Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua on alkanut ärsyttää tämä jatkuva vastakkain asettelu, että jos huolehtii ulkonäöstään vaikka on lapsia,

Vierailija
27.03.2006 |

on oman napansa ympärillä pyörivä bimbo ja oikea äiti ei välitä muusta kuin lapsensa hyvinvoinnista, mitä ei voi tehdä kuin rasvaisin hiuksin ja perä levinneenä tuulipuvun kätköissä.

Herätkää todellisuuteen! Nykyään ei enää maata sohvalla sipsipussin kanssa koko äitiyslomaa, vaan on olemassa uusi, nouseva mammaliike joka ei halua näyttää marimekon mainokselta vuodelta 1973.

Ja aikaa kyllä on myös tukanpesuun ja huulikiiltoon jos tahtoo.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

trendikkään näköisiä, hoikkia ja terveitä odottajia, ei enää turvonneita mammaraisia kainaloon asti ulottuvine kammottavasti istuvine äitiysvaatteinee:)

Vierailija
2/19 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih, " MINÄ olen kaunis ja viisas ja minua ahdistaa kun en ole uskottava äiti" - voi voi! Sitä saa mitä tilaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluaa näyttää nätiltä.

Tähän törmää jatkuvasti lehdissä ja täällä.

Vierailija
4/19 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Olen niin paatoksellisen paras äiti että en ehdi tällätä itseäni!!!"

" Käytän KAIKEN aikani lapsiini!!!"

As if.

Vierailija
5/19 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tällaista vastakkainasettelua on? En ole siihen itse ainakaan törmännyt. Ja mitä sitten vaikka törmäisinkin, sehän kertoo vain asenteellisesta ja kapeakatseisesta rassukasta, eikä sellaisten mielipiteista kannata niin itseensä ottaa. Ei ole tullut ikinä mieleenkään, että joku epäilisi että olen huono äiti tai bimbo vain siksi, että käytän ripsaria ja harjaan hiukseni (tai ajan säärikarvani). Itsehän jokainen tietää millainen oikeasti on, joten jos arvostelija menee mielipiteissään aivan metsään, kannattaisiko antaa asian olla...

Vierailija
6/19 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vanhempana ja monen lapsen äitinä ei ole niin aikaa (oikeasti aikaa) niin tuijottaa itseään ja se on ihan hyvä niin.

Olin missi joskus (oikeasti), nyt onnellinen ja elämää täynnä oleva äiti. Ja se varmasti näkyy, paremmin vielä ilman paksua meikkikerrosta.

Vierailija
7/19 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susta hoikka on trendikäs ja terveellinen?

Mulla on muutama hoikka kaveri jotka elää karkkipussilla ja trendikkyys jää verkkareihin..

Vierailija
8/19 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hoikka on aina karkilla elävä ja kulkee verkkareissa???

Et itse ilmeisesti kuulu sitten näihin " hoikkiin"

Vierailija
9/19 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap meinannu mitään omahyväistä naista vaan ihan ittensä huolittelua.

Jaksakko pitää ukkoosi seksikkäänä kettuna jos se kulkee risoissa verkkareissa ja haisee hieltä?

Pakkelikerros on kamalaa, jopa rasvalettiä kamalempaa.. Mutta siisti olemus ja raikkaus, se että harjaa hiukset ja levittää ripsarin oli käsittääkseni pointti. Vai meinaakko sää ex- missi ettei oo muuta kuin pakkelikerros ja meikittömyys??

Vierailija
10/19 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulukaan. Mää oon pikkasen pyöreä, liikunnallinen ja terveellisesti syövä -ei karppaaja- muori.

Mutta mulla on pari itseään hoikkana pitävä kaveri joidenka terveelliseen ja monipuoliseen ruokavalioon kuuluu karkkipussi päivässä -pelkästään-

8

Vierailija
11/19 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, kuinka paljon kauemmin menee pukeutua vaikka farkkuihin, trendikkääseen takkiin ja bootseihin kuin verkkareihin? Varmaan joo tosi paljon hitaampaa, ainakin 10 sekuntia tuhlaantuu kallista äitinäoloaikaa!

Ja sitäpaitsi monilla verkkarimammoilla on lenkkarit. Ihan tiedoksi, monet tyylikkäämmät kengät kyllä saa jalkaansa nopeammin, esim bootsit.

Kyllä minä ainakin ajattelen verkkariäidin nähtyäni että tuskin sillä on energiaa kotiansakaan laittaa kun ei viitsi itsestäänkään huolehtia.

Ja kiitos kysymästä, nämä viikonloppuna verkkareihin pukeutuvat kyllä erottaa ammattiverkkaristeista. Ja juuri nämä ammattiverkkaristit ovat näitä ärsyttäviä täydellisiä äitejä!

Meiksi muuten näki Citymarketissa tänään kaksi tyyppiesimerkkiä näistä ryhmistä. Äiti A: ei meikkiä, silmälasit, verkkarit, lapset reimateceissä, ihan ammattimamman näköinen (eli ei muuta elämää). Äiti B: farkut, bootsit, paksu villapaita, tyylikäs olemus. Lapsella myös farkut, suloiset mini-ugg-bootsit ja myös villapaita sekä pikkuinen toppaliivi! Kyllä oli tämä noin 2,5v pikkutyttö oikein ilo silmälle! Samaa ei voi sanoa tämän verkkarimamman muksuista, vaikka eihän se lasten vika tietysti ole millaisia vaatteita päälleen saavat.

Vierailija
12/19 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo nyt hieman omahyväinen aloitus ap:lta ja naivi. Ulkonäkö on tärkeä asia, mutta rajansa kaikella. Ja on, paljon on välimaastoa välillä pakkelinaama- meikittömyys. Kukin kulkekoon sen näköisenä kun tuntee viihtyvänsä. Monilta vanhemmuus ja äitiys vie mehut (jopa parisuhtesta,saati sitten siitä itsensä tuijottamisesta).

Aika huolestuttavaa, että pitää puhua " miehen pitämisestä" -ulkonäöllä. Ulkokuorenko se mies on nainut? Onneksi meillä ei niin.

T.7

Vierailija
13/19 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei tartte ei, onnea vaan. Kyllä mä ainakin menettäisin haluja jos mun mies lössähtäis välinpitämättömän läskiksi, ei pesis itseään ja kulkis vanhoissa tuulipuvuissa.

oi teitä.

Vierailija
14/19 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan ole huomannut täällä vastakkainasettelua ap:n mainitsemasta asiasta. Enemmän mua ärsyttää vastakkainasettelu imettäjien/pullosyöttäjien välillä.

Mua huvitti tuo 12 vastaus. Oli kyllä typerästi kirjoitettu. Ja bootsitko on ne tyylikkäät jalkineet....

Vierailija
15/19 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Monilta vanhemmuus ja äitiys vie mehut (jopa parisuhtesta,saati sitten siitä itsensä tuijottamisesta).

Minä podin pitkään lievää masennusta, enkä jaksanut kodinhoidon ja lastenhoidon lisäksi tehdä mitään muuta. Kuvittelin elämän olevan juuri tuota. Ajattelin, että se kuuluu vanhemmuuden arkeen. Tiesin toki, että jotain puuttui, mutten ymmärtänyt itse mitä.

Ajauduin sattumalta lääkärille, joka tunnisti oireeni ja kieltäydyttyäni sekä terapiasta että masennuslääkkeistä, kehotti minua kokeilemaan liikunnan aloittamista ja erästä luontaistuotetta masennuksen hoitamiseen. Kului kaksi viikkoa ja yhtenä aamuna minä tajusin nauravani lasteni kanssa. En ollut tehnyt sitä pariin vuoteen, siis nauttinut elämästä ja lasteni seurasta niin paljon, että olisin nauranut.

Vähitellen elämäniloni palasi niin paljon, että huomasin päivieni aikana ehtiväni tehdä paljon paljon muutakin kuin ainaiset kotityöt. Itse asiassa ihmettelin miten olinkin onnistunut aikaisemmin kuluttamaan niihin niin paljon aikaa, kun nyt sain samat asiat tehtyä lähes sormia napsauttamalla. Minulla jäi aikaa sekä harrastaa että huolehtia itsestänikin. Ja vaikka minulla kuluikin enemmän aikaa itsestäni huolehtimiseen, lapseni olivat selvästi tyytyväisempiä. Koska vaikka aikaisemmin vietin kaiken aikani lasteni kanssa, en ollut pitkään aikaan pitänyt sitä muuna kuin yhtenä kotityönä muiden joukossa.

Jos joku tunnistaa itsensä tästä, kehotan hakemaan apua ajoissa. Se kannattaa. Vaikkei haluaisikaan ehtiä pakkeloida naamaansa tai värjätä tukkaansa uskon kaikkien kuitenkin haluavan nauttia omasta elämästään ja omien lastensa kanssa olemisesta.

Vierailija
16/19 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minen bootseja jalkaani laittais vaikka maksettais vaikken verkkarimamma olekkaan..

No juu, kesällä on onneks muodissa salsa-hameet, eikä minarit joten kotiäiditkin voi helposti pysyä muodissa mukana :) Ideanahan näissä verkkareissa on se, että on helppoa touhuta ulkona lapset kanssa jne ilman että farkut kiristää ja puol persettä näkyy ja piikkikorot uppoo hankeen..

Ja kyllä meillä kotona on sekaista joskus vaikka kaupungilla kuljenkin hyvin siistinä..Että se siitä teoriasta..

Vierailija
17/19 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firman juhlissakin on pakko laittaa vaatimatonta päälle ettei tuntisi itseään aivan hölmöksi iltapuvussa, kun kollegat ilmestyvät paikalla paksussa villapaidassa ja reisitaskuhousuissa (vaikka kyseessä iltatilaisuus).

Minä en jaksa kuin nauraa näille verkkarimammoille " siinähän pyöritte oman napanne ympärillä, MINÄ keskityn lapsiini..." Uskokoon ken haluaa. Salaatin syöminen ei vie sen kauempaa kuin pizzankaan, ja lapselle on aivan sama onko äiti poissaoleva koska tapittaa Emmerdalea sohvalla, vai siksi että tekee vaikka vähän jumppaliikkeitä kotona. Veikkaan, että jälkimmäinen on miellyttävämpää, sillä jumppaan voi ottaa vaikka lapsen mukaan.

Mutta Suomessa on rikos olla kaunis, ainakin jos on pyhä äiti.

Vierailija
18/19 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä työäiti jos sellainen nimitys on oikea.

Toppahousutkin on jalassa useasti kun käyn kaupassa ja farkkuja en omista kuin 2. Lenkkareita käytän vain lenkillä, mutta maastokengät on muuten jalassa.

Olen laiska ja mukavuus on tärkeintä. Lihava en silti kai ole, vaikka av. sääntöjen mukaan painoindeksi 21 on kai läskin merkki. Tukka on kyllä puhdas, mutta harmaita raitoja jo löytyy.

Mitäs muuta sanoisin itsestäni? Juu, en karppaa, ei ole posliinia, käytän mukavia alushousuja, en siis stringejä.

Aika tylsä tapaus nähtävästi.

Vierailija
19/19 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettepa itseänne täynnä! Jotkut tosiaan saavat tuosta itsensä koristelusta kiksejä (ja varmasti heidän miehetkin), mutta kaikki eivät! Ei se silti tarkoita, että pitää olla epäsiisti ja vastenmielisen näköinen!

Onpa typerää kirjoittelua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme