Johtuvatkohan kaikki mielenterveysongelmat liiallisesta kapinallisuudesta?
Ihminen kapinoi normeja, sääntöjä, auktoriteetteja jne. vastaan korostetun voimakkaasti, mikä johtaa usein itselle haitalliseen käyttäytymiseen. Voisiko tässä olla mt-ongelmien ydin?
Kommentit (6)
Joo kuule, ihan varmasti esim. mun ongelmat johtuu siitä että kapinoin liikaa, eikä suinkaan siitä että olin skitsofreenisen ja väkivaltaisen äidin armoilla elämäni ekat vuodet. Vedä vittu päähäs.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Kuinka tyhmä sä oikein olet? Alistuminen ilman vastarintaa sairaampaa on kuin oman järjen käyttö ja kyseenalaistaminen.
Puhuinkin korostetun voimakkaasta, liiallisesta kapinallisuudesta, sellaisesta joka on haitaksi itselle. -ap
Mielenterveysongelmien ydin on koulukiusaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Joo kuule, ihan varmasti esim. mun ongelmat johtuu siitä että kapinoin liikaa, eikä suinkaan siitä että olin skitsofreenisen ja väkivaltaisen äidin armoilla elämäni ekat vuodet. Vedä vittu päähäs.
Ehkä halusi vastustaa äitiäsi on aiheuttanut sinulle sitä kapinallisuutta, jonka kohteeksi olet vanhemmiten vaihtanut muut ihmiset ja yhteiskunnan. -ap
no jos lampaana elo on terveyttä ja kapinoiminen sairautta, niin onko mielisairaus vaan sosiaalinen konstruktio? Joka onkin enemmän ympäristön kuin yksilön vika?
Ei ole. Kuinka tyhmä sä oikein olet? Alistuminen ilman vastarintaa sairaampaa on kuin oman järjen käyttö ja kyseenalaistaminen.