Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaan teille vinkkejäni allergisille sopivista tarjoiluista

Vierailija
23.05.2017 |

Itse en ole allerginen millekään ja olen kaikkiruokainen, mutta miehen suvun puolella on sitten siitäkin edestä ja omallekin lapselle on periytynyt mm. maitoallergia, joka on jatkunut aikuisikään asti. Olen tottunut huomioimaan kaikenlaisia tarpeita. Tässä muutama simppeli vinkki:

- Kääretorttu, ei sovi muna-allergiselle, mutta helppo tehdä maidottomana ja gluteenittomana.Perusohjeen jauhoiksi vain perunajauhoja, tulee hyvää ja parempaakin kuin jos laittaa vehnää. Muista ehdottomasti puhtaat astiat ja älä leivo venhästä yms. samassa tilassa samana päivänä. Minun kääretortut maistuu kaikille, allergiaa tai ei

- muffinsit, onnistuu hyvin vaihtamalla jauhot gluteenittomiin. Munattomatkin muffinsit onnistuu hyvin. Itse teen mustikkamuffinseja niin että ostan kaupasta kuivattuja mustikoita, ei värjäydy violetiksi

- lastenjuhliin mehujäitä. Maistuu myös monelle ei-allergiselle

- marengit on aina laktoosittomia ja gluteenittomia, muna-allergiselle ei sovi, mutta melkein kaikille muille

- aleksanterinleivokset on vähän vaativampi, mutta siihen löytyy ohjeita maidottomana, munattomana ja gluteenittomana ja nämä ovat luonnollisesti myös vegaanisia tällä ohjeella

- maissilastut on arkisia ja vähän tylsiä, mutta pelkät suolalla maustetut maissilastut sopii useimmille. Suolalla maustetut perunalastut sopii kaikille myös paitsi peruna-allergisille

- vihersalaatti sopii monelle, tässä tosin sitten voi olla, että kaikille sopivia kasviksia ei meinaa löytyä. Samoin hedelmäsalaatti

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi