Sairauspäiväraha, yleinen asumistuki ja puolison tulot! Kiire!
Heippa! Osaiskohan joku vastata, että miten nää tukijutut Kelan kans oikein menee. Tilanne on siis se, että minun avopuoliso käy nyt kesän töissä kuten minäkin ja syksyllä jatkuu amk-opiskelut. Tuo minun avopuoliso tienaa kuussa jonkun alle 2000, ehkä 1500? Minä myös. Mulla on nyt kuitenkin semmone tilanne, että todennäkösesti joudun jäämään kesäksi sairaslomalle. En saa työpaikalta palkkaa siltä ajalta, koska alotin vasta ja koeaika on menossa. Saisin sairaspäivärahaa siis Kelalta ja sen ymmärränkin kyllä. Sen sairaspäivärahan lisäksi tarvisin kuitenkin myös yleisen asumistuen niin saanko minä sitä kun tuo minun puoliso käy kuitenkin töissä? Laskin tuolla laskurilla ja se väitti että saisin, mutten uskalla luottaa siihenkään. Mieluummin sitten koitan sinnitellä töissä, jos se vaikuttaa siihen että en saa yleistä asumistukea ja mieheni joutuisi maksamaan koko vuokran...
Kommentit (3)
Työnantaja saa päättää ottaako edes sinut sairauslomalla töihin....
Mikä sairaus sellainen on, että voi uhan itse valita sairastaako töissä vai kotona?
Joku F-alkuinenko??
En ymmärtänyt tuota "työnantaja saa päättää ottaako edes sinut sairauslomalla töihin". Mutta okei.
Se on semmonen sairaus, että kesän jälkeen varmaan pettää terveys lopullisesti jos nyt kesän vielä sinnittelen töissä. Voin sairastaa kyllä syksylläkin, sitten ongelmat on varmaan vaan kaks kertaa isompia ja opinnot viivästyy. Ja kyllä, pakkohan se on yrittää taktikoida jos haluaa nyt ja syksyllä jollakin rahalla elää ja saada opinnot etenemään.
-Alottaja
Näppärää valita voiko tehdä töitä vaiko sairastaa...soita kelalle ja kysy.