Inhoan kaupankäyntiä facebook-kirppisten kautta!
Aina manataan, että naisten kirpparit ovat pahimpia, mutta nyt olen yrittänyt myydä tietokonetta eräässä tietokoneryhmässä ja voi jeesus tätä menoa. Ja suurinosa ihmisistä ihan miehiä.
Laitoin ilmoitukseen kuvan, tekniset tiedot extratarkkaan, kuvia eri ohjelmilla otetuista diagnooseista (kovalevyt, näytönohjain, prosessori) ja vielä linkin verkkokauppaan josta kone aikoinaan tilattu.
Koneessa on ledvalot, joiden säätimissä on pientä häikkää, tästä mainitsin ilmoituksessa.
Sitten alkoi hirveä ulina, pitäisi kuvata konetta miljoonasta eri kulmasta, laittaa sata kuvaa niistä perhanan ledeistä, "ota kuva tällä ja tällä ohjelmalla vielä". Formatoin koneen, joten käyttöjärjestelmän hankkiminen jää uudelle omistajalle, sanoin että voin puhtaan käyttiksenkin asentaa mutta se huomioidaan sitten hinnassa. Joku alkoi itkemään miten on hyvien tapojen vastaista myydä konetta ilman käyttöjärjestelmää (?) ja laskuttaa sen asentamisesta.
Ylläpitäjän mielestä tuotekuva oli huono, piti lainata parempi kamera kuvan ottoa varten (vanhasta näkyi ihan hyvin, vaikka ei ollutkaan ihan täysin superlaatuinen), itkua ja väninää hinnasta, itkua ja väninää siitä ettei kaikille komponenteille ole erillistä kuvaa, takuukuitteja ja aikaleimattuja kuvia. Mainitsin ilmoituksessa, että takuut ovat umpeutuneet (on myös huomioitu hinnassa)
Sitten pitäisi laittaa kuvia pelin x ja y benchmarkeista.
Voi *ittu. Olen mies ja sanon että akkojen kirppiksellä on kivempaa.
Kommentit (3)
Minua ärsyttää vaan se iänkuinen av. :D Sitten jos ei muista erikseen mainita, että ei varauksia, niin joku varaa tavaran viikoksi eikä myyjällä ole nokankoputtamista koska "et maininnut varauskiellosta"
Akkojen Fb-kirppiksillä myydään treenitrikoita, jotka ovat haarasta keltaisia tai joiden mukana voi tulla käytetty side. Sepä on mukavaa.
Tietokoneen myynti on vaikeaa, pitää oikeasti laittaa kaikki tiedot kerralla oikein. Ostaja haluaa tietää mihin on rahansa pistämässä.