Miksi minun pitäisi viedä miehen lapsi kouluun?
Poikkeuksellisesti lapsi meillä arkena. Mies lähti aamuvuoroon viideltä ja nyt laittaa viestiä, että vietkö lapsen kahdeksaksi kouluun. No en varmaan vie! Vieköön oma äitinsä jos mies ei viitti!
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi pitää edes alkaa pohtimaan vienkö vai enkö. Jos olet paikalla ja lapsi tarvitsee apua, miksi et veisi? Tietysti tilanne on hyvin herkullinen ap:n tyyliselle ihmiselle, joka vain odottaa sopivaa hetkeä näpäytellä lapsen äidille. Lapsihan tuossa valtataistelussa on vain pikkuinen pelinappula.
Minun ei tarvitse näpäytellä mitään mieheni exälle. Mies jätti hänet minun takia, vaihtoi fiksumpaan, kauniimpaan ja nuorempaan. Eiköhän siinä ollut näpäytystä tarpeeksi. Ap
Käytöksen perusteella et ole fiksumpi ja ruma käytös rumentaa sukupuolesta ja iästä riippumatta.
Nuorempi voit olla.
Joten jos olisit oikeasti fiksu, toimisit kaikkien kannalta fiksusti ja empaattisesti ja veisit lapsen kouluun. Poikkeustilanteessa voit joustaa, ja tuo, että olet sanonut lapselle ettei tule takaisin ennen kuutta, osoittaa kyllä täydellistä piittaamattomuutta. Ilmeisesti alakouluikäinen tai varhaisteini?
-m29
8 v tyttö, ekalla. Ap
Ei taida mennä nyt ihan niin, että on vain sinä, miehesi ja vauvanne. Se edellisen liiton lapsi on aivan yhtä paljon miehesi lapsi kuin teidän vauvanne on. Miehesi perheeseen kuuluu kaksi lasta, vaikket haluaisi sitä hyväksyä. Ällöttää oikeasti tuollaiset ihmiset, jotka kuvittelevat, että erotessa myös lapsista tulisi exiä. Jos teille tulee miehen kanssa ero, niin hylkäätö sitten tämän hetkisen vauvasi aloitettuasi uuden suhteen? Sehän on silloin vain entinen lapsesi, eikä sua enää kiinnosta hänen asiat. Kasva prkl aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti viet! Lapsi kuuluu teidän perheeseen. Ja mieshän on töissä, ei ole viitsimisestä kysymys.
No ei tod kuulu meidän perheeseen! Meidän perhe = minä, mies, meidän vauva. Ap
Kyllä muuten kuuluu, koska hän on miehesi lapsi. Lapsia ei luokitella "entisiin" ja "nykyisiin", niin kuin tyttöystäviä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi pitää edes alkaa pohtimaan vienkö vai enkö. Jos olet paikalla ja lapsi tarvitsee apua, miksi et veisi? Tietysti tilanne on hyvin herkullinen ap:n tyyliselle ihmiselle, joka vain odottaa sopivaa hetkeä näpäytellä lapsen äidille. Lapsihan tuossa valtataistelussa on vain pikkuinen pelinappula.
Minun ei tarvitse näpäytellä mitään mieheni exälle. Mies jätti hänet minun takia, vaihtoi fiksumpaan, kauniimpaan ja nuorempaan. Eiköhän siinä ollut näpäytystä tarpeeksi. Ap
Heh. Jos sinä olet se fiksumpi, niin exä täytyy olla aivoton.
Heh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa että teit tahallasi provokatiivisen aloitteen ap... Varmaan tiesit, että nykyisellä miehelläsi on lapsi, joka tulee jatkossakin kuulumaan hänen perheeseen, halusit tai et. Aika itsekästä on ajattelutapasi ( sinä, mies ja vauva on sun perhe), mutta sinunkaltaisia naisia on paljon. Niin kuin yllä on todettu, lapsihan tästä kärsii. Saa kokemuksen, ettei ole haluttu ja toivottu, aiheuttaa vaivaa ja on tiellä. Ja sellaiset arvet kestää. Ja sit yhteiskunnassa ihmetellään kun nykynuoriso voi niin huonosti, huoh..
Eli jos olet edes yhtään, hitusenkaan järjissään oleva aikuinen, viet lapsen kouluun etkä edes kyseenalaista asiaa. Ja tarjoat koulun jälkeen välipalaa ja kysyt millainen päivä hänellä on ollut.No vähän myöhäistä jo. Lapsi lähti käveleen bussille puoli tuntia sitten. Ja välipalaa en ajatellut laittaa. Ap
Älä sitten puhu itsestäs fiksuna. Fiksu ihminen ottaa toiset huomioon.
Minä sanoin lapselle ihan kauniisti, etten voi viedä häntä kouluun, koska vauva nukkuu vielä. Käskin mennä bussilla ja tulla takaisin vasta kuuden jälkeen, kun vauva on herännyt päiväunilta ja me ollaan syöty päivällistä miehen kanssa (pieni romanttinen hetki, viiniä, ym).
Lapsi tuntui ihan ymmärtävän asian. Ap
Vaikea uskoa, että tuollaista asiaa kuin kouluun vieminen ei olisi sovittu etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Poikkeuksellisesti lapsi meillä arkena. Mies lähti aamuvuoroon viideltä ja nyt laittaa viestiä, että vietkö lapsen kahdeksaksi kouluun. No en varmaan vie! Vieköön oma äitinsä jos mies ei viitti!
Höpö aloitus! :) Isukki laittaa töistä viestiä, että viitsisitkö viedä Marja-Leenan kouluun. Että tuli ihan yllätyksenä asia hänellekin. :)
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa, että tuollaista asiaa kuin kouluun vieminen ei olisi sovittu etukäteen.
Miehen kuuluu hoitaa lapsensa. Minusta ihan selvä ja sovittu asia. Mutta sitten alkaakin säätää: vie sinä, minulla on aamuvuoro. Nukuin vielä kun mies lähti töihin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa että teit tahallasi provokatiivisen aloitteen ap... Varmaan tiesit, että nykyisellä miehelläsi on lapsi, joka tulee jatkossakin kuulumaan hänen perheeseen, halusit tai et. Aika itsekästä on ajattelutapasi ( sinä, mies ja vauva on sun perhe), mutta sinunkaltaisia naisia on paljon. Niin kuin yllä on todettu, lapsihan tästä kärsii. Saa kokemuksen, ettei ole haluttu ja toivottu, aiheuttaa vaivaa ja on tiellä. Ja sellaiset arvet kestää. Ja sit yhteiskunnassa ihmetellään kun nykynuoriso voi niin huonosti, huoh..
Eli jos olet edes yhtään, hitusenkaan järjissään oleva aikuinen, viet lapsen kouluun etkä edes kyseenalaista asiaa. Ja tarjoat koulun jälkeen välipalaa ja kysyt millainen päivä hänellä on ollut.No vähän myöhäistä jo. Lapsi lähti käveleen bussille puoli tuntia sitten. Ja välipalaa en ajatellut laittaa. Ap
Minä sanoin lapselle ihan kauniisti, etten voi viedä häntä kouluun, koska vauva nukkuu vielä. Käskin mennä bussilla ja tulla takaisin vasta kuuden jälkeen, kun vauva on herännyt päiväunilta ja me ollaan syöty päivällistä miehen kanssa (pieni romanttinen hetki, viiniä, ym).
Lapsi tuntui ihan ymmärtävän asian. Ap
Mitä miehesi mahtaa olla mieltä tästä? Että hänen EKALUOKKALAINEN lapsensa joutuu hengailemaan jossain ulkona ties missä koulun jälkeen kuusi tuntia että te saatte ryödä rauhassa romanttisen päivällisen. Olet oksettava.
Olet ottanut käytetyn, nyt hoidat koko paketin. Tai luovut myös miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tyhmä se ex oikein onkaan ollut jos sinä pystyt pitämään itseäsi fiksumpana?
Tuo 'en varmasti vie tuota Exän lasta' on nyt sellainen idiotismin huippu, että pilasit kyllä tämän päivän - että noin tyhmiä ihmisiä saattaa ollakaan!
Voi tsiisus, että porukalla käy tunteisiin tällainen provo! :D Kuinka typerää porukka voikaan olla...? Tämä aloitus huutaa jo otsikossa olevansa provo ja mammat menevät siihen mukaan ihan täysillä. Uskomatonta, aikuiset ihmiset!
Vierailija kirjoitti:
Olet ottanut käytetyn, nyt hoidat koko paketin. Tai luovut myös miehestä.
Ei vaan syön ns rusinat pullasta :)
Ei tämä minua haittaa yhtään. Tämäkin ongelma ratkesi, kun lapsi ymmärsi lähteä yksin kouluun. Ap
Riippuu oletteko miehesi kanssa perhe vai kämppiksiä?
Jos olette kämppiksiä ei kuulu, mutta jos olette perhe, puhallette samaan hiileen ja tuette toinen toisiamme ja autatte, jos toinen sitä tarvitsee. Se on onnellisen ja pitkän parisuhteen salaisuus.
Viennistä olisi pitänyt sopia aiemmin.
Tietenkin tämä on provo, mutta vastaavanlaisissa uusioperhekuvioissa lapsen kohtalo voi olla sama.
Molemmissa perheissä ajatelleen, että tämä meidän uusi ydinperheemme vauvoineen on nyt meidän perhe ja tuo edellisen perheen lapsi on ulkopuolinen, joka vuoroviikoin tulee häiritsemään meitä.