Harrastatko meditaatiota?
Itse ajattelin aloittaa päivittäisen meditoinnin, harrastaako muut palstalaiset tätä? Ei taida olla Suomessa kovin yleistä, vai onko?
Tämä oli aika hyvä johdanto aiheeseen (enkuksi):
Kommentit (11)
En. Liity meihin levitoijiin. Pääset uuteen ulottuvuuteen yksin tai ryhmässä.
Harrastetaanhan meditaatiota suomessakin vaikka kuinka paljon :)
Harrastan itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Harrastetaanhan meditaatiota suomessakin vaikka kuinka paljon :)
Harrastan itsekin.
No ei nyt niin yleistä, en itse tunne yhtäkään joka moista harrastaisi. Ei se tarkoita ettei sitä lainkaan harrastettaisi, mutta ei se mitään yleistä kansan"huvia" kyllä Suomessa ole :)
Kauanko olet meditoinut? Kuinka kauan meditoit päivässä? :)
Ei ole harvinaista. Tunnen harrastajia, ja olen itsekin meditoinut paljon vuosien aikana. Meditointi vaatii samanlaista viitsimistä kuin vaikkapa lenkille lähteminen. Helposti pääsee kuitenkin alkuun lukemalla jonkun kirjan aiheesta, vaikkapa "8 minute meditation". Ja tätä kirjallisuuttahan aiheesta piisaa, mutta pidemmän päälle aika kannattaa käyttää vaikkapa siihen meditointiin.
20 minuuttia meditoin äsken, ja meinasin nukahtaa ainaki 5 kertaa sinä aikana (havahduin kun pää nuokahti) ja ei kyllä pysyny ajatukset kovin pitkään kasassa. Jospa se siitä ku harjottelee :D
Vierailija kirjoitti:
Ei ole harvinaista. Tunnen harrastajia, ja olen itsekin meditoinut paljon vuosien aikana. Meditointi vaatii samanlaista viitsimistä kuin vaikkapa lenkille lähteminen. Helposti pääsee kuitenkin alkuun lukemalla jonkun kirjan aiheesta, vaikkapa "8 minute meditation". Ja tätä kirjallisuuttahan aiheesta piisaa, mutta pidemmän päälle aika kannattaa käyttää vaikkapa siihen meditointiin.
Laittamassani linkissä sanottiin, ettei tarvitse mitään kirjoja lukea. Tuo video oli ihan oikeasti hyvä ja riittävä opastus :)
-ap
Se jäi kysymyksesi että mitä tarkoitetaan "mantralla"?
En harrasta.