Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varasin hyvin harkitun ja pitkään suunnitellun lemmikin - kaduttaa?

Ahdistunut
22.05.2017 |

Olen jo hyvin kauan (vuosia) halunnut kissaa, suunnitellut jne sen ottamista. Nyt varasin itselleni pennun ja saman tien kun lopetin puhelun, iski paniikki - en halua. Pelottaa. Ahdistaa. Tärisen ja oksettaa. Itkettää, kyyneleet yrittää valua silmistä.

Toisaalta haluaisin vaan soittaa ja perua varauksen saman tien. Sanoa ettei onnistukaan. Toisaalta haluan sen kissan ja elämäntilanne on sopiva sille.

Mitä tässä nyt kannattaa oikeasti tehdä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perua.

Hoivaa jotain pehmokissaa. Älä ota elävää eläintä.

Vierailija
2/13 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos epäilyttää niin ei kannata! Saatat jäädä katumaan koko kisun olemassaolon ajaksi :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perut varauksen ja mietit vielä rauhassa asiaa. Kodin tarvitsevia kissoja löytyy aina.

Vierailija
4/13 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perua.

Hoivaa jotain pehmokissaa. Älä ota elävää eläintä.

Mulla on itse asiassa useampikin elävä eläin. Jokainen kalliimpi pitää ja vaivalloisempi hoitaa kuin kissa. 

Vierailija
5/13 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy päätohtorilla. Sulla on varmaan jotain vialla siellä

Vierailija
6/13 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule meille kylään. Mikä siinä kissanomistajan elämässä nyt niin mullistavaa on, että itkuksi menee?

Vierailija
7/13 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia ostokrapulaa. Älä peru varausta, olet odottanut kissaa kauan. Nyt vain jännittää. Hienosti se menee. :)

Vierailija
8/13 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, mikä siinä nyt niin pelottaa? Pelkäätkö ettet osaakaan hoitaa hyvin tms?

Vierailija
9/13 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos epäilyttää niin ei kannata! Saatat jäädä katumaan koko kisun olemassaolon ajaksi :(

Vierailija kirjoitti:

Perut varauksen ja mietit vielä rauhassa asiaa. Kodin tarvitsevia kissoja löytyy aina.

Mä oon miettinyt tätä oikeasti vuosia, odottanut sopivaa tilannetta ja senkin jälkeen vielä varmistellut. Ostanut kiipeilytelineet, vessat jne. Nyt vaan jostain syystä iski aivan kamala ahdistus asiasta :( Luulen että heti kun oisin perunut varauksen, idea tuntuis taas hyvältä. 

Vierailija kirjoitti:

Käy päätohtorilla. Sulla on varmaan jotain vialla siellä

No todennäköisesti onkin, mutta ei se hitto ikinä oo näin ilmennyt.. 

Vierailija kirjoitti:

Tule meille kylään. Mikä siinä kissanomistajan elämässä nyt niin mullistavaa on, että itkuksi menee?

Siinäpä se. Ei mikään. Mä tiedän millaista on omistaa kissoja, kun oon pitänyt kolmen kissan laumaa itselläni 9kk ajan kun sukulainen oli vaihdossa - ei mitään ongelmaa. 

Vierailija
10/13 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, mikä siinä nyt niin pelottaa? Pelkäätkö ettet osaakaan hoitaa hyvin tms?

Ei mulla oo mitään sellaista "selvää mielikuvaa" pelon aiheesta. Yleisolo muuttu vaan samantien tosi ahdistuneeksi, itkuiseksi ja tuli hirvee tarve soittaa samon tein takasin ja perua koko juttu.. En usko että hoidostakaan on kyse, kun tosiaan oon melkein vuoden sukulaisen kissoja hoitanut ja lukenut kissoista herra tietää kuinka paljon..

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia ostokrapulaa. Älä peru varausta, olet odottanut kissaa kauan. Nyt vain jännittää. Hienosti se menee. :)

Jospa tää ois vaan tätä :/ Hitto että ahdistaa. 

Vierailija
11/13 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan ottaa koirat ja lähteä pitkälle metsäkävelylle ja kattsoa jos ajatukset vähän selkeytyis. Toisaalta hävettäishän se ihan järjettömästi jos peruis heti kun 1,5h sitten vasta varasin. Voivittujenkevät taas. Toisaalta en mä halua elukkaa jonka sit vaan hoitaa koska on pakko. Kun jos sitä ei sitten opikaan rakastamaan? Ei näitten koirien kanssa ikinä oo tämmöstä ollut, mitä nyt kissanpennun :( 

Vierailija
12/13 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä saada kiinni siitä, mistä tuollaiset tunteet tulevat sinulle. On paljon helpompi käsitellä niitä, jos tietää syyn. Tietenkin helpommin sanottu kuin tehty. Ihmisiä voi pelottaa/ahdistaa/kaduttaa tällaiset asiat, vaikka oikeasti kaikki olisikin kunnossa. Tunteet ei aina toimi järjen kanssa yhtäaikaa.

Vierailija
13/13 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä saada kiinni siitä, mistä tuollaiset tunteet tulevat sinulle. On paljon helpompi käsitellä niitä, jos tietää syyn. Tietenkin helpommin sanottu kuin tehty. Ihmisiä voi pelottaa/ahdistaa/kaduttaa tällaiset asiat, vaikka oikeasti kaikki olisikin kunnossa. Tunteet ei aina toimi järjen kanssa yhtäaikaa.

Varmasti pitäisikin oikeasti saada ruodittua noita tunteita ja selviteltyä syytä, mutta en mä yhtään tiedä mistä toi vois edes kummuta, etenkään noin voimakkaana? Tai siis mä olen aina ollut vähän semmonen huolestujatyyppinen, mutta en oo ikinä kyllä tämmöstä ahdistusta saanut itselleni aikaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi