Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri nukuttaa vauvaansa tampausparvekkeella joka päivä klo 11-14 ja taas klo 17-19. Koska voin viedä matot ulos?

Vierailija
25.05.2017 |

Ja kyllä, en käytä samaa parveketta vaan kahta kerrosta ylempänä, mutta pölyt tulee kuulemma vauvan päälle.

Kun yritin tampata mattoja, niin tämä äiti alkoi sättiä minua ettei nykyään kukaan enää vie mattoja ulos.

Taloyhtiön säännöissä lukee, että mattojen tuuletus ja tampaus ma ke pe klo 10-19 ja vuodevaatteet ti to la sama aika. Mutta tämä äiti vaan nauroi mulle päin naamaa!

Mitä teen?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamppaat matot silloin, kun taloyhtiön säännöt sallivat.

Vierailija
2/40 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viet matot tuulettumaan, piste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamppaat mattoja sinä aikana kun taloyhtiön säännöt sallivat. Kyllä se äiti jossain vaiheessa luovuttaa.

Vierailija
4/40 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kun olen töissä mulle sinoa tampausaika on klo 17-19. Ja silloin vauva nukkuu alhaalla parvekkeella. Ap

Vierailija
5/40 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö sulle ikinä käy klo 14-17 tai klo 19:stä vaikka seuraavaan aamuun asti? Kuinka monta tuntia niitä pitää siellä hakata?

Vierailija
6/40 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja kun olen töissä mulle sinoa tampausaika on klo 17-19. Ja silloin vauva nukkuu alhaalla parvekkeella. Ap

No se on tamppausparveke eikä nukutusparveke. 

Vierailija
7/40 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuroit ne matot ja lopetat sen tamppamisen! Matot menee rikki ja pöly vaan leviää paikasta toiseen. Äiti on ihan oikeassa ettei kukaan enää tamppaa. Katso vaikka martta-liiton suositukset netistä.

Vierailija
8/40 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka se äiti luulee olevansa? Mullakin on vauva, mutta myös käytöstapoja. Hyvin moukkamaista äidiltä. Ei kai tuossa voi muuta kuin valittaa isännöitsijälle.

Vierailija
9/40 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene tamppaamaan matot ja naura sille äidille päin naamaa.

Vierailija
10/40 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mattoja ei pitäisi tampata ollenkaan. Ompeleet löystyvät.

Vierailija
11/40 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko yrittänyt keskustella asiallisesti ja järkevästi sen naapurin kanssa? Tuskin sinä olet joka päivä mattojasi tamppaamassa, eikä naapuri voine ihan joka ikinen päivä olla nukuttamassa vauvansa molemmat päiväunet sillä parvekkeella...?

Jos järkipuhe ja neuvottelu ei auta, niin yhteys isännöitsijään. Ei kukaan saa monopolisoida taloyhtiön yhteisiä parvekkeita omaan käyttöönsä, oli se käyttötarkoitus mikä hyvänsä.

Vierailija
12/40 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, mikä pakko sitä tenavaa on siellä parvekkeella nukuttaa. Ja tamppausparveke ei ole tarkoitettukaan nukkumiseen.

Vierailija
13/40 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten tamppaat 17-19 stna. Taloyhtiön sääntöjen mukaan mennään, ei se äiti voi ruveta niitä omin luvin uusiksi rassaamaan vain siksi että sen lumihiutaleen pitää saada nukkua juuri _tamppaus_parvekkeella. Huom. nimi ei ole vauvannukutusparveke vaan tamppausparveke. Eikö nuo ole yleensä asunnon ulkopuolellakin = kuka tahansa pääsee? Näin ainakin meillä, enkä sellaiselle kyllä lasta jättäisi jos mulla lapsi olisi.

Vierailija
14/40 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu tamppaa vielä mattoja? Joku tamperelainen? Siellä olen nähnyt ja KUULLUT.

Vierailija
15/40 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampaus? Yksi kerta menee kirjoitusvirheen piikkiin, mutta ei useampi.

Ja tietty viet mattosi silloin kun se on sallittu.

Vierailija
16/40 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen eikö ne ole tuuletusparvekkeita? Ei niissä saa tampata. Matot saa kyllä viedä tuulettumaan.

No luulisi aikuisten osaavan keskustella. Tyhmiä neuvoja, että tamppaa lapsen päälle. Siinä saa sitten koko talon vihat päällensä. Kuinka usein tamppaus tapahtuu? Sanot äidille, että siirtää lapsen silloin pois. Ei kukaan jätä lastaan mattopölyn alle. Jos tamppaat joka viikko, niin se on kyllä kettuilua koko talolle.

Vierailija
17/40 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo. 14-17.

Vierailija
18/40 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmeessä saa tampata mattoja partsilta enää nykyään? Kaikissa taloissa, joissa mä olen asunut, mattojen tamppaus ja puistelu partseilta on nimenomaan kielletty, koska pöly ja roskat kulkeutuvat alempiin kerroksiin parvekkeille, ikkunoille ja sisälle asti, jos ovi tai ikkuna on auki.

Mene pihalle tamppaamaan mattosi. Vaikka alapuolella ei olisikaan vauvaa, siellä ovat kaikki muut naapurit. Jos sä et halua niitä roskia ja pölyjä mattoosi, eivät alalerrosten tyypitkään varmaan halua niitä asuntonsa yhteyteen.

Vierailija
19/40 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä tamppaat matot silloin kun sulla on tarve. Tamppausparveke kun ei ole mikään vauvan nukutuspaikka. Jos se äippä inisee jotain, ilmoitat ettei tamppausparveke ole nukuttamista varten.

Vierailija
20/40 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minulla on kolme villaista mattoa, jotka haluaisin tampata. Nyt kun on ollut lämmintä, niin se vauva on joka ilta siellä vaunuissa nukkumassa. Kun olen vienyt matot ulos vauvan äiti tulee mulle huutaab, ettenkö tajua että lapsi nukkuu alhaalla. En tietenkään halua vahingoittaa lasta. Miten saan matot tampattua? Olen töissä klo 9-17. Naspurilla on sama ongelma ja hän tiesi että lapsi on parvekkeella myös aamupäivisin.