Kuinka monella teistä lapsen syntymäajankohta on ollut tietoisesti laskelmoitu?
Kommentit (13)
Laskelmoitiin esikoisen syntymän ajankohtaa. Mutta sitten kun oli yli vuosi yritetty vauvaa ilman tulosta ei enää kiinnostanut ajankohta kunhan nyt saatais vaan lapsi. No toisen lapsettomuushoitokierroksen jälkeisestä kierrosta tärppäsi sitten.
Toista toivottiin pienellä ikäerolla joten pian annettiin mahdollisuus uudelle raskaudelle varsinkin kun oli ajatus että se voi viedä vuosia. No ikäeroa ei tullutkaan lapsille kuin reilu 18kk.
Eli oma kokemus oli tosiaan että voihan sitä suunnitella ja tähdätä johonkin mutta kyllä se on niin monesta asiasta kiinni että tulos on mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Minulla! Ja 4x
Oletko tullut siis 4 x ekasta kierrosta raskaaksi? Aika uskomattoman sikiävää sakkia olette molemmat.
Meillä on kaikki 3 lasta mietitty kalenterit kourassa etukäteen koska olis paras aika syntyä miehen työn ja sään takia. Kaikki on tullut ekasta kierrosta. Ja suunnitellessa ajateltu parasta ajankohtaa tiedostaen että raskaaksi tulo saattaa kestää jos tärppää ollenkaan. On vain annettu lupa tulla kun ajankohta on ollut sopiva. Ilman mitään stressiä ja väkinäistä yrittämistä.
Mulla on 4 lasta ja 2 niistä on sovitettu syntymään niin, että saan kunnon äitiyspäivärahan. =)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kaikki 3 lasta mietitty kalenterit kourassa etukäteen koska olis paras aika syntyä miehen työn ja sään takia. Kaikki on tullut ekasta kierrosta. Ja suunnitellessa ajateltu parasta ajankohtaa tiedostaen että raskaaksi tulo saattaa kestää jos tärppää ollenkaan. On vain annettu lupa tulla kun ajankohta on ollut sopiva. Ilman mitään stressiä ja väkinäistä yrittämistä.
Minulla juuri samoin. Monta asiaa mietitty, myös se, että muutama kuukausi yritykseen. Tärpännyt melko nopeasti, kaksi ekalla kierolla, pari tokalla. Viimeisen syntyessä olin 39 ja iltatähti onnustui heti.
T. Se 4x-tyyppi
Ei kumpikaan. Sovittiin että tulee kun tulee.
En ole harrastanut tuollaista älyttömyyttä. Lapsia on tullut, kun ovat olleet tullakseen ja olen siitä kiitollinen. Mitään venkslauksia ei tehty.
Yhtäkään kolmesta lapsestamme ei ole ajoitettu millään tavalla, vaikka töissä ehkä näin luullaan. Olimme 10v ilman ehkäisyä ja näiden lasten lisäksi tuli 3 keskenmenoa.
Molemmilla lapsilla melkeen sama päivä kummasti 9kk isän syntymäpäivistä.
Tiedän erään henkilön, joka on laskelmoinut mm. puhelinnumeronsa ja rekkarinsa (ellei jälkimmäinen ollut vain onnekasta sattumaa). Yksi lapsi tuli melkein hienona päivänä, mutta ei ihan, ei ihan! Toinen synnytys tapahtui hienona päivänä, mutta reilusti liian aikaisin laskettuun aikaan verrattuna. Toivon todella, ettei henkilön pakkomielle hienoihin lukuihin ja päivämääriin ole niin vakava, että se oli tarkoituksellista. (Voiko synnytystä edes omin toimin aikaistaa?)
Ei se lapsi kalenterin kanssa tule. Sattumalta sai kaikki kolme lastamme hienot syntymäpäivät; esikoisemme syntyi uudenvuodenpäivänä, Toinen lapsi syntyi vappupäivänä ja kolmas juhannusaattona :)
Minulla! Ja 4x