Tietääkö kukaan mitä avoerossa tapahtuu asunnolle
joka on puolisoiden yhteinen suhteessa 50/50, MUTTA
- kumpikaan ei joko pysty tai halua lunastaa toisen osuutta jatkaakseen siinä asumista
- asunto ei mene kaupaksi vaikka sitä on myyty jo 9 kk eikä siihen ole myöskään saatu vuokralaista
Asunto on velaton. Sekö vain jää lahoamaan omistajiensa tappioksi?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko se lahoaa tai sitten toinen osapuoli laskee hintapyyntönsä toisesta puolikkaasta niin alas että toisella on varaa lunastaa se. Jos ei siis ostajaa löydy rajullakaan hinnanalennuksella
No ei löydy rajullakaan hinnan alentamisella. Muuttotappiokaupungissa sijaitsee ja täällä on kahmalokaupalla myymättömiä kämppiä tyhjillään. Mulla olis halua lunastaa tämä mutta ei minkäänlaista mahdollisuutta. Ei ole rahaa enkä saa lainaa kun olen työttömänä. Exällä olis rahaa kuin roskaa mutta ei halua lunastaa tätä.
t. AloittajaNo ei muuta kuin hinta vastaamaan markkinatasoa niin varmasti menee kaupaksi. Minä lupaan ostaa heti jos hinta vastaa markkinahintaa ja sille saa järkevän pääoman tuoton.
Sulla ei ilmeisesti ole mitään käsitystä asuntomarkkinoista muuttotappioalueilla. Jos ei ole ostajia niin on ihan sama vaikka hintaa laskisi kuinka. Asuntosijoittajalle muuttotappioalue on järjetön riski ja järjetön ratkaisu, sillä tuottoa ei tule kun asunto on tyhjillään.
Eikun sinulla ei ole käsitystä arvon muodostumisesta. Muuttotappiokunnissa arvo muodostuu ihan samalla tavalla kuin muuallakin. Eli Historiassa käytetyillä euroilla/materiaaleilla/ ei ole mitään merkitystä asunnon hinnan muodostumisen kannalta. Ainoastaan siitä tulevaisuudessa saatavat hyötyodotukset diskontattuna nykyarvoon. Mikäli tulevaisuudessa saatavat hyödyt ovat negatiivisia niin asunnon markkinahinta on negatiivinen. Eli jokainen rationaalinen sijoittaja tekee tämän diskonttauksen ja tekee sen pohjalta oman tarjouksensa. Toisinsanoen asunnon markkinahinta on korkein siitä tehty tarjous sillä ajanhetkellä. Vaikka asuntoon olisi aikaisemmin sijoitettu miljoona euroa ja minä tarjoan siitä yhden euron, eikä siitä kukaan muu maailmassa ole enempää valmis tarjoamaan asunnon arvo on yhden euron.
Pysyn siis yhä omassa tarjouksessani. Jos hinta vastaa markkinahintaa olen valmis sen ostamaan heti.