Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää menkö tänään kauppaan, kiitos

25.05.2017 |

Tänään on pyhäpäivä. Toivottavasti kävitte eilen tai menette seuraavan kerran kauppaan vasta perjantaina tai viikonloppuna.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ateisti. Ihan normipäivä tänään, paitsi ettei tarvi töissä olla, kun johto on uskonnollinen.

Vierailija
22/31 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti herättyäni heitin hupparin niskaan, sujautin sandaalit jalkaan ja lampsin alakerran kauppaan ostamaan päivän ruuat, eilen en vaan jaksanut :) Onneksi on kaupat auki tänäänkin! Ihanaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin menen. Miksi en menisi?

Mikään uskontopaska ei vaikuta elämiseeni tippaakaan. Jos sinä haluat tanssia satuolennon pillin mukaan niin siitä vaan mutta älä vaadi sitä muilta.

Ihan samahan se on haluatko vai etkö uskonto paskaa. Mutta  uskonto paskan vuoksi kaikki, myös ne jotka eivät kuuluu kirkkoon, ovat saaneet palkallisen vapaapäivän. No jollei se kelpaa niin työnantajahan on vain tyytyväinen että se saakin jatkossa määrätä sinut töihin silloin. Koska eihän se kauppakaan olisi auki ilman työntekijöitä. Näinpä näin askel kerrallaan ensin kaupan työntekijät ruotuun ja siitä pikkuhiljaa muutkin firmat. Sitten kun on joku Helatorstai saatu normi työpäiväksi, niin seuraavana on vuorossa Jouluaatto ja sitten Juhannusaatto. Vapaapäivä kerrallaan meiltä ne syödään ja lampaa vaan seuraa perässä.

Maailma muuttuu. Voit joko kiukutella tai hyväksyä sen.

Minä olen tyytyväinen että kaikki toimii 24/7.

Vierailija
24/31 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin jo kaupassa ja vein auton samalla huoltoon kun korjaamo oli auki. Pyhäpäivä my ass...

En kuulu kirkkoon, mulla on vapaapäiviä eikä  ainuttakaan pyhäpäivää.

Paitsi että sulla ei kovin kauaa ole niitä kirkollisia vapaapäiviä kun jatkat toimintaasi. Sitten sä tuut tänne vinkumaan kun jouluaattona pitää mennä töihin - itku ja potku ja raivari. Vai oletko ikuisuus työtön, silloinhan sillä ei ole väliä. Eli jos tänäänkin sulla olis ollu duunipäivä niin tuskin olisit vienyt autoasi huoltoon ellet sitten olisi anonut työnantajaltasi lomapäivää. Se taas olisi sitten ollut pois lakisääteisistä lomapäivistä. Mut souvot suahan se ei kiinnostanut. Ens vuonna kiltisti töihin vaan helatorstainakin eiks je!

Mä ainakin nautin palkallisesta vapaa päivästä enkä mene töihin enkä pakota muitakaan töihin.

Vierailija
25/31 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ostamassa kesäkukkia parvekkeelle ja jäätelöä jälkiruoaksi, vapaapäivän kunniaksi :)

Vierailija
26/31 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin ostamassa kesäkukkia parvekkeelle ja jäätelöä jälkiruoaksi, vapaapäivän kunniaksi :)

No ihan tosi kiva, se saattoikin olla sun viimeinen palkallinenvapaa helatorstai. Että kyllä siitä kannattikin nauttia.

Vierailija
27/31 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa Raamatussa kielletään kaupassa asiointi helatorstaina ja mikäli tällainen kielto on, miksi se koskisi ketään sellaista, joka ei muutenkaan elä Raamattu ohjenuoranaan? Hyvin monet ihmiset ovat töissä "pyhäpäivinä" - kaupan, ravintola- ja matkailualan työntekijät sekä hoito- ja pelastushenkilöstö tietenkin, ja tähän päälle kaikki ne, joilla muka on vapaapäivä mutta jotka tosiasiassa tekevät töitä. Tällainen tilanne on varmasti monella yrittäjällä. Itse olen opettaja, ja vaikka oppitunteja ei tänään olekaan ollut, muuta työtä riittää aina, ja yleensä hoidan ne vapaapäivinä mieluummin kuin iltaisin ylitöinä. Olen tänään tarkistanut kokeita ja perannut sähköposteja viitisen tuntia.

Vierailija
28/31 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin jo. Nyt on jääkaappi täynnä ruokaa. :) En muutenkaan tajua, miksi kaiken pitäisi olla kiinni sen takia, että osa ihmisistä on uskonnollisia.

Vierailija
29/31 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa Raamatussa kielletään kaupassa asiointi helatorstaina ja mikäli tällainen kielto on, miksi se koskisi ketään sellaista, joka ei muutenkaan elä Raamattu ohjenuoranaan? Hyvin monet ihmiset ovat töissä "pyhäpäivinä" - kaupan, ravintola- ja matkailualan työntekijät sekä hoito- ja pelastushenkilöstö tietenkin, ja tähän päälle kaikki ne, joilla muka on vapaapäivä mutta jotka tosiasiassa tekevät töitä. Tällainen tilanne on varmasti monella yrittäjällä. Itse olen opettaja, ja vaikka oppitunteja ei tänään olekaan ollut, muuta työtä riittää aina, ja yleensä hoidan ne vapaapäivinä mieluummin kuin iltaisin ylitöinä. Olen tänään tarkistanut kokeita ja perannut sähköposteja viitisen tuntia.

Ihan sama kielletäänkö jonkun tekeminen raamatussa. Oliko Alepaa edes olemassa silloin kun raamattu kirjoitettiin. Vaan kyse on siitä että liitot ovat neuvotelleet sen meille suomalaisille PALKALLISEKSI vapaa päiväksi. Jollei se sulle kelpaa vaan haluat vättämättä tehdä töitä vapaapäivänä niin ok mutta se tietää loppupeleissä sitä että vesität liittojen neuvetteleman etuuden meille. Toivottavasti et kuulu liitton koska olet noin ääliö.

Vierailija
30/31 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama kielletäänkö jonkun tekeminen raamatussa. Oliko Alepaa edes olemassa silloin kun raamattu kirjoitettiin. Vaan kyse on siitä että liitot ovat neuvotelleet sen meille suomalaisille PALKALLISEKSI vapaa päiväksi. Jollei se sulle kelpaa vaan haluat vättämättä tehdä töitä vapaapäivänä niin ok mutta se tietää loppupeleissä sitä että vesität liittojen neuvetteleman etuuden meille. Toivottavasti et kuulu liitton koska olet noin ääliö.

Mitenköhän se, että luen kotona sähköposteja ja korjaan kotona vapaapäivänä, vesittää yhtään mitenkään jonkun muun etuuksia? Kyse oli ylitöistä, töistä, joita ei ehdi varsinaisena työaikana tehdä. Palkattomia ylitöitä ei tietenkään pitäisi joutua kenenkään tekemään, mutta käytäntö taitaa olla aika monella alalla toinen. Näitä ongelmia sopimusneuvotteluissa pyritään korjaamaan, mutta minua tai yhtään ketään muuta ei auta se, että jätän tänään työt tekemättä ja työn ne huomenna varsinaisen työpäivän päälle. Mieluummin teen helatorstaina muutaman tunnin työtä kuin saman työn perjantaina työpäivän jälkeen. Tässä tapauksessa minulla olisi mennyt huomenna kahdeksaan asti illalla.

Vierailija
31/31 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän se, että luen kotona sähköposteja ja korjaan kotona vapaapäivänä, vesittää yhtään mitenkään jonkun muun etuuksia? Kyse oli ylitöistä, töistä, joita ei ehdi varsinaisena työaikana tehdä. Palkattomia ylitöitä ei tietenkään pitäisi joutua kenenkään tekemään, mutta käytäntö taitaa olla aika monella alalla toinen. Näitä ongelmia sopimusneuvotteluissa pyritään korjaamaan, mutta minua tai yhtään ketään muuta ei auta se, että jätän tänään työt tekemättä ja työn ne huomenna varsinaisen työpäivän päälle. Mieluummin teen helatorstaina muutaman tunnin työtä kuin saman työn perjantaina työpäivän jälkeen. Tässä tapauksessa minulla olisi mennyt huomenna kahdeksaan asti illalla.

No siinäpä sulla miettimistä. Kysy fiksummiltasi jos tuo sun ekosi antaa myöden, tai tyydy osaasi ja ihmettele myöhemmin miksi siitä helatorstaista tehtiin normi työpäivä.

Onneksi minulla ei ole ollut tuollaisia opettajia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi