Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minua pyydettiin kummiksi! Miten kieltäydyn tästä??

ei kiitos_
23.05.2017 |

Minua pyydettiin kummiksi, mutta en haluaisi suostua. Ensinnäkin siksi, että en jaksa lapsen vanhempia pidemmän päälle, enkä haluaisi sitoa itseäni seuraavan 15 v ajan tähän perheeseen. Toiseksi siksi, että heillä on jo yksi lapsi ja ovat aina valittamassa minulle kuinka tämän ensimmäisen lapsen kummi ei osaa ostaa tarpeeksi kalliita lahjoja lapselle. Kerran valittivat minulle kuinka pöyristyttävää oli kun lapsi oli saanut "vain" 40 euron arvoisen lelulahjan, kun heidän perhetuttunsa kummi ostelee kummilapselleen aina vähintään 100 euron arvoisia lahjoja ja sen lisäksi ostaa osakkeita lapsen osakesalkkuun ..

Voinko sanoa, että minulla ei ole rahaa ostaa tarpeeksi hyviä lahjoja? Ihme toimintaa minusta. Eikös kummin tehtävä ole joku ihan muu kuin toimia lahjakoneena..

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kunniasta, mutta en ole sopiva kummiksi. Ei sillä ole väliä, jos et muutenkaan niistä ihmisistä niin välitä.

Vierailija
2/22 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ettet kuulu kirkkoon. Toimii minulla joka kerta ja on jopa totta :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kiitoksia pyynnöstä, mutta en valitettavasti kuulu kirkkoon.

Vierailija
4/22 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti on omaksuttu käsite "siviilikummi ".

Vierailija
5/22 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan että  ei kiitos. Jos et muutenkaan tykkää kyseisestä perheestä, et menetä mitään.

Vierailija
6/22 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostu kummiksi ja sitten alat tehdä mitä kummin kuuluu, eli kristillinen kasvatus. :D Isket joka kerta raamatun ja virsikirjan tiskiin kun näet lasta, kerrot Jeesuksesta ja helvetin tulesta, perisynnistä ja mitä näitä nyt on, veisaatte parit hautajaisvirret siinä, ja viet jotain lasten kuvaraamattuja aina lahjaksi. Jos tulee vanhemmilta moitetta, niin sitten esität loukkaantunutta ja hämmästynyttä, ja näytät kummitodistuksesta sen kohdan, jossa tästä kristillisestä kasvatustehtävästä mainitaan, ja muistutat, että maallisista lahjoista ei mainita siinä todistuksessa yhtikäs mitään.

Vierailija
7/22 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Emmie kehtoo..."

Ole hyvä!

Vierailija
8/22 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla ainakin on toiminut se, että sanon 'en kuulu kirkkoon ja sen vuoksi kieltäydyn kunniasta'. Siviilikummi mikään kummi oikeasti edes ole elimei sellaiseksi kukaan voi pakottaa.

Vierailija
9/22 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla ainakin on toiminut se, että sanon 'en kuulu kirkkoon ja sen vuoksi kieltäydyn kunniasta'. Siviilikummi mikään kummi oikeasti edes ole elimei sellaiseksi kukaan voi pakottaa.

Näinpä, useimmat haluavat varmaan ihan perinteisen kummin. Olen itse yhden lapsen sylikummi, mutten pidä itseäni oikeana kummina.

Vierailija
10/22 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kieltäytynyt useasti kummiudesta ja olen vain sanonut, etten edusta kristillisiä arvoja ja siksi kummius on arvojeni vastainen.

Ja todellisuudessa kuulun kirkkoon, mutta nykyinen kummius on periaatteeni vastainen.

Vierailija
11/22 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun rohkenet sanoa ei, niin säästyt vuosikausien kidutukselta!!!

Vierailija
12/22 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan, että sun mielestä ne odottaa kummilta sellaista, mikä ei kummin tehtäviin kuulu, et suostu, koska et pysty täyttämään niitä odotuksia.

Vierailija
13/22 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jotkut haluaa "kummeja" lapselleen vaikka ei kuulu kirkkoon . ns. luottoaikuisia jne.

ei ap

Vierailija
14/22 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minunkin mieheni on joku hemmetin kummisetä vaikkei kirkkoon kuulukaan. Ei kehdannut veljelleen kieltäytyä.. otettiin kummiksi vain lahjojen vuoksi.

En ymmärrä en..

Vierailija
15/22 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän tavalliseksi kummiksikaan voi kukaan pakottaa.

Silti on nykyään tää siviilikummius joten kirkkoon kuulumattomuus ei automaattisesti tuo korrektia poistumistietä.

Vierailija
16/22 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain naiset voi näinkin yksinkertaisesta asiasta saada päänvaivaa. Jos ei halua lähteä, sanoo ettei ala. Jos haluaa, niin ei sitä tarvitse minkään kuviteltujen odotusten mukaan hyppiä. Jokainen voi olla sellainen kummi millaisen suhteen lapseen luo.

Vierailija
17/22 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä, useimmat haluavat varmaan ihan perinteisen kummin. Olen itse yhden lapsen sylikummi, mutten pidä itseäni oikeana kummina.

Miksi alapeukut, siksikö etteivät kaikki halua perinteistä kummia? Tarkoitin niitä, jotka kuuluvat kirkkoon. Sylikummilapsellani oli erikseen kirkolliset kummit.

Vierailija
18/22 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on viisi kummilasta, kaksi vanhinta jo aikuisia, nuorin neljä. Ikinä ei yhdeltäkään vanhemmalta tai kummilapselta ole tullut vaatimuksia tai haukkuja lahjoista.

Kummina olen läsnä näiden lasten/nuorten aikuisten elämässä, toki tunnen kaikki vanhemmatkin hyvin.

Itse olisin kyllä kieltäytynyt, jos kummiuden taustalla olisi vain kalliit lahjat.

Mitä tulee kristilliseen kasvatukseen, ehkä parhaiten omilla elämän valinnoilla sen voi osoittaa. Olen kristitty kummi mutta en aivopese ketään. Keskustelen ja kuuntelen tarvittaessa. Minulle kummius on rinnalla kulkemista ja läsnä olemista.

Vierailija
19/22 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan kiitos, en kuulu kirkkoon. Sama se miten on.

Vierailija
20/22 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suostu kummiksi ja sitten alat tehdä mitä kummin kuuluu, eli kristillinen kasvatus. :D Isket joka kerta raamatun ja virsikirjan tiskiin kun näet lasta, kerrot Jeesuksesta ja helvetin tulesta, perisynnistä ja mitä näitä nyt on, veisaatte parit hautajaisvirret siinä, ja viet jotain lasten kuvaraamattuja aina lahjaksi. Jos tulee vanhemmilta moitetta, niin sitten esität loukkaantunutta ja hämmästynyttä, ja näytät kummitodistuksesta sen kohdan, jossa tästä kristillisestä kasvatustehtävästä mainitaan, ja muistutat, että maallisista lahjoista ei mainita siinä todistuksessa yhtikäs mitään.

Enkelipatsaita aina merkkipäivinä! Keräät vaikka jonkun sarjan, suojelusenlelitaulu seinälle jne....;)