Onko Iittalan valkoisissa Teema & KoKo -sarjassa värieroa?
Kotonani löytyy Iittalan valkoinen Teema astiasto ja haluaisin mahdollisesti täydentää sitä muutamalla KoKo-sarjan tuotteella. Osaisiko joku kertoa ovatko nuo valkoiset sarjat värisävyltään samanlaiset? Asun siis ulkomailla, eikä minulla ole mahdollisuutta käydä kaupassa itse vertailemassa. Kiitoksia kovasti avusta!
Kommentit (3)
Kiitos tiedosta! Ei haittaa nuo uustuotannon tuomat sävyerot!
KoKoTeema kirjoitti:
Kiitos tiedosta! Ei haittaa nuo uustuotannon tuomat sävyerot!
- Kiitos tästä. Ehkä minäkin pikkuhiljaa opin kestämään sen, että vaikka olen ostanut muka samaa sarjaa ja saman värisenä, niin ei edes tarvitse katsoa valoa vasten mitenkään erityisen tarkkaan hjuomatakseen, että sävyeroja on.(..)
Sävyeroja voi olla ihan sarjojen sisälläkin, jos astiat on valmistettu eri aikoina. Kokemusta on lähinnä valkoisista Teema-mukeista. Vanhemmat Suomessa (?) valmistetut ovat enempi kermanvärisiä, kun taas uudempi Thaimaan tuotanto on hieman harmahtavampaa vaaleaa. Posliinilaatu on vaihtunut vitroposliiniksi ja siitä ilmeisesti tuo pieni sävyero. Ero ei ole mitenkään silmiinpistävä, mutta jos mukit ovat aivan rinnakkain, sen huomaa. Periaatteessa samantapaisia sävyeroja voisi olla myös KoKo-sarjassa, mutta siitä en uskalla sanoa mitään. Vanhempi valkoinen KoKo oli kyllä samansävyinen kuin vastaava Teema.