Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko saanut potkut?

Vierailija
22.05.2017 |

Jos olet niin miksi?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myynti tippui johdon kyvyttömyyden takia miljoonilla. Duunarit saivat lähteä.

Vierailija
2/11 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lasketaan potkuiksi? Vakituisen työsuhteen päättäminen? Jos niin, niin en ole saanut potkuja. Minut on kuitenkin laitettu pois, kun olen ollut toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella. Työ oli kausiluonteista ja vastaavissa tehtävissä oli samanlaisella sopimuksella paljon porukkaa. Syy siihen, että minulle annettiin kenkää oli varmaankin siinä, että en tehnyt juurikaan ylitöitä. Firma halusi tehdä työt mahdollisimman nopeasti pienipalkkaisilla työntekijöillä harjoittelujakson aikana, joten teetti paljon ylitöitä. Sai laittaa väen pihalle ennen kuin piti alkaa maksamaan kunnon palkkaa. Vähensivät porukkaa kun työtä alkoi olemaan vähemmän. 

Huomasi kyllä, että ei johdolla ollut mitään hajua ihmisten todellisesta työpanoksesta, koska minä olin urheilullisena miehenä todella tehokas työntekijä. Ehkä koko porukan tehokkain. Katsoivat ilmeisesti vain listatasta, että ketkä ovat tehneet eniten tunteja ja jättivät heidät. Toisaalta ihan järkevää sinäänsä, koska kyllähän paljon tunteja tekevillä on myös rahantarve kovempi. Tosin heidän kannaltaan jokseenkin typerä päätös, koska minä tein kahdeksassa tunnissa enemmän kuin moni teki kymmenessä tunnissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta kaveri sai urheilujoukkueesta potkut, koska vastusti joukkueessa ilmenevää kiusaamista.

Eivät tykänneet, kun uutena uskalsi sanoa mielipiteensä ilkeästä toiminnasta.

Löysi onneksi paremman joukkueen, jossa kaikilla on kivaa taidoista huolimatta ja siksi joukkue pärjääkin niin hyvin...

Vierailija
4/11 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Yt neuvottelut ja 80 henkilöä sai lähteä. Ei rullut työvelvoitetta ja sain lähtee saman tien. Minulla oli 6 kuukauden irtisanomisaika ja 3 kuukautta olin kotona ja sain sitten uuden työpaikan. Siellä olin reilut kolme vuotta ja nyt olen neljättä vuotta tässä nykyisessä.

Vierailija
5/11 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin äitiyslomalla+opintovapaalla ja työni ulkoistettiin. Kun olin palaamassa, sain lapun käteen.

Vierailija
6/11 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kerran sain potkut kun tarvittiin syntipukkia firman sisäisiin ongelmiin.

Toisen kerran tuotannollis-taloudellista syistä.

Kolmas kerta todettiin että olin virherekrytointi. Eniten tuossa otti päähän se, että olin kahdesta duunista järkeillyt tämän olevan parempi vaikka se toinen vaikutti kivemmalta.

Vierailija
7/11 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juonut kolme työpaikkaa. (Potkut tuli välillisesti.)

Vierailija
8/11 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut, työsuhde irtisanottiin koeajan perusteella. Olin silloin vieläpä pikaruokapaikassa töissä! Eipä siinä, minusta ei ole asiakaspalvelutehtäviin sitten millään. Nykyisessä työssäni olen helvetin hyvä, ja olen kyllä pidetty ja arvostettu työntekijä. Että ei minusta luuseria tullut vaikka 19-vuotiaana Mäkkäristä potkut sainkin.

Vierailija
9/11 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkää on tullut. Olin lyhyen ajan töissä eräässä yhdistyksessä, joka sai päärahoituksensa Raha-automaattiyhdistykseltä. Kyseisessä yhdistyksessä todellista valtaa ohi hallituksen ja työntekijöiden käytti muuan yliaktiivinen henkilö. RAY taisi olla tilanteen tasalla ja päätti leikata rahoitustaan rajusti. Virallisesti potkuni olivat työsuhteen purku koeajalla rahoituksen pienentymisen vuoksi ja siksi, ettei minun katsottu suoriutuvan työstäni.

Onni onnettomuudessa oli, että niiden potkujen jälkeen olen tajunnut pitää etäisyyttä kaiken maailman kerhojen työpaikkoihin. Kokemukseni mukaan monet  ammattitaidottomien vapaaehtoisten ylläpitämät yhdistykset ovat työpaikkoina melko huteria.

Vierailija
10/11 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myynti tippui johdon kyvyttömyyden takia miljoonilla. Duunarit saivat lähteä.

Ollaankohan me saatu potkut samasta yrityksestä?

Vierailija
11/11 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Nuorena jouduin puhutteluun kun sain monta erittäin kivuliasta virstsistä peräkkäin, enkä pystynyt töihin kun piti istua pöntöllä koko ajan.

Nyt on takana 40 v samalla työnantajalla, 1,5 v vielä ja sitten eläkkeelle. Jos elää saan.

Ai niin, työtehtävät on vaihtuneet moneen kertaan, etten ihan samaa koko aikaa. Nuorena olen aloittanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme