja teen juttuja kuten harjaan lattian, syötän kissan, tyhjennän astianpesukoneen ja luen uutiset. Jos olen ollut parin tunnin kävelyllä aamuisin ahdistaa vähemmän tai joskus ei ollenkaan, kuitenkaan en aina jaksa lähteä kävelylle.

Vierailija
10/20 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko lukenut ahdistushäiriöstä?

Mun ei tarvinnut kuin todeta ongelma, ja helpotti.

Mikä sua ahdistaa?

Olen lukenut. En tiedä mikä ahdistaa. -ap

Vierailija
11/20 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuppi kahvia.

Vierailija
12/20 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tavallaan ihan normaalia. Aamulla stressihormoni kortisolin taso on meillä kaikilla luontaisesti korkeimmillaan. Tuo oksentelu voisi johtua esim. refluksitaudista. Ärsyyntynyt vatsa pistää oksentamaan?

Vierailija
13/20 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tavallaan ihan normaalia. Aamulla stressihormoni kortisolin taso on meillä kaikilla luontaisesti korkeimmillaan. Tuo oksentelu voisi johtua esim. refluksitaudista. Ärsyyntynyt vatsa pistää oksentamaan?

En oo oksentanut, vaikka kuinka oksettaisi. Oon vaan odottanu että se tunne menee ohitse. -ap

Vierailija
14/20 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä odotat että me osataan auttaa, kym et tiedä mikä on syy tai mistä ahdistus saattaisi johtua?

Vierailija
15/20 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskahartia hieronta. Tai sitten kannattaa käydä pään kuvauksessa.

Vierailija
16/20 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimakas minttupurukumi tai -pastilli (sellainen, joka pistää aivastuttamaan) voi helpottaa pahoinvointia. Kannattaa kokeilla myös SeaBand-rannekkeita, ne toimii tutkitusti.

Vierailija
17/20 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä sama ongelma aina kun joudun heräämään arkisin töihin. Liittyy varmaan liian vähäiseen uneen sekä stressiin ja kiireeseen aamuisin. Viikonloppuisin kun saan nukkua rauhassa, herätä ilman herätyskelloa ja aamut ovat rauhallisia ja kiireettömiä ahdistusta tai pahoinvointia ei ole. Pitäisi varmaan pakottaa itsensä aikaisemmin nukkumaan ja myös herätä aamulla aikaisemmin jotta aikaa olisi enemmän.

Vierailija
18/20 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla johtui pahasta refluksista, joka ei aina kuitenkaan "kertoile" itsestään kovin selvästi. Kuukausien jälkeen, kun olin syönyt isoa annosta protonipumpunestäjää, alkoi vähitellen helpottaa ja huomasi, että ahdistus oli paljolti johtunut noista mahaongelmista, joihin oli jo tavallaan tottunut. Nyt ei ole enää aamuahdistus vaivannut. Tsemppiä Sulle, Ap! :)

Vierailija
19/20 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sä odotat että me osataan auttaa, kym et tiedä mikä on syy tai mistä ahdistus saattaisi johtua?

En mä tiedäkkään. Helpottaa ehkä edes kirjoittaa tästä johonkin. -ap

Vierailija
20/20 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla johtui pahasta refluksista, joka ei aina kuitenkaan "kertoile" itsestään kovin selvästi. Kuukausien jälkeen, kun olin syönyt isoa annosta protonipumpunestäjää, alkoi vähitellen helpottaa ja huomasi, että ahdistus oli paljolti johtunut noista mahaongelmista, joihin oli jo tavallaan tottunut. Nyt ei ole enää aamuahdistus vaivannut. Tsemppiä Sulle, Ap! :)

Hyvä että sun kohdalla homma selvisi! Kiitos tsempeistä :) -ap