Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäripalstailijoille kysymys: mistä viikkoja jatkunut lihaskipu voi johtua?

Vierailija
25.05.2017 |

Minulla on ollut jaloissa lihaskipua 2 viikon ajan, samankaltaista kuin flunssassa. Kipu ei mene ohi ja jalkojen lihakset ovat kireät.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääkärit palstaile

Vierailija
2/13 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika täällä. Olisi kiva tietää mistä johtuu. On kyllä muutkin lihakset ihan jumissa ja voimaton olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihassairaudesta

Vierailija
4/13 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ET ole huoltanut lihaksiasi

Vierailija
5/13 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Genitaaliherpes. Säteily muusta jumista kuten selästä.

Vierailija
6/13 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko selkä muka säteillä reisiin asti?????

Vierailija
7/13 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas haluaisin tietää mikä mun jalkaterän ulkosyrjässä on. Se on nyt vuoden ollut kipeä. Pystyn kävelemään, mutta jos mun jalkoja hieroo, niin sattuu niin hirveästi.

Vierailija
8/13 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi. Hermot kiertää selän kautta (selkäydin) joten siellä oleva ongelma voi aiheuttaa kipua vaikka missä.

Vierailija
9/13 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule. Kyllähän ne liittyy toisiinsa.

Ihmisen keho on kokonaisuus, joka tarvii liikunnan kaikkia osa-alueita: lihasvoimaa, aerobista ja kehonhuolto- venyttelyä, joka usein unohtuu. Kehosta kannattaa pitää huolta. Tosin ennen venyttelyäkin täytyy lihaksia vähän lämmitellä. Hyvät jalkineet jotka joustaa.

Hierontapalloa voi kokeilla jalkapohjien alla, voi helpottaa selkäsärkyynkin.

Juotko kuumalla riittävästi? Jos ruokavaliossa ei ole suolaa, voi käydä noin. Toisaalta vaivasi voi johtua tilapäisestä flunssasta, jotka voi oireilla monin tavoin. Jos vaiva ei mene kuukaudessa ohi, käy lääkärissä.

Vierailija
10/13 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lääkäri mutta kärsinyt samoista oireista. Kyseessä voi olla nestevajaus, magnesiumin puute, lihaksen revähdys tai penikkatauti. Kannattaa tarkistaa ihan oikealta lääkäriltä.

Vierailija
11/13 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen keho on kokonaisuus, joka tarvii liikunnan kaikkia osa-alueita: lihasvoimaa, aerobista ja kehonhuolto- venyttelyä, joka usein unohtuu. Kehosta kannattaa pitää huolta. Tosin ennen venyttelyäkin täytyy lihaksia vähän lämmitellä. Hyvät jalkineet jotka joustaa.

Juotko kuumalla riittävästi? Jos ruokavaliossa ei ole suolaa, voi käydä noin. Toisaalta vaivasi voi johtua tilapäisestä flunssasta, jotka voi oireilla monin tavoin. Jos vaiva ei mene kuukaudessa ohi, käy lääkärissä.

Mitä jos kuitenkin selän alla kokeilisi niin saattaisi helpottaa vähän paremmin? Minä olen selän ollessa kipeä aina välillä yrittänyt makoilla lattialla ja pitää pientä palloa selän alla, mutta tosi vaikeaa saada sitä osumaan oikeaan kohtaan ja tehdä vielä jotain liikettäkin. Jos onnistuu, niin tuntuu kyllä yleensä tosi hyvältä.

Tietysti jos särky johtuu esim. jostain kireistä lihaksista jotka liittyy myös jalkoihin ja tuolla tavalla ne vetristyy niin voihan se sitten auttaa myös jalan alla käytettäessä.

Vierailija
12/13 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikea sanoa, kun kerrot että jaloissa on lihaskipua. Jos olet oikein ymmärtänyt että kipua tuntuu juuri lihasten alueella, niin se voi johtua todella monesta syystä. Lisäksi et kertonut missä lihaksissa kipua on. Etkä muita mahdollisia oireita. Saati ikää ja sukupuolta tai elämäntyyliä.

Milloin kipua esiintyy? Missä tilanteessa? Minkälaista kipu on?

Joten vähän sama kuin yrittäisti tunnistaa noin yleisten ja vähien tietojen perusteella mitään. Kipu kun on yleisin oire jonka takia lääkäriin tullaan.

Vierailija
13/13 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos kuitenkin selän alla kokeilisi niin saattaisi helpottaa vähän paremmin? Minä olen selän ollessa kipeä aina välillä yrittänyt makoilla lattialla ja pitää pientä palloa selän alla, mutta tosi vaikeaa saada sitä osumaan oikeaan kohtaan ja tehdä vielä jotain liikettäkin. Jos onnistuu, niin tuntuu kyllä yleensä tosi hyvältä.

Tietysti jos särky johtuu esim. jostain kireistä lihaksista jotka liittyy myös jalkoihin ja tuolla tavalla ne vetristyy niin voihan se sitten auttaa myös jalan alla käytettäessä.

Ennen puhuttiin akupunktiopisteistä ja meridiaaneista. Että kehon osat todella kuuluu yhteen. Eli jalkapohjahieronta voi auttaa. Itse olin lähinnä hämmästynyt, että jalkapohjan hieronta auttoi selkävenähdykseen. Toki jokainen voi hieroa mitä kohtaa huvittaa. Kivointa on uimahallin hierova suihku siihen jumikohtaan uinnin jälkeen, siinä jossa on pyöreä suutin on kovin vedenpaine. Sitten venytys altaan reunalla. Saunassa vielä nilkkojen pyörittelyä, kevyt niskavenytys. Mielikin rauhoittuu ehkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan