Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikäsi ja kuinka monta rautahammasta sinulta on poistettu? Mitkä asiat johtivat hampaanpoistoon?

Vierailija
25.05.2017 |

Oliko esim. juurihoidon seuraus ? Kauan oli ollu juurihoidettuna?
Yöpuritko hampaan kuolioon?
Olitko tapaturmassa?
Mitä oireita oli ennen hampaanpoiston päätöstä?
Otitko implantin tilalle?

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme hammasta poistettu. Kiinnityskudos sairaus joka "syövyttää" luuta hampaan ympäriltä (juveniili parodontiitti). Tämän seurauksena poistettu kaksi pahinta hammasta kun leukaluuta oli jo lähtenyt puolisen senttiä. Kolmas hammas vuoti mätää ja se poistettiin.

+4 viisaudenhammasta, niin ja ikä 32

Mulla on poistettu samoista syistä hampaita ^ . Laskeskelin äkkiseltään, että pois on otettu poskihampaita ylhäältä ja alhaalta yhteensä 7. Kaksi on nyt taas jo niin lohjennut, että kunhan saan rahaa, käyn poistattamassa. Mulla ei jostain syystä paikat pysy/kestä. Isompia ja isompia paikkoja ja sitten lopulta koko komeus lohkeaa pois ja täytyy vetää loppuosa irti.

Jos mitään elämässäni pääsisin jälkikäteen tekemään toisin, hoitaisin ihan polvenkorkuisesta lähtien hampaani kunnolla. Minun lapsuudessani ei lasten hammashoitoa ollut. Aikuiset kävivät hammaslääkärissä, jos varaa oli. Lasten hampaitten harjaamiseen ei kodeissa kiinnitetty mitään huomiota.

Olen 57 v.

Vierailija
62/92 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena oikomishoidossa poistettiin yksi kulmahammas alhaalta tilan ahtauden takia. Umpeutui viereisillä hampailla

Toinen yläetuhammas poistettu tapaturman vuoksi. Lohkesi liian syvältä iskusta. Implantti tuloillaan kiitos vakuutuksen.

27v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aihetta sivuten; onko implantti yleensä "pakko" laitattaa puuttuneen hampaan tilalle? Mulla saattaa olla edessä hampaanpoisto (epäonnistuneen juurihoidon jäljiltä), mutta rahaa implanttiin ei vaan ole.

-Minulla on poistettu viisi vuotta sitten hammas alhaalta, takaa laskettuna toinen. Halkesi vuosien bruksaamisen johdosta. En ottanut tilalle implanttia. Hyvin purenta toimii, eikä ole kosmeettista haittaa kun on takana. Parin vuoden jälkeen vanhaa juurta siitä nousi pintaan itsekseen ja nypättiin pois. Viisumit puhkeamatta. Yksi juurihoidettu hammas. 40v olen.

Vierailija
64/92 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks rautahammas poistettu kun olin 17 ja tilalle kasvoi uus. Paikattu hammas alkoi mätänemään leuan sisälle ja se sitten poistettiin.

N26

Vierailija
65/92 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksan hammasta poistettu. Neljä poistettiin oikomishoidon takia, kun olin 12-vuotias. Sitten on poistettu kaikki viisurit kahdessa erässä 26v ja 29 v.

N30

Vierailija
66/92 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla poistettiin kulmahampaan viereinen ylhäältä. hammaslääkäri oletti että siihen jätetään vaan kolo, hän oli sitä mieltä että ei näy. halusin kuitenkin sillan, joka maksoi pari sataa. minulla on muutenkin rumat, kovasti paikatut hampaat, jopa amalgaameilla, joten en halunnut enää tyhjää aukkoa hammasriviin. toistaiseksi olen tyytyväinen siltaan.  olen 48 v.

Vierailija
67/92 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 31v., ja yksi poskihammas poistettu. Hammaslääkäripelon takia reikä oli päässyt niin syväksi, ettei juurihoito olisi välttämättä auttanut. Lisäksi hampaasta oli murentunut varmaan puolet pois.

Just eilen poistettiin kaksi viisaudenhammasta, ja loput lähtee kunhan olen nyt tästä parantunut. Hammaslääkäri siis suositteli viisurien poistoa, koska niissä alkoi näkyä reikiintymisen merkkejä.

Vierailija
68/92 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

38v. Yhtään hammasta ei ole poistettu, kaikki viisuritkin on yhä tallella.

Vierailija
69/92 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä 46 ja kaikki neljä viisaudenhammasta poistettu heti puhkeamisen jälkeen omasta tahdostani, koska leukani on ahdas. Yksi näistä oli lisäksi sivuttain ja otti kiinni poskijänteeseen. Muuten hampaani ovat hyväkuntoiset.

Vierailija
70/92 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multakin poistettiin alhaalta takaa toiseksi viimeinen hammas, tulehtui juurihoidon jäljiltä. Onko tuohon pakoo ottaa implanttia? Katselin, että 3000 siihen ainakin menisi.. olen vasta 27 :(

Vierailija
71/92 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pääsi 3 poskihammasta reikiintymään syvälle, vaikka kävin vuosittain hammaslääkärissä eikä siellä huomattu reikiä, vaikka kuituvalolla katsottiin läpi. Ei pitänyt olla siis reikiä.

Seurauksena niihin hampaisiin juurihoidot, koska hampaat pääsivät reikiintymään hyvin syvälle, ennenkuin kipu herätti hammaslääkärin huomaamaan, että kappas, täällä onkin massiiviset reiät. Juurihoitojen seurauksena massiiviset krooniset tulehdukset todettiin noin 10 vuoden päästä 3D-kuvista  ja hampaidenpoistot.

Implantit tilalle.

Vierailija
72/92 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole poistettu ainuttakaan.

Vierailija
73/92 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisurit on poistettu ja 1 poskihammas, tämä huolimattomasti tehdyn juurihoidon jälkiseurauksena. :(

Vierailija
74/92 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varattomuus(työttömyys), ei pääsyä kunnalliseen. Paikat putosivat ja ontot hampaat murenivat kovaa ruokaa syödessä. Suusta puuttuu 6 hammasta. Lisäksi pelkäisin hampparin moittivan,jos olisi varaa mennä hoitoon. En hymyile "hammashymyjä". Odotan pääsyä ansiotuloille,mikä on kyllä yli 50-vuotiaalle varsin epävarmaa,lievästi sanottuna.

Vierailija
75/92 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 poistettu oikomishoidon takia (eikä tunnu edes riittävän) ja 4 viisuria. Ikää 36.

Vierailija
76/92 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku, jolla ei ole viisaudenhampaat edes puhjenneet? Oon 31v ja multa ei ole poistettu yhtään pysyvää hammasta, eikä viisaudenhampaat oo puhjenneet, tai alhaalta vähän näkyvät ikenen akta, mutta näin on ollut jo vuosia. Ylä-viisurit on niin korkealla melkein kitalaessa, että tokkopa ikinä puhkeavat. Reikiä on paikattu kai kolme pysyvistä hampaista, mutta pieniä reikiä vaan.

Vierailija
77/92 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 vuotta. Viisaudenhampaat poistettu. Kasvoivat kaikki niin, että purupinta osoitti poskea kohden. Yksi niistä oli puhksissut ikenen ja se oli sellaisen ienlipareen alla ja reikiintynyt.

Vierailija
78/92 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 pysyvää hammasta poistettu oikomisen vuoksi. Eli luonnollisesti ei mitään tilalle, paitsi suora hammasrivistö. Ja kaikki viisurit poistettu myös samasta syystä.

33v ikää. Hampaiden poistojen aikaan olin 12v ja 16v.

Vierailija
79/92 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin Suomessa asiantuntevalla hammaslääkärillä implantti maksoi 1820. En menisi ulkomaille, koska ei ole takuuta eikä voi reklamoida. Tämä hammaslääkäri on paras  mitä minulla on ollut, tosi hyvä tapa lähestyä potilaita myös. (OT)

Vierailija
80/92 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki poistettu. Kiinnityskudos sairauden takia.

Ikää 40.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi