Uskaltaako toisen kortilla maksaa lähimaksuominaisuudella?
Kommentit (11)
Minä olen monesti nostanut mieheni kortilla automaatista rahaa miehen luvalla/pyynnöstä. Ja äitini puolestaan käyttää verkkopankkia isän puolesta. Isä kun ei käytä tietokonetta ollenkaan.
On lain vastaista, mutta en ymmärrä miksi. Ei luulisi ketään haittaavan.
Ja toki siis kortin haltijan luvalla, mutta mikäli hän ei tahtoisi antaa minulle pinkoodiaan, niin uskaltaako? Kysyykö ne sitä joskus lähimaksettassa? Minulta ei ole ikinä kysytty, kun olen omalla kortillani lähimaksanut.
ap
Miksiköhän sitä kutsutaan lähimaksamiseksi? Mun mielestä etämaksu olis parempi. Lähempänähän se kortti on silloin kun se tungetaan maksukortinlukijaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja toki siis kortin haltijan luvalla, mutta mikäli hän ei tahtoisi antaa minulle pinkoodiaan, niin uskaltaako? Kysyykö ne sitä joskus lähimaksettassa? Minulta ei ole ikinä kysytty, kun olen omalla kortillani lähimaksanut.
ap
Muutaman kerran on tullut mulla tilanne, että lähimaksu ei jostain syystä onnistu ja on pitänyt laittaa pin-koodi.
Kassahenkilöllä ei ole nykyään oikeutta ottaa korttia pois, vaikkei se sinun olisikaan. Kortin haltija on vastuussa kortin käytöstä, jos on sen antanut, vaikka se henkilökohtainen onkin. Jos annat PIN-koodin ja kortin toiselle ja hän nostaa tilin tyhjäksi ja häipyy Bahamalle, olet siitä itse vastuussa.
Olin ennen pankissa töissä, ja siellä valitettavasti tuli vastaan kaikenlaista. Varsinkin erotilanteissa.
Kassalla töissä, ja en suosittele. Lähiluvullinen kortti vaatii pin-tiedot n. 15 käytön välein, ja jos selviää että kortti ei ole sun, voi siitä syntyä aika hässäkkä. Toisen kortin käyttäminen kun on kielletty käyttöehdoissa, ja jos siitä nyt soppa syntyy, voitaisiin se kai teoriassa vähintäänkin takavarikoida. Toki harvinaista, mutta kuinka kauan kun nämä yleistyvät niin kauheaa vauhtia?
Nosta automaatista rahaa kaverin kortilla ja maksa setelillä. Laitonta sekin, mutta en käyttäisi lähimaksuominaisuutta.
Tämä on helppo seurata jo tästä joten jos et halua ikävyyksiä älä edes yritä.
ei kannata. kone pyytää pinkoodia tasaisin väliajoin.
Vierailija kirjoitti:
Nosta automaatista rahaa kaverin kortilla ja maksa setelillä. Laitonta sekin, mutta en käyttäisi lähimaksuominaisuutta.
Luitko ollenkaan? Et sinä sieltä automaatista saa mitään ilman sitä PIN numeroa
En suosittele. Toisen omistaman kortin käyttö ei ole salllittua.