Miten laiskuudesta eroon
En saa MITÄÄN aikaiseksi! Ei ole tällä hetkellä töitä, mulla ei ole mitään muuta kun vapaa-aikaa. Aina kun pitäisi aloittaa joku asia, pitkitän sitä monta päivää. Ei vaan huvittaisi tehdä mitään mutta samalla oma laiskuus ahdistaa ja ärsyttää.
Miten saisin taas kiinni elämästä?
Kommentit (10)
Joo muakin kiinnostaa. Arvelisin että on kaksi tapaa
a) itsekuri
b) niin mielekäs tekeminen että päihittää laiskottelun
Hankkikaa aktiivisuusmittari. Se motivoi liikkumaan aika tehokkaasti. Tai jos ei varaa niin alkakaa pitää kirjanpitoa päivän tekemisistänne.
Vierailija kirjoitti:
a) itsekuri
a) mitä tämä käytännössä on?
b) tekeminen muuttuu mielekkääksi vasta kun alkaa tehdä, se se on usein se ongelma, ettei saa edes aloitettua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
a) itsekuri
a) mitä tämä käytännössä on?
b) tekeminen muuttuu mielekkääksi vasta kun alkaa tehdä, se se on usein se ongelma, ettei saa edes aloitettua
a) on joku asia mikä pitäisi tehdä, tekee päätöksen vaiheista jossa sen tekee ja sitten tekee vaikka olisi muita houkutuksia.
b) joo
Tähän ei auta muu kuin herätyskello joka aamu herättämään joka aamu klo 7-9 ja siitä aloitetaan listaamalla päivän hommat paperille. Ekana hoidetaan mahdollisuuksien mukaan ne hommat, jotka vaati ihmisten ilmoille lähtöä. Näin tulee peseydyttyä ja laitettua itsensä siistiksi heti aamusta. Tämän jälkeen loppupäivä on luonnostaan enemmän puhtia touhuta.
Aloittamisen vaikeus helpottaa minulla ehkä hitusen, jos ennästään olen liikkessä/puuhailen jotain. Koneella kun istuu on aika vaikea aloittaa jotain ei-niin-kivaa.
Minä käyn töissä, mutta silti on tuota samaa ongelmaa. Tänäänkin pääsin töistä jo klo 14 enkä ole mitään tehnyt sen jälkeen. No vähän yritin pihahommia tehdä, mutta olikin liian vaikeaa ja luovutin :D Toisaalta mulla on ollut aika raskasta viimeaikoina, joten ehkä armahdan itseni ja annan tämän päivän laiskotella, huomenna kun olen kunnolla nukkunut yön, ei auta enää keksiä tekosyitä.
Vuorenkilpiteetä. Saa toimeliaaksi ainakin minut.
http://hyvinvointi.ts.fi/terveys/voisiko-vuorenkilpiteesta-saada-voimia/
Sama täällä! Netti tosin vaikuttaa aika paljon minuun, olen helposti addiktoituva. Pitäisi olla katsomatta aamulla sähköposteja, katsoa vasta illalla, tai muuten jämähdän koneelle.