Joku naapuri availee roskiksia
Mitä ihmettä tehdä? Huomasin juuri, että joku on availlut roskapusseja joita vein roskikseen. miten tälläisessä tilanteessa vois toimia? Aika ahdistavaa, onneksi pusseissa ei sentään mitään laskuja ollut, mutta silti. Pitäisi viedä iso nippu juuri vanhoja laskuja pois mutta miten tässä uskaltaa kun joku selvästi kyylää.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilötiedot silputaan tietenkin pois ennenkuin mitään laitetaan roskiin. Ja paperit muutenkin kuuluu paperinkeräykseen eikä sekajätteisiin.
Ei kannata laittaa mitään, missä on osoitetiedot tai nimi saati vielä tarkempia tietoja, paperinkeräykseen, edes silputtuna. Sieltä niitä tietoja tongitaan ja käytetään rikollisesti. Näin on sanonut tuttavani, poliisi. Suositteli normaalioloissa (= ei pääsyä tietoturvaroskikseen / takkaa / puukiuasta tmv.), että kaikki silputaan mahd. pieneksi ja laitetaan sekajätteeseen, missä on juuri jotain "likaista", ettei houkuta tonkimaan.
Joo siis silpun laitan itsekin roskikseen mutta osan papereista keräykseen. Sellaiset josta on kaikki henkilöllisyyteen viittaavat asiat otettu pois, esim saatekirjeet niin että nimi ja osoite poistettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silppia ne laskusi tai vie marketin tietoturvaroskikseen.
Hyvä idea, mutta en ole koskaan nähnyt missään marketeissa tietoturvaroskiksia.
Osaatko sanoa, missä kaupoissa sellaisia on? Olisiko Prismoissa?
ohis
Ravattulan CM / Kaarina.... siellä ainakin olen käyttänyt jokunen vuosi sitten.
Marketeissa on arkistopaperille roskikset mutta ne on nimenomaan kauppojen takahuoneissa/konttorissa kaupan omille silputtaville papereille. En ole kuullutkaan/nähnytkään että asiakkaille olis semmosia yleisiä laitettu.
Meillä on yksi leikkitalonmies asukas, joka käy kaikki roskikset tarkistamassa, mutta ei se vissiina sentään pusseja availe. Marmattaa aina, kun jotkut heittävät kokonaisia pizzalaatikkoja roskikseen vaikka pahvinkeräyslaatikkokin on. Säästää kyllä taloyhtiön kuluissa, kun korjailee niitä jälkiä.
Itse leikkaan henkilötiedot pois kirjeistä ja silppuan ne laput saksilla käytettyyn kahvinsuodattimeen, joka menee kompostiin. Niin pieni määrä paperia ei haittaa biopussissakaan. Kesällä kerätään henkilötietoja sisältävät paperit poltettavaksi mökillä,
Teininä mun kaverin perhe tonki roskiksia aarteiden toivossa. Ottivat joitain mun sinne heittämiä juttuja käyttöön. Kiusallista.
Heidän isänsä oli ihan asiallinen ekonomi. Keräilijä vain lisäksi.
Tässä ainakin käy yksi vanha nainen dyykkaamassa taloyhtiön roskikset säännöllisin väliajoin. On siellä kyllä joku talonväestäkin möyrinyt, sillä alaoveen on ilmestynyt lappuja tyyliin "joku oli vienyt biojätettä sekajätteeseen" ja "ilmoittakaa hallitukselle jos näette ihmisten vievän jätteitä väärään astiaan".
Meillä myös yksi kyöttänäakka tonki roskapussit. Laitoin kassiin lapun: "Etsi dyykkari ruokasi muualta!" ja tonkiminen loppui!
Paskanna virallisen näköiseen pakettiin ja vie se roskiin.