Muutto Hankoon?
Erosin miehestä ja tahtoisin aloittaa uuden elämän. Uudessa paikassa.. joko töitä tai opiskella. Onko kukaan Hangosta? Tai asunut sielä? Saa antaa mielipiteitä paikasta.
Kommentit (75)
Teoriassa ihanaa ja käytännössä ei. Muuta Maarianhaminaan
Ihana on käytännössäkin! Muuta vaan!
Vierailija kirjoitti:
Hanko on hankala kyllä palveluiden suhteen. Jos yrittäjyyttä miettii sesonki on 1,5-2 kk, kesäkuu vielä ihan hiljaista. Keskellä komeinta hankoa satama tukkii rannat. Kesällä kaupat menee kiinni jo viideltä ja viikonloppuna ne on kiinni
Olisikohan siellä tarvetta jollekin sellaiselle palvelulle jota paikalliset käyttäisivät ympäri vuoden? Kesällä sitten turistit myös. Kovasti houkuttelisi muuttaa mutta työtilanne mietityttää. Minkälaiset lapsiperheiden palvelut ovat? Onko hyvät päiväkodit? Lähinnä ruotsinkielinen päivähoito koskee meidän perhettä. Mitkä asuinalueet olisivat hyviä lapsiperheille? Ja miten yleensä Hankolaiset suhtautuvat muualta muuttaviin?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kyllä ihan että mitä olet menossa sinne tekemään,mikä ikä ja varallisuus. Töitähän siellä ei niin hirveesti yleisesti ottaen ole, paitsi kesäsesonkina kaikkea mitä turistit tarvii.
En tiedä enää Hangon kaupungin taloustilanteesta, että onko siellä jo elo piristynyt vai vieläkö kiikutaan vararikon partaalla. Sehän vaikuttaa kovasti kaupungin tunnelmaan ja suunnitelmiin kenen tahansa osalta.
Talvella siellä on hiljaista, hiljaista ja tuulee koko aina kovaa. Tuntuu että hankolaisten pään läpi blååsaa aika kovasti ja niillä alkaa viirata talven mittaan. Viinaa juodaan, tai ainakin kaikki tietää tasan, että ketkä juo ja ketkä ei.
Piirit on pienet eli jos aikoo päästä vähäkään johonkin "Piireihin" eli paremman väen porukoihin, voi se olla vaikeaa. Paitsi jos on tosissaan rahaa satsata.
Suomenkieliset ja ruotsinkieliset erillään. Joten kannattaa päättää sekin jo etukäteen, että mihin ryhmään meinaa mennä.
Ylipäätään tuommoisiin pieniin kaupunkeihhin ja kyliin on vaikea tuosta vaan muuttaa ja alkaa asettumaan. Ainakin minun mielestäni, mutta minä olenkin introvertti luonne.
Mutta kesällä taas; ihanaa Hanko on aivan ihana paikka! Ihmisiä, tapahtumia, torilla väkeä, jengillä kaikilla joku vene ja veneillään, on mökkejä jonne ajellaan ja koko saaristo siinä lähellä. Ravintoloita ja toimintaa, kyllä kelpaa, aurinkoa ja meren välkettä.
Rakastan vielä elokuun lämpimiä pimeitä iltoja, ja syyskuun valoa ja lämmenneen meren hehkuvaa lämpöä Hangossa. Sitten loka-marraskuuussa alkaa länsimyrskyt, joulukuussa ei valoa näy tunnelin päässä.
Että osa-aikainen hankolaisuus kyllä, talven yli asuminen ; ei pysty.
Hmm.. kuulostaa siltä että täydellinen vaihtoehto olisi asua keväästä syksyyn Hangossa ja talveksi muuttaa "oikeasti etelään" vaikka jonnekin etelä Eurooppaan. Jos olis siis rahaa...
Miltä näyttää Hangossa näin lokakuussa?? Taitaa olla kylän raitti hiljainen
Miten mulla on semmoinen käsitys, siellä on tuo pajauttelu kovasti suosittua harrastusta. Puhun nyt aikuisista,enkä mistään nuorison muodeista...
Hangossa on maamme korkeimpiin lukeutuvat itsemurhaluvut. Johtuu siitä että n. 9 kk vuodessa siellä ei ole mitään. Ei edes kunnon talvea.
Alkukesästä tuli ykkösellä ohjelma Hanko vuonna 0. Ei antanut kovin hyvää kuvaa kaupungista.
Kesä on suorastaanliian ruuhkainen! Ihan täyttä ja vielä iltakymmenenltä pitää jonottaa että pääsee syömään jonnekin ravintolaan.
Talvella on toooosi hiljaista ja tuulee.
Ei pysty kykeentymään elämään tuolla.
Viimeisin viesti ketjuun oli ajat sitten, mutta kirjoitan kuitenkin. Asun Helsingissä, mutta mietin Hankoon muuttamisesta. Olen vaille kolmekymppinen ja töiden perässä muuttaisin. Puhun sekä suomea että ruotsia. Onko joillain kokemuksia Hangon kouluista? Onko mitään paikallisliikennettä? Tai lähellä olevaa kivaa paikkaa, jossa voisi asua ja sitten julkisilla liikkua Hankoon? Harrastusmahdollisuudet? Olen kotoisin pienestä kaupungista myös, Helsinki on liian iso minulle ja Hangossa houkuttaa se että pääsisi pyörällä tai kävellen liikkumaan. Hangosta pääsisi myös helposti viikonloppureissuun Helsinkiin.
Moikka! Mun frendi asuu Hangossa, koko ikänsä on siellä oleskellut. Mahtava paikka. Kesällä enemmän vilinää ja lämpöä, turisteja, ravintoloita ja aktiviteetteja. Talvella tosi hiljaista, mutta ai että, se rauhallisuus ja luonto on siellä käsinkosketeltavaa. Tosta työhommasta en tiedä, kaveri itse töissä satamassa. Suosittelen, riippuu siitä, että kaipaatko itse niitä palveluja. Jos et, muuta ihmeessä!
Jari Hedman on ruma ja vanha. Ei kai niitä rahojakaan enää kummosesti ole, Ex-vaimo ja lapset...
Hanko on tosi kaunis ja kiva kaupunki, mutta elämisen kannalta suosittelisin paljon virkeämpää Tammisaarta (joka on myös todella idyllinen). Myös yhteydet muualle ovat Tammisaaresta paremmat.
Talvella hiljainen ja oikeastaan liikenteellisesti aika ankeassa paikassa. Sitä yhtä ja samaa tietä aina lähdet minne vaan. Ja se Hangon "uusi" puoli on yhtä viehättävä kuin Riihimäki.
Tervetuloa tuoreliha kelpaa aina.
Taitaa olla suomenruotsalaisten omistuksessa? Pääset kokemaan ylimielisiä katseita.
Vierailija kirjoitti:
Aivan ihana paikka luonnon puolesta, mutta ei ikävä kyllä ole työpaikkoja eikä opiskelumahdollisuuksia tarjolla (kaupungissa on peruskoulujen lisäksi vain lukio) :(
Älä puhu läpiä päähäsi. Ns. Kesätyötä löytyy, koska matkailu. Lisäksi huolinta- ja laivanvarustus (ja huolto) työllistää vaikka kirjanpitäjää.
Hei Eevahan muutti sinne! Kysele siltä!
Nella ei tainnu oikein viihtyä, kun muutti takasin Helsinkiin. Mut nuorille omat kaverit onkin niin tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla suomenruotsalaisten omistuksessa? Pääset kokemaan ylimielisiä katseita.
Haittaako von Humble Brackia?
Hanko on hankala kyllä palveluiden suhteen. Jos yrittäjyyttä miettii sesonki on 1,5-2 kk, kesäkuu vielä ihan hiljaista. Keskellä komeinta hankoa satama tukkii rannat. Kesällä kaupat menee kiinni jo viideltä ja viikonloppuna ne on kiinni