Siemennesteen " purkittamisessa" tulossa ongelma...
Hei!
Ollaan menossa lapsettomuushoitoihin, ja miestä jännittää siemennesteen " purkitus" . Kyseessä tulee olemaan IVF, joten purkitus on pakollinen. Esikko on saanut alkunsa Clomifenilla ja ihan perinteisellä yhdynnällä.
Kakkosen aikaan saaminen taas tuottaa ongelmaan. PCO + yksi ainut munatorvi ja PCO:n myötä ovuloimattomuus on siis ongelma.
Miestä mietityttää siis sperman saaminen purkkiin (ei ole sitä koskaan tehnyt). Lapsettomuusklinikka on toisella paikkakunnalla, jonne täältä meiltä on kahden tunnin ajomatka. Kotipurkitus ei siis tule kyseeseen.
Onko kellään kokemusta vastaavasta. Vinkkejä otetaan ilolla vastaan.
Aurinkoista kevättä kaikille!
T: Auris
Kommentit (6)
Meillä oli sama ongelma, vaikka asutaankin pk-seudulla. Oli silloin ne pahimmat pakkaset ja näyte olisi pitänyt tunnissa toimittaa klinikalle. No meiltä ruuhka-aikaan menee ainakin se tunti, joten mies päätti, että menee ainakin " kokeilemaan" .
Sano, että oli kyllä todella hankala tilanne ja oma mielikuvitus oli kuulemma paras " apuväline" , korvatulpatkin olis tullut tarpeeseen, koska käytäviltä kantautui kuitenkin ääniä sinne huoneeseen. Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin, sai purkitettua, vaikka hankalaa kuulemma oli. Nyt toinen kerta menee kuulemma " ihan heittämällä" ...;-)
Mutta siellä toisaan oli videoita ja lehtiä, varmasti voi omatkin viedä mukanaan, mies ei ainakaan näistä paikanpäällä olevista kauheesti " innostunut" ...
mutta teidän tarina kuullostaa melkein kuin omaltamme..
Mulla esikoinen sai alkunsa clomeilla ja inssillä, väliin tuli pari kohdunulkosta raskautta ja toinen munatorvi pois. Kakkonen sitten sai alkunsa IVF:llä, ja kuinkas ollakaan.. kohta vuosi sitten syntyi nro 3 ja ihan luomusellaisena. Eli tammikuusta 2000 toukokuuhun 2005 olen ollut 5 kertaa raskaana ja kolme lasta :)
Mulla on PCOS ja toinen munatorvi poissa pelistä ja miehellä alentunut hedelmöityskyky siittiöillä, johtuen murrosiän sikotaudista..
Eli näinkin voi käydä.
Tsemppiä, ja miehelle vilkasta mielikuvitusta, ettei tule sitä valkean huoneen kauhua ( jota olemme isännän kanssa aina välillä jo hilpeydelläkin muistaneet)
Aika samalle tosiaan teidän tarina kuulostaa. Kerron vielä sen, tarinasi luettuani, että mulla on myös toinen munatorvi poistettu juuri kohdunulkoisen raskauden myötä. Oli ehtinyt jo jonnekin rv8 paikkeille kun asia huomattiin. Tuli kovat vatsakivut ja hartiapistos, päivystysleikkaukseen jouduin. Onni onnettomuudessa oli se, etten itse ollut tiennyt koko raskaudesta mitään. Menetys oli sillä tavoin helpompi kestää. Tosi kannustavaa ja lohduttavaa oli kuulla se, että IVF toi teille toivotun toisen lapsen, ja että vieläpä loumuvauvakin on. Täytyy pitää mieli iloisena ja toiveikkaana kun IVF:n aika koittaa.
Mutta, kiitos myös kaikille muille vastanneille! Oli kiva kuulla, että siihen " purkitushommaan" on mahdollista myös vaimon osallistua. Luulen, että meillä siihen tosiaan tarvitaan minun apuani! Pitäkäähän peukkuja, kun se aika koittaa!
Kiitti vielä kaikille!
-Auris-
Kuulostaa tutulta tuo teidän ongelma. Meillä kanssa mies oli sitä mieltä, ettei saa näytettä annettua" klinikan" olosuhteissa. Meillä oli hoidot VL:ssä ja koska vaatimus, että tunnissa näyte pitää toimittaa perille, mies antoi sen ns. tutkimusnäytteen kotona ja kuskattiin villasukassa kainalossa tutkittavaksi,IVF-näytteen antoi sitten siellä paikanpäällä ja se tapahtuikin sitten niin nopeasti, että oli itsekin ihmeissään miten se niin meni, sanoi, että halusi vain äkkiä ulos siitä kopista ja videoitakaan ei saanut yrityksestä huolimatta siellä toimimaan.Meille sanoivat silloin VL:ssä, että varminta olisi antaa hoitoon tarvittava näyte paikan päällä, koska siittiöt ovat niin herkkiä tuhoutumaan.
No se ensimmäinen IVF toikin sitten heti plussan ja nyt menossa jo rv 27.
Me ollaan hoidossa Helsingin Väestöliitolla ja miehellä myös ongelmia tuon purkittamisen kanssa. Me saadaan ostaa VL:sta kondomi johon sperman saa kerättyä normaaliin tapaan eli yhdynnässä. Me asutaan kyllä lähellä klinikkaa että kuljetus ei ole ongelma, mutta sitä en tiedä saako ivf tavaran toimittaa kondoomissa:)
Onnea purkittamiseen;)
Meillä homma ratkaistu niin, että olen mukana purkitushommissa. Siis sinne huoneeseen ei tarvise mennä miehen yksin. Lisäksi huoneista löytyy filmejä ja lehtiä.
Eihän se hääppöstä hommaa ole, kun oven takana on ihmisiä odottamassa. Tuo pelkkä ajatuskin varmaan ahdistaa miehiä.
Tsemppiä! Kyllä siitä selviää!