Sinä joka sait gradusta parhaan arvosanan, minkälainen oppilas olit koulussa?
Kommentit (6)
Olin ysin oppilas yläasteella ja lukiossa. Kirjoituksista tuli kaksi ällää ja neljä eetä. Kiitettävää tasoa oli siis koulumenestykseni, ei mitään poikkeuksellisen huippua.
Valmistuttuani maisteriksi lähdin alan töihin ja sainkin pian vakipaikan (en tosin graduni arvolauseen vuoksi). Tutkijan epävarma ura ei napannut.
Jännä nähdä montako tällaista ihmistä ilmoittautuu. Ylimmät arvosanat ovat harvinaisia ainakin siellä missä itse opiskelen.
Eipä siitä parhaasta arvosanasta, - varsinkaan gradun jos ei kohta väikkärinkään - käytännössä mitään ihmehyötyä ole! Toimin tällä hetkellä yrittäjänä.
Yläasteella sain enimmäkseen kaseja ja ysejä. Tuntiaktiivisuuden puute laski numeroa. Lukiossa ok arvosanoja, kirjoituksista 1 L. Gradua tein pitkään ja hartaasti, eikä minulla ollut mitään hajua minkälainen sen pitäisi olla. Jotain tein ilmeisesti oikein.
Kauppiksesta ennätys graduarvosanassa. Pitkö ura tietojärjestelmissä.
Ai niin se koulu. Nelonen kerran ruotsissa. Muutenkin keskinkertaista. Moottoripyörät, autot ja tytöt kiinnosti. Ainoa homma opiskelussa oli kauppiksen pääsykokeet.
Nyt yrittäjänä. Normitulot ja mukava elämä.
Yliopistossa menestyin erinomaisesti, lukiossa keskitasoisesti. Lukioaikana opiskelu ei kiinnostanut ollenkaan. Nykyään olen ylemmän johdon tehtävissä melko leppoisassa työssä.