Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minut on merkitty ihan vieraan auton haltijaksi tietämättäni, miksi?

Vierailija
22.05.2017 |

Sain äsken tietää kun soitin ihan muissa asioissa erääseen virastoon. Auto on jo poistettu rekisteristä muutama vuosi sitten, joten asia on nyt ok. Mulla on vahva epäilys tekijästäkn, mutta mietin motiivia. Voiko joku saada jotain hyötyä siitä, että laittaa auton haltijaksi jonkun tämän tietämättä? Kaikki rikolliset mielenoikut lasketaan tähän todellakin mukaan.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haltija on vastuussa vakuutuksista ja veroista ym? 

Vierailija
2/18 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku, joka ei voi omistaa mitään arvokasta esim ulosoton takia. Jos auto olisi omissa nimissä, se menisi heti voudille.

Sitä ihmettelen, eikö trafilta tullut ajoneuvoverolpaut kuitenkin sinulle? Olisi pitänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nuo vakuutus-ym. jutut.

Vierailija
4/18 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotiedoton ei ole saanut vakuutusta eikä rekisteröintiä tehtyä muuten.

Vierailija
5/18 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis ole ollut omistajana, vaan haltijana. Ymmärtääkseni omistajalle tulee nuo laskut? Ainakaan mulle ei ole tullut mitään laskuja tuohon autoon liittyen.

Vierailija
6/18 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua kyllä, että toisen henkilön tietämättä voi tehdä hänen nimissään oikeustoimen. Eli laittaa haltijaksi. Koska haltijahan on vastuussa siitä, että on liikennevakuutukset ym. Ja jos ei ole, niin ne karhutaan haltijalta, ja on ulosottokelpoisia. 

Vierailija
7/18 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla postilaatikko? On voinut käydä tsekkaan sen aina säännöllisesti ennen sua aamuisin ja hakeen trafin ym. kirjeet.

Vierailija
8/18 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En siis ole ollut omistajana, vaan haltijana. Ymmärtääkseni omistajalle tulee nuo laskut? Ainakaan mulle ei ole tullut mitään laskuja tuohon autoon liittyen.

Haltijalle tulee, ja haltija on vastuussa. Yleensähän autoissa on omistajana pankki (lainan takia) ja auton ostaja on vain haltija kunnes koko laina on maksettu. Ei se pankki ole vastuussa niistä laskuista, eikä ne laskut pankille mene.

Vierailija
9/18 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kusettaa,vakuutukset ja käyttömaksut tulee haltijalle,et ole voinut olla huomaamatta auton haltija.

Vierailija
10/18 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua kyllä, että toisen henkilön tietämättä voi tehdä hänen nimissään oikeustoimen. Eli laittaa haltijaksi. Koska haltijahan on vastuussa siitä, että on liikennevakuutukset ym. Ja jos ei ole, niin ne karhutaan haltijalta, ja on ulosottokelpoisia. 

Sitä kutsutaan kavallukseksi ja seuraukset löytyvät rikoslaista. Vakuutusyhtiöt yrittävät parhaansa mukaan huomata niitä, mutta rikollinen mieli on usein hyvin ovela.

Vierailija
11/18 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajaa kameratolppiin tai autoon niin sakot tulee auton haltijalle, joka voi kiistää ajaneensa ja olla muistamatta/tietämättä kuka autoa on ajanut jolloin poliisi joutuu selvittämään todellisen kuljettajan muilla keinoin.

Vierailija
12/18 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä kuseta, yhtäkään laskua en ole saanut. Jos oisin, niin kai mä tätä olisin sitten jo sillloin ihmetellyt. Auto on ollut korkeintaan muutaman satasen arvoinen, joten en usko että on mistään autoliikkeestä ostettu.

Vierailija
13/18 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko jatkaa tästä aiheesta vielä vähän, kun kaikenlaiset skenaariot alkoi pyörimään mielessä. Onko mahdollista, että mulla on jotain maksuja rästissä tuosta autosta, joista en vain tiedä? Ulosotossa ei ainakaan ole mitään, just tarkistin. Tai jos sillä on ajettu vaikka kännissä, tai ylinopeutta johonkin kameraan, voiko mulla olla jotain rästisakkoja jossain tai rikosmerkintäkin ilman että siitä tiedän? Onko mahdollista, että mun osoitteeksi onkin ilmoitettu Trafiin ihan muu kuin mun oikea osoite, ja siten kaikki laskut yms on mennyt sinne toiseen osoitteeseen? 

Kauheaa miten vainoharhaiseksi tässä tulee... En tosiaan ole saanut yhtään laskua kotiini, enkä usko että kukaan on jaksanut säännöllisesti postilaatikkoani päivystää, kun epäillyllä ja mulla oli kuitenkin välimatkaa useita satoja kilometrejä. 

Vierailija
14/18 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, nyt soitat sinne Trafiin ja selvität asian; kysyt, onko rästejä ja kerrot, että kyseessä on huijaus. Soita myös poliisille ja vakuutusyhtiöön.

Oon ihan samanlainen kuin sinä, tuppaan jäädä murehtimaan asioita, jotka voisi selvitä parilla puhelulla. Mutta nyt toimeksi, sinä!

Vierailija
15/18 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää, että tullaan jollekin palstalle tällaista kyselemään. Toki asiasta voi keskustella ja avata topicin, mutta kyllä nyt maalaisjärkikin sanoo että asia pitää selvittää.

Ensimmäisenä Trafi ja sitten rikosilmoitus, jos siihen aihetta.

Vierailija
16/18 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis auto on poistettu rekisteristä kohta kymmenen vuotta sitten, eli kyseessä on todella vanha asia. Samoin mun mahdollinen epäilty on myös kuollut muutama vuosi sitten. Asiasta sain tänään tietää ihan sattumalta muiden asioiden hoidon yhteydessä. Tiedän auton merkin ja vuosimallin ja rekisteristä poistamisen vuoden, en muuta. 

99.99% varmuudella kyseessä on ollut kriminaali-sosiopaattieksäni, joka nyt siis jo kuollut. Kymmenisen vuotta sitten oli pahimmillaan mua kohtaan, vaikka oltiin jo erottu. Eli sopisi oikein hyvin kuvioihin, että on kostoksi mulle tehtaillut kaikenlaista  **skaa. 

Pakko sanoa, että luojan kiitos samainen ihminen tehtaili mulle jättivelat, joiden takia mulla on ollut luottotiedoissa merkintä viime vuosiin saakka. Se merkintä on tainnut suojella mua vielä suuremmilta veloilta eksän suhteen... 

Vierailija
17/18 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis auto on poistettu rekisteristä kohta kymmenen vuotta sitten, eli kyseessä on todella vanha asia. Samoin mun mahdollinen epäilty on myös kuollut muutama vuosi sitten. Asiasta sain tänään tietää ihan sattumalta muiden asioiden hoidon yhteydessä. Tiedän auton merkin ja vuosimallin ja rekisteristä poistamisen vuoden, en muuta. 

99.99% varmuudella kyseessä on ollut kriminaali-sosiopaattieksäni, joka nyt siis jo kuollut. Kymmenisen vuotta sitten oli pahimmillaan mua kohtaan, vaikka oltiin jo erottu. Eli sopisi oikein hyvin kuvioihin, että on kostoksi mulle tehtaillut kaikenlaista  **skaa. 

Pakko sanoa, että luojan kiitos samainen ihminen tehtaili mulle jättivelat, joiden takia mulla on ollut luottotiedoissa merkintä viime vuosiin saakka. Se merkintä on tainnut suojella mua vielä suuremmilta veloilta eksän suhteen... 

Tiedätkö sä sen auton rekkarin? Siis siltä ajalta kun oli rekisterissä? Sitä kautta pääset auton jäljille.

Jos se nyt on jo kymmenen vuotta sitten poistettu rekisteristä, niin tuskin sulla nyt enää on mitään siitä autosta rästissä. Mutta pitäähän tuo nyt hyvänen aika selvittää.

Vierailija
18/18 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä rekkaria. Enkä ole ehtinyt vielä soittaa minnekään sen enempää. Trafista varmaan selviää vaikka en rekkaria tiedäkään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi