Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia, että töissä ajattelee vaan seuraavaa taukoa?

Vierailija
24.05.2017 |

Kysyn, koska itse olen tällaisessa työssä. Työpäivät on vaihtelevasti 8-10 tuntia pitkiä ja työt ovat joka päivä samanlaisia. Työporukka on tosi hyvä ja hyvin toimeen tullaan, mutta työtä tehdessä kaikki aina vilkuilee kelloa, että milloin alkaa tauko :D Eli en usko, että työ on kellekään meistä sitä unelmatyötä. Ihan mielellään kaikki herää ja tulee töihin, mutta jotenkin se taukoaika on kaikille sitä parasta. Onko teillä muilla töissä tällaista samanlaista töissä? Mietin vaan sitä, että tuleeko työn olla niin mielekästä, ettei taukoja edes aina muista pitää vaan onko se ihan normaalia, että odottaa hetkeksi pääsevänsä eroon siitä ns. omien juttujensa pariin.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä tehdään ensisijaisesti elääkseen. Harvalla on sellainen työ, jota voi sanoa kutsumustyöksi.

Vierailija
2/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työ olisi hauskaa, niin herrathan sen tekisivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas välttelen taukoja niin paljon kuin voin. En jaksa jauhaa yksityisasioita. 

Vierailija
4/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän työstä. Joku jolle työ on intohimo ja jolle tauon pitämisen voi yhdistää työhön, ei sillä tauolla ole välttämättä niin suurta merkitystä. Ykstoikkosessa duunissa oleville se kahvitauon pitäminen on tärkeää.

Vierailija
5/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Meidän firmassa on ihan sama homma. Aina jostain kuuluu "jokohan sitä kohta pääsis tauolle" ja "v*ttu, vasta tuon verran kello" jne :DD

Vierailija
6/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ihminen näkee sen työn pakollisena paheena, joten totta kai pitää omista oikeuksistaan siellä pitää huolta. Yksi on laissa määrätyt tauot. Näin pitääkin toimia. Ei mielestäni kenenkään pitäisi tehdä esimerkiksi raskasta työtä tauoitta.

Vierailija
7/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on toimistotyötä jossa istutaan perseellään kahdeksan tuntia päivässä. Käytän jokaisen mahdollisuuden päästä jaloittelemaan, onneksi on pitkiä käytäviä. Teen aina muutenkin tikusta asiaa, jotta pääsen jolkottamaan. Makuuhaavoja persiiseen tässä muuten pian saa. Ei sen kahvinkaan niin väliä kunhan pääsisi vähän liikkumaan.

Vierailija
8/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun työ on tasaista tekemistä sen koko päivän ajan, niin on ihan tyypillistä, että joku sanoo lähtevänsä vaikka paskalle ihan vain päästäkseen jaloittelemaan hieman tai tsekkaamaan puhelimensa vessassa.

Vierailija
9/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tein nuorena ruumiillista työtä, niin ajattelin samaa.

Ajatus ei ole työssä, jos työ on automaatiota.

Vierailija
10/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksitoikkoinen työ ja samalla sellainen että sen osaisi unissaankin aiheuttaa tuota. Tauosta taukoon, vapaasta vapaaseen. Siinä välissä pelkkää paskaa.

Vierailija
11/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä juttuja lukiessa muistaa aina että on löytänyt ihan unelmatyön; meillä ei katsota kuinka kauaa töitä tekee tai kuinka paljon työpaikalla käy, tärkeintä on työn laatu ja että projektit pysyvät aikataulussa. Minä usein en pidä yhtään taukoja, välillä saatan kävellä pari minuuttia tai käydä vessassa kun tajuaa kuinka paljon aikaa on mennyt. Päivät voivat hyvnkin venyä 10-11 tuntiin, mutta tykkään työstä niin paljon ettei se haittaa.

Vierailija
12/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuminen tappaa.

Vierailija
13/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä sitä puhelinmyyjänä taukoja vaan odotteli:D eiköhän se ole siitä kiinni onko mielekäs työ.

Vierailija
14/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen on tarkoitus saada sinut ajattelemaan haluatko oikeasti tehdä kyseistä työtä lopun elämää. Itse en halunnut, opiskelin korkeakoulussa itselleni tutkinnon ja nyt olen unelmatyössäni. Ei todellakaan tauot pyöri mielessä kun hyvään flow-tilaan pääsee keskittyessään työhön. Eikä yksikään päivä ole samanlainen.

Vierailija
15/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tehnyt työtä vain rahan takia. Montaa alaa olen kokeillut, eikä vielä ole löytynyt sellaista, mistä todella nauttisin.

Vierailija
16/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntija kirjoitti:

Sen on tarkoitus saada sinut ajattelemaan haluatko oikeasti tehdä kyseistä työtä lopun elämää. Itse en halunnut, opiskelin korkeakoulussa itselleni tutkinnon ja nyt olen unelmatyössäni. Ei todellakaan tauot pyöri mielessä kun hyvään flow-tilaan pääsee keskittyessään työhön. Eikä yksikään päivä ole samanlainen.

Allerkirjoitan tämän osittain, mutta jos ap:lla on nyt vakiduuni, niin hän joutuisi kuitenkin riskeeraamaan aika paljon. Ensinnäkin työllisyystilanne monella alalla on heikko ja vaikka valmistumisen jälkeen töitä löytyisikin, niin ei sekään takaa sitä "unelmaduunia". Lisäksi tulot tippuisivat jos opiskelijaksi ryhtyisi. Parempi melkein tyytyä huonompaan kun tilanne on mitä on. Jotainhan sitä pitää kuitenkin tehä elääkseen.

Vierailija
17/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei edes yritä, ei voi voittaa

Vierailija
18/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolatyössä odotin taukoa lähinnä siksi, että pääsee hetkeksi istumaan.

Nyt teen alanvaihdon myötä läppärillä töitä. Pitää yrittää muistaa välillä nousta ylös jaloittelemaan ja venyttelemään. Tauon saa pitää milloin haluaa, kukaan ei vahdi, kunhan tekee työnsä hyvin. Pari kertaa viikossa lähden ulos lounaalle, aika usein syön eväitä siinä koneen ääressä, mutta sen hetken lueskelen uutisia. Mulla onkin hyvä työ nykyään. Olen tyytyväinen. Nyt vasta tulin ajatelleeksi :).

Vierailija
19/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä, aika moni on samassa tilanteessa. Nykyään vaan naistenlehdistä yms saa sen kuvan, että kaikki saavat työssään toteuttaa itseään. Itse olen juuri samassa tilanteessa. Vituttaa liki koko ajan. Toimin terv.huollossa.

Vierailija
20/36 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin normaalia. Työ on yleensä pakkopullaa, jota tehdään, että voi kaupasta ostaa pullaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan