Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistin paraneminen iän myötä

Vierailija
23.05.2017 |

Outoa, mutta koen olleeni lapsena ja teininä paljon hajamielisempi ja huonomuistisempi kuin aikuisena. Unohtelin aina kaikki hammaslääkärikäynnit ja muut erikoisjutut, läksyt ja tavarat. Jos en päntännyt kokeisiin hullun lailla en saattanut muistaa aihepiiristä mitään tai muistaa edes ikinä kuulleeni koko asiasta. Luulin että kaikki joutuivat tekemään noin, ja en vain vieläkään opiskellut tarpeeksi jos en osannut jotain.

Nyt (nuorena) aikuisena muistan kaiken kuulemani ja lukemani. Tavarat eivät ole ikinä hukassa. Merkkaan kaikki tärkeät jutut kalenteriin, mutta havahduin tässä äskettäin siihen että muistan tärkeät päivät ja kellonajat ilmankin.

Pari samanikäistä kaveriani ovat ohimennen valittaneet siitä miten heidän muistinsa ei tunnu pelaavan yhtä hyvin nyt kuin silloin nuorempana. Itse en samaistu tähän ollenkaan. Siinä missä saatoin unohtaa lukioiässä ihan täysin jotain minkä olin lukenut kolme kertaa, muistan nyt yhden lukemiskerran jälkeen. Mikä tähän voisi olla syynä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko ressissä kouluajan?

Vierailija
2/5 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkinen hyvinvointisi on luultavasti parantunut iän myötä ja sen seurauksena myös muisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olitko ressissä kouluajan?

Olin, mutta koen että tuo stressi tuli nimenomaan siitä että jouduin aina työskentelemään 10x enemmän kuin muut. Nyt kun mietin niin on ihme etten joutunut mihinkään tutkimuksiin, muistan esimerkiksi kun kävin kysymässä erästä esseen palautuspäivämäärää kolme kertaa. Unohdin sen aina ennen kuin pääsin laukulleni ja sain kirjoitettua sen muistiin. Kolmannella kerralla otin suosiolla kalenterini mukaan ja raapustin sen sinne heti.

AP

Vierailija
4/5 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on mielestäni enemmän kyse elämänhallinnasta kuin muistista.

Vierailija
5/5 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole enää hulda huoleton ,vaan keskityt yhteen asiaan kerrallaan?