Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9-v uhma, miten suhtaudutte

Vierailija
26.05.2017 |

Meillä 9-v tyttö on viimeisten kuukausien ajan alkanut uhmaamaan ihan älyttömiä asioita. Selkeästi uhmaa vaan saadaksensa minun sanomaan tiukasti tai hermostumaan ja sen jälkeen toimii aivan normaalisti. Muuten mitään käytösongelmia ei ole, jostain syystä haluaa vaan saada minut hermostumaan ja sitten toimii niin kuin pitää. Olen miettinyt pitäisikö vaan kävellä pois ja jakaa mahdolliset seuraamukset jälkikäteen. Vai onko parempi antaa lapsen uhmata ja hakea minun hermostumista, kun sen jälkeen kuitenkin käyttäytyy aina hyvin.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tylsän kuuloinen neuvo, mutta suosittelisin antamaan enemmän myönteistä huomiota. Viettämään enemmän rauhallista aikaa yhdessä, kiinnostumaan lapsen asioista jne. Onhan niitä nyt kaikenlaisia vaiheita ja lapsi voi olla epävarma itsestään, välitetäänkö hänestä jne. Ei sitä ehkä kannata uhmaksi nimetä.

Vierailija
2/3 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tylsän kuuloinen neuvo, mutta suosittelisin antamaan enemmän myönteistä huomiota. Viettämään enemmän rauhallista aikaa yhdessä, kiinnostumaan lapsen asioista jne. Onhan niitä nyt kaikenlaisia vaiheita ja lapsi voi olla epävarma itsestään, välitetäänkö hänestä jne. Ei sitä ehkä kannata uhmaksi nimetä.

Lapsi saa paljon huomiota, olen ollut viime vuodet hoito/äitiyslomalla ja mieskin tekee normaalia työtä ja on aina paikalla klo 16 jälkeen. Esikoisena pääsee lisäksi kotona vanhempien kanssa kahdestaan tapahtumiin ja matkustamaan. Nuoremmilla ei ole harrastuksiakaan niin oikeastaan elämme kaikki esikoisen aikataulun mukaan. Tämä tietysti muuttuu, kun sisarukset kasvavat ja heilläkin on menoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyseinen lapsi on oikein hyvin käyttäytyvä, koulussa, harrastuksissa, kotona ja kavereiden kanssa menee hienosti. Sukulaisetkin pyytävät lasta usein seurakseen, kun hänen kanssaan on mukava tehdä kaikenlaista. Uhmaakin vain älyttömiä asioita. Itseä harmittaa joutua hermostumaan, pilaa hyvän mielen minulta. Usein tämä tapahtuu kun olemme hyvällä tuulella. Mietin onko lapsen tärkeää saada pitää uhmansa vai voisi ko lopettaa sen lopettamalla reagoimisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän