En jaksa enää töissä. Osaako kukaan auttaa :( ?
Työpäivät on matkoineen yli kymmenen tuntia. Työmäärä mitoitettu ihan liian suureksi, taukoja ei ehdi pitämään ja työt vaan kasaantuu. Ja mitä enemmän uuvun niin sitä enemmän ne kasaantuu :( . Tässä työssä pitäisi olla ylinenerginen superihminen joka päivä, jotta saisi hommat hoidettua. Ja jos ja kun ei ehdi kaikkea tekemään, niin haukut tulee ja pomon puhuttelu. Tunnelma töissä on aika kireä, koska kaikki on niin stressaantuneita. Olen pyytänyt päästä vuorotteluvapaalle, palkattomalle vapaalle, saada tehdä lyhempää työviikkoa jne, mutta mihinkään ei pomot ole suostuneet. Olen vaihtanut pari vuotta sitten työpaikkaa toisesta samanlaisesta. Luulin, että tämä työpaikka olisi kevyempi, koska haastattelussa luvattiin vaikka mitä joustoa, mutta mikään niistä ei ole sitten toteutunutkaan. En vain jaksa enää. Olen yrittänyt etsiä taas uutta työtä, mutta nytpä ei tärppääkään, ja olen epävarma että olisiko se taas sitten ojasta allikkoon, ja jos näin väsyneenä menisin uuteen työhön, niin saisinko potkut heti koeajalla, kun tietysti näkisivät väsymykseni. Työterveys sanoo, että pitkää saikkua ei voi saada koska mitään sellaista sairautta ei ole. On yritetty palaveerata työterveyden ja pomon kanssa, mutta eipä se työmäärä siitä ole vähentynyt eikä niitä palkattomia vapaita sen paremmin tullut. Miten ihmeessä kestän tätä?
Kommentit (5)
Ala aktiivisesti etsimään toisenlaista työtä, vaikka pitäisi vähän vaihtaa alaa. Tai lähde pariksi vuodeksi opiskelemaan. En suosittele polttamaan itseään loppuun, minulle kävi niin ja meni puoli vuotta ihan sumussa. Toki ymmärrän miten tärkeä asia työpaikka on nykyaikana, mutta terveys menee kuitenkin edelle, varsinkin jos on mitään mahdollisuutta hakea toista paikkaa. Stressi on todella paha kropalle.
Kaikista vaikeimpina aikoina käytän kaiken vapaa-ajan rentoutumiseen ja itseni hemmotteluun, sekä suunnittelen lomille pieniä matkoja. Ystäville juttelu auttaa paljon, ja luonnossa oleskelu.
Oikein paljon tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Voitko vaan jättää kylmästi tekemättä kaiken mitä et ehdi seitsemässä tunnissa tehdä? Ja pidät tauot. Puhuttelussa sanot miten asia on, että et voi uupumatta jatkaa tällä työmäärällä. Jos pomo haukkuu paskaksi, ota yhteys työsuojeluun tai pomon esimieheen epäasiallisesta käytöksestä johtuen. Pidä kirjaa kaikesta varmuuden vuoksi työsuojelua varten.
Kiitos sinulle. Näin olen toiminutkin. Pomon esimies haukkui samalla lailla kuin pomo, joten se ei hyödyttänyt. Eikä se, kun sanoin olevani uupunut työmäärän takia, sain vain voivottelua ja käskyn jaksaa koska töitä vaan nyt on niin paljon. Työsuojelu on ollut mukana parin työkaverini kohdalla, mutta ei siitä oikein ole apua ollut, sellaista "näennäispalaveeraamista", jonka jälkeen taas paluu vanhaan, joten en jaksa sitä edes yrittää. On sanottu, että voisi viedä oikeuteen työpaikkakiusaamisesta. Puhuin jo liiton juristinkin kanssa siitä, mutta tämä sanoi suoraan, että vaikea voittaa juttua, ja siinä voi kestää pari vuotta, että ei suosittele, kun mitään kovin "vakavaa kiusaamista" ei ole tapahtunut, ainoastaan työmäärällä uuvuttamista ja painostamista. Haukkuminen ei ole ollut vielä ns. törkeää, mutta hyvin kuluttavaa vihjailua silti. Ilmeisesti tämä on jotenkin ammattialamme kulttuuri tai jotain, kun siis edellinenkin työpaikka oli samantapainen. Ja siis pomotkin on itse uupuneita oman työmääränsä takia, varmaan tämä on tällaista siksikin. Ap.
Alan vaihto? Tulee olla silloin valmis myös muutoksiin ja mahdollisesti pienempään palkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Alan vaihto? Tulee olla silloin valmis myös muutoksiin ja mahdollisesti pienempään palkkaan.
Olen sitä miettinyt ja yrittänytkin. Olen hakenut myös muun alan työpaikkoja (mihin noin periaatteessa koulutukseni voisi etäisesti ehkä sopia), mutta en ole saanut. Pienempään palkkaan olisin valmis tottakai. Haluaisin vain elää niin, että työ ei vie minusta ihan kaikkia mehuja, viis rahasta. Siksi pyysinkin palkatonta vapaata ja puolikasta työviikkoa jne.. Olen siis vähän yli 40 ja jos menen uuteen koulutukseen, niin olen sitten "vastavalmistunut" 45-vuotias. Ei ihan helppo yhtälö. Minulla on takana 1,5 koulutusta. Toinen siis ammattini, ja toinen puoliksi suoritettu. Jätin sen kesken, koska ei ollut enää rahaa opiskella, eikä tuon kakkosammatin työnäkymät olleet yhtään hyvät. Ap.
Voitko vaan jättää kylmästi tekemättä kaiken mitä et ehdi seitsemässä tunnissa tehdä? Ja pidät tauot. Puhuttelussa sanot miten asia on, että et voi uupumatta jatkaa tällä työmäärällä. Jos pomo haukkuu paskaksi, ota yhteys työsuojeluun tai pomon esimieheen epäasiallisesta käytöksestä johtuen. Pidä kirjaa kaikesta varmuuden vuoksi työsuojelua varten.