Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi leikkasi vahingossa hoitokissan viikset - kaveri suuttui!

Vierailija
26.05.2017 |

Kissahan on kunnossa ja kyseessä oli lapsi ja puhdas vahinko! En ymmärrä mikso pitää suuttua, sillä kissaahan on hyvin hoidettu ja on ollut meillä ennenkin hoidossa. Ei ole päässyt koskaan karkuun tai mitään, sisäkissa. Ja ihan maatiaiskissa, ei mikään näyttely kissa. Kyllähän ne kasvaa takaisin ne viikset.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä miten itse reagoisit jos kissa olisi raapinut pentusi kasvot verille? Eihän sekään sitä tahallaan olisi tehnyt.

Vierailija
42/48 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne viikset ole kissalle tärkeät? Ei siis ole mitkä tahansa karvat, vaan niillä on tehtävänsä, en nyt vain muista mikä? Ja oliko niissä tuntokin? Ymmärrän kaveriasi. Tietty oli ehkä vahinko, mut mikset vahtinut lastasi?

Ei niissä karvoissa tietenkään mitään tuntoa ole, mutta niiden tupessa on enemmän tuntoa kuin muissa karvoissa. Viiksien leikkaaminen ei siis satu kissaan. Eikä varmasti sisäkissan elämään varsinkaan vaikuta tuollainen muutenkaan.

Kissanpennuthan usein pureskelee viikset toisiltaan nysäksi, ainakin omalta pitkäkarvaiselta rotukissalta oli purtu, kun se minulle tuli. Kyllä ne tosiaan kasvaa takaisin, ei tuossa nyt mitään mahdottoman kamalaa ole tapahtunut.

Kiitos, näin ajattelinkin että kasvavat takaisin. Ja varmaan vähän kuin leikkaisi hiukset tai kynnet, ei kissa itse moksiskaan ollut eli ei sattunut. Eikö se tuntoaisti tarkoita että kissa aistii niillä vaikka pimeässä tai sellaista, hyvä kun on sisäkissa. Harmittaa kun pitää huutaa lapsen teosta. Ap

No ajattelepa, että kissan tuntoaisti on suurelta osin niissä viiksissä. Ja kirpaisee todella kun ne katkotaan. Voit verrata siihen, että lapseltasi puhkottaisiin silmät, ettei olisi näköaistia, tai vedettäisiin poikki joku hermojuuri, ettei olisi tuntoaistia ollenkaan.

Eipäs nyt liioitella. Tunto on viiksien juurissa, ei viiksikarvoissa itsessään. Kirpaisee, jos karvat kiskoo irti, mutta leikkaaminen ei satu sen enempää kuin ihmisen hiusten leikkaus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisin kaverisi asemassa ilmoituksen eläinsuojelurikkomuksesta. Tahallistahan tuo on, ei 3-vuotias pysty kissan viiksiä leikkaamaan. Eläinrääkkäystä!

Toivottavasti et ota kaverisi koiraa hoitoon; 3- vuotias leikkaa " vahingossa" hännän poikki!

No toi nyt vasta auttaakin. Kerro mieluummin miten saan kaverin leppymään. Paha mieli jo muutenkin. Ap

Mitä jos vaikka ottaisit vähän vastuuta? Hoet että 3v ei ymmärrä, no kyllä ymmärtää, mutta vanhemman tehtävä on kertoa että nyt teki väärin! Ystäväsi ei tässä ylireagoi, tottakai siitä ärsyyntyy, kun toinen piiloutuu selitysten taakse, ei ota vastuuta tai edes pyydä anteeksi.

Vierailija
44/48 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota hoito eläimiä, koska meillä on pienet lapset. Jos jotain sattuisi, kaikki olisi vastuullani. Enkä pysty vahtimaan joka sekuntia lapsten perään.

Vierailija
45/48 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuollainen voi tapahtua ihan vahingossakin. Kissat on aika yllättäviäkin liikkeissään, itsekkin olen joutunut tönimään kissaa kauemmas kun olen saksilla leikannut jotakin, samoin joskus ollut lähellä ettei ole saaneet veitsestä, kun on yhtäkkiä hypänneet keittiön tasolle kun olen ollut paloittelemassa jotakin.

Lisäksi 3 vuotias lapsi on vielä tosi pieni, ei hän ole mikään pikkuaikuinen joka tietää täsmälleen mitä saa tehdä ja mitä ei ja joka ei koskaan toimi impulssiivisesti.

Onhan siitä ihan sanontakin "uteliaisuus se kissankin tappoi".

Vierailija
46/48 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri vei kissan tänään eläinlääkäriin, päivystykseen niiden viiksien takia ja vaatii nyt multa maksun siitä eläinlääkäri laskusta! Tämä on ihan hullua. Ei mun sellasta kuulu maksaa kun kissalla ei ollut mitään hätääkään. Ap

Vierailija
47/48 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tekisin niin, että maksaisin, mutta samalla ilmoittaisin että ystävyys on nyt ohitse. En mitenkään haluaisi olla "kaveria" ylireagoivan hysteerikon kanssa. Ja kertoisin tämän sille ex-kaverille suoraan.

Vierailija
48/48 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri vei kissan tänään eläinlääkäriin, päivystykseen niiden viiksien takia ja vaatii nyt multa maksun siitä eläinlääkäri laskusta! Tämä on ihan hullua. Ei mun sellasta kuulu maksaa kun kissalla ei ollut mitään hätääkään. Ap

Tylsää provoilua.