Jos joku vinkkaisi että vaatteesi haisee maakellarille ja vinkkaa homeen mahdollisuudesta. Miten reagoisit?
Kommentit (11)
Enköhän tietäis jo, että meillä on hometta.
Luultavasti en itse haistaisi mitään ja kysyisin myös toisen mielipiteen. Mikäli vaatteet olisi puhtaat ja silti haisisi, niin pikaista soittoa isännöitsijälle ja uuden asunnon hakuun.
Kerran olen home kämpässä asunut ja haistoin vaatteiden pahan hajun vasta ollessani pitkään poissa kotoa.
Ei, se on vanhan talon tai mummolan romanttinen tuoksu!
Kutsuisin homeelle altistuneen kaverin kylään. Sitten näkisi, onko ongelmaa.
Kyllä mä aika pahasti hämmästyisin, oon nimittäin allerginen homeelle. Ja nimenomaan haistan kaikki kassajonossa seisovat hometaloasukit... joskus on niin paha, että joudun vaihtamaan toiseen jonoon, kun alkaa itsellä henki salpautua.
Olisin ihan että jes! Joku muukin siis haistaa. Meillä mies näyttää teeskentelevän homeongelman pois. Kun sitä ei myönnä, sitä ei ole. Ja hometta on siis ihan silmin nähden.
Eksä ottaa huomautuksen katkerana veetuiluna eikä nosta pikkurilliäänkään, kun lasten vaatteet haisevat isän luota tultuaan.
Kaverin talo haisi homeelle ja sitä myöten vaatteet toki myös. Hän kertoi joskus kuinka joku oli aiemmin vittuillut hänelle että se teidän talo on homeessa tms. En kehdannut sanoa että no niinhän se onkin :D
Itse olisin ollut kiitollinen muiden kommenteista jotta olisi ajoissa tehnyt muutoksia. Meillä oli hometta, vaatteet haisi ja kukaan ei sanonut mitään kuitenkaan. Huomasin asian jossain vaiheessa kun olimme koko perhe yötä jossain muualla ja vaatteetkin tuntuivat kuivilta pitkästä aikaa. Meillä kesti sisällä pyykin kuivuminen 2 vrk ja silti jäi kostean tuntuisiksi. Lopulta minä ja lapsi aloimme sairastamaan ja jouduimme etsimään toisen kodin. Lapsella ei ole vieläkään terveys palautunut vaan sairastaa jatkuvasti. Ei sellaista mummolan hajua olekaan vaan se on kyllä kosteusvauriosta johtuvaa lahon ja homeen hajua. Home vie terveyden. Voi tulla astmaa ja pahempaakin.
Ottaisin heti yhteyttä homekoirapalveluun. Eli pyrkisin selvittämään onko kämppä oikeasti homeessa.