Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

jatkuvat ylävatsavaivat

25.05.2017 |

Nyt hieman päälle vuoden kestänyt epämukavaa, oksettavaa oloa ylävatsassa, siis nimenomaan tuntuis olevan vatsalaukussa. Turpoilee miten sattuu ja syödystä ruuasta riippumatta, inhottavan pinkeeks ja jopa henkeä ahdistavaks. Olo on lähinnä kuin joka päivä olis oksennustaudissa, mutta ei oksenna. Tai muistaakseni kerran tai pari käynyt kakomassa, kun on kuvottanut niin. Ripulia ei ole, tai kipuilua tms mitään muualla vatsassa. Oon huomannut, että jos yhtenä päivänä syö kunnolla rasvamättöä niin ylävatsalla olo pahenee 100x. Ei närästä, eikä tunnu poltetta, ainoastaan kova inhottava kuvotus ja turpoilu. Ja hyvin usein semmoinen heikko olo, vaikka ruokavalioni on monipuolinen ja ravitseva, noita harvoja mättämisiä lukuunottamatta. Alussa oli vaan semmoista epämukavuuden tunnetta ylävatsalla ja oli hieman arka koskettaessa, ja on siitä vaan pahentunut kokoajan. Olen muutamaan otteeseen käynyt lääkärissäkin, mutta eivät ole sanoneet juuta eikä jaata, ottaneet vaan verikokeet ja niiden oltua normaalit todenneet että psyykkistä varmasti.

Kuulostaako tutulta kenenkään korvaan? Kiinnostais kyllä lääkärissä tämän tiimoilta poiketa pitkästä aikaa, mutta oon kyllästynyt siihen etteivät halua tutkia. Tämä jatkuva pahoinvointi on mennyt jo siihen, etten pysty juurikaan esimerkiks matkustamaan, etupenkilläkin olo tekee jo älyttömän pahaa. Entisenä ahkerana matkustelijana tämä on todella ikävää. :/

Niin, ja muistaakseni vaivat alkoivat sen jälkeen kun ostin erään marketin tiskiltä semmoista kotisafkaa ja siitä tuli aivan kamala olo, joka on sittemmin vaan jatkunut. Tiedä sitten kuinka todennäköistä loppujenlopuksi että liittyvät toisiinsa. :D

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sappikivet? Mm. rasvanen ruoka aiheuttaa monille kohtauksia.

Vierailija
2/11 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sappikivet? Mm. rasvanen ruoka aiheuttaa monille kohtauksia.

Sappivaivat on kyllä käyneet mielessä, mutta oon saanut käsityksen että ne olis kivuliaita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö jotain marketin huonolaatuisia proteiinijauhoja ym. jotka ovat mahaasi vähitellen sotkeneet?

Vierailija
4/11 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helikobakteeri?

Vierailija
5/11 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita jättää viikoksi-pariksi viljat veks. Kasvikset kypsennettyinä, lihana vaan jtn broileria vaan. Syö pieniä annoksia ja seuraa oloa.

Vierailija
6/11 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärtynyt suolistokin tekee kaiken maailman vatsakipuja ja turvotuksia

Vierailija
7/11 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sappi/maksavaivat tuli kans mieleen. Sappikivikohtauskipu on todella kivulias, mutta ne voi alkaa vaivata jo paljon aiemmin ennen kunnon kohtausta. Onko vatsaa koskaan ultrattu? Ilman lähetettäkin taitaa päästä mm. Cityterveydessä, mikä on yleisesti ottaen aika edullinen paikka.

Vierailija
8/11 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helikobakteeri? Vatsahaava? Itselle oli melkoinen yllätys, kun löytyi vatsahaava, vaikka ei ollut närästystä. Vain epämääräisiä kipuja. Raskausajan närästys oli aivan erilaista. Ensiapu happosalpaajista, ja pysyvän avun olen saanut gluteenittomasta (ja pääosin maidottomasta) ruokavaliosta. Itsellä ei ollut helikobakteeria, joka yleisimmin aiheuttaa vatsahaavan.

Vierailija
9/11 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli muutama vuosi sitten kovia ylävatsakipuja ja vatsa turposi todella paljon iltaa kohden. Kipu säteili myös selkäpuolelle lapojen väliin. Kipu oli välillä niin kovaa, että ittku tuli.

. Paino putosi 16kg puolessa vuodessa ja siinä vaiheessa menin vihdoin lääkäriin. Löydettiin helikobakteeri ja vatsakatarri.

Vierailija
10/11 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palleatyrä?

Vierailija
11/11 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Refluksi, johon saa lääkityksen.