Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joka aamu hirveä alaselkä särky joka helpottaa vasta iltapäivällä

Vierailija
22.05.2017 |

Ja olen käynyt lääkärissä ja kerran fysioterapeutilla joka antoi jumppaohjeet. Olen vaihtelevasti tehnyt, kävellyt olen. Tuntuu että selkäkipu pahenee vaan. Minulla on siis myös skolioosi.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono sänky? Vääränlaiset kengät? Väärät työasennot?

Vierailija
2/21 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut vaihtaa patjaa? Mun joka-aamuinen alaselkäsärky loppui, kun vaihdettiin jousipatjat koviin vaahtomuovisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile kansanparannusta?

Vierailija
4/21 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patjat varmaan aivan vääränlaiset ja huonot. Mies ei anna nyt uusia kun muita rahanmenoja. Työasennot ja koko työ myös väärä. Ei sovi selälleni ollenkaan. Sitäkään en nyt voi vaihtaa. Olen yhtä jumissa kuin selkäni. :(

Ap

Vierailija
5/21 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä myös?

Entä jos kova selkäkipu on aamuisin kyljissä/alaselässä ja menee ohi, kun nousee, käy pissalla ja juo vettä. Voiko olla munuaisista johtuvaa?

Vierailija
6/21 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun monesti lyllertämään kuin joku raskaana oleva kun selkä niin kipeä. Sängystä nouseminen sattuu ja tuolista ja autosta nouseminen sattuu.

Ap

Vierailija
7/21 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene särky ohi pissalla käydessä vaan särky jatkuu niin kauan kunnes se vertyy päivän mittaan. En usko että munuaisissa vikaa. On otettu juuri labrakokeet.

Ap

Vierailija
8/21 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, en siis tarkoittanut sua ap. Mulla on siis itelläni noin ja mietin, voisko mulla johtua munuaisista.

5

Vierailija
9/21 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Mulla tosin se lähtee jo tunnin sisällä pois.

Vierailija
10/21 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla kuulostasi olevan kehon asennossa ja sängyssä parantamisen varaa.

Kehonhallintamenetelmät,  kuten jooga ja pilates (huom! vain vastuuntuntoisen ammattilaisen ohjaamana studiolla, ei kuntoskeskuksessa) ja kävely sauvoilla tai ilman, ovat huikeita selälle ja muullekin ryhdillesi. Selkä on nyt se kipeä, mutta tuskin ainoa väärässä työssä oleva kehonosa, kun kipu on toistuvaa ja kovaa.

Sänky on uskomattoman iso osa selän terveyttä. Osta Tempur, jos tahdot herätä kivuttomana, et päädy kummallisiin nukkuma-asentoihin, eikä sänky tuota vastapainetta. Oli uskomaton tunne kun ekan kerran IKINÄ aikusiällä heräsin, eikä alaselkä tuntunut rasittuneelta.

Vierailija
11/21 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkärankareuma alkaa juuri noin. Onko ollut kipua SI-nivelissä eli nivel joka yhdistää reisiluun lonkkaan? Onko lääkärillä mitattu tulehdusarvoja? Etenkin, jos lasko on koholla, kannattaisi nivelet kuvauttaa heti.

Vierailija
12/21 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä ääni kans patjalle. Mulla oli aikoinaan vanha joustinpatja joka aiheutti tuota. Ikean neljänkympin taitettava siskonpetikin oli selälle parempi.

Vierailija
13/21 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota raskausketjua juuri lukeneena sanon, että olet selvästi raskaana, mutta kiellät asian itseltäsi. Selkäsärky on yksi raskausoire.

Vierailija
14/21 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tempur taas oli viho viimeinen. Ikinä en oo herännyt niin kipeänä kuin siltä. Iha järjettömän huono nukkua. Kylkeä kun käänsi, jäi kamalat kuopat, joiden palautuminen kesti.

Nykyään oon myös tajunnut, että nehän on kaukana luonnollisesta vaihtoehdosta ja niissä on käytetty kaikkia kemikaaleja. :-( Mieluummin investoisin luonnollisiin patjoihin.

Vierailija
15/21 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli pitkään kipeä ristiselkä ja sain kipulääkkeitä ja relaksantteja. Googlasin ja huomasin endometrioosimahdollisuuden. Minulla oli vaikea endometrioosi, joka oli kiertynyt virtsarakon ja suoliston ympärille. Leikkauksen jälkeen vointini parani. Ei mitään muita oireita kuin selkäkipu eli kivuttomat kuukautiset jne.

Kannattaa miettiä myös gynekäyntiä. 

Vierailija
16/21 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni samaa vaivaa. Pysyy kurissa painotettua vannetta (itselläni 1,5 kg painoinen) pyörittämällä. Jos jätän väliin useampana päivänä, viiltävä alaselkäkipu palaa. Vanteita saa liikuntavälineosastoilta muutamalla kympillä. Treenaa syviä vatsalihaksia ja tekee hyvää myös vyötärön kiinteydelle.

Tempurista on useamman vuoden kokemus. En tykännyt. Kuoppaan vajoaminen teki kääntymisestä hankalaa ja patjan kovuus oli epämiellyttävä. Joustinpatjalla nukun ja selkä pysyy kuosissa, kun sitä viitsii liikuttaa.

Vierailija
17/21 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut laittaa pientä tyynyä alaselän kohdalle nukkuessasi, jos nukut selällään? Auttaa pitämään selän asennon parempana yöllä.

Vierailija
18/21 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa oli yhtä aikaa sanottu Tempurista että se 1. painuu kuopalle ja on 2. silti myös kova. Miten kova voi painua kuopalle? Jos se painuu niin sitten se on pehmeä eikä kova... Tässä Tempur materiaalin hyödyt: se on yhtä aikaa muotoutuva (pehmeä) ja tukea antava (jämäkkä) ja se sopii kaikille olipa painosi 10 tai 110 kiloa. Näin se toimii: Tempur painuu siitä kohtaa alaspäin missä on leveä vartalon osa (esim hartia tai lantio). Jos se "leveä kehon kohta" ei painu patjaan ja tee ikään kuin "kuoppaa", eli jos patja ei mukaudu pehmeästi vartalon muotoihin, niin silloin keho muotoutuu patjan mukaan ja painuu väärästä kehon kohdasta kiinni patjaan, jolloin selkä menee notkolle mikä aiheuttaa epämukavuutta ja kipua. Tempur muotoutuu oikea oppisesti vartalon muotojen mukaisesti, luoden painauman (kuopan) sinne minne pitää, mikä on tosi tärkeää, mutta on samalla oikeista kohdista jämäkkä, eli tukea antava, jotta S-muotoinen selkeäranka selällä nukuttaessa, ja kyljellään nukuttaessa kylkikaari, saavat tukea. Muuten alaselkä tai kylkikaari (kehon ei - leveät kohdat) painuvat kiinni patjaan, jolloin asento on haitallinen. Sellaisessa asennossa nukkuvat useat vanhan patjan tai heikkokuntoisen patjan tai liian kovan tai kimmoisan patjan omistajat. Sitten kun henkilö alkaa käyttää Tempur -patjaa, hän luonnollisesti kokee aluksi "oikeaan asentoon tottumisen mukautumisvaiheen tuntemuksia". Kun keho hitaasti tottuu ergonomisesti oikeaan asentoon, niin silloin epämukavuutta ja jopa kipua voi tuntua (adaptaatioaika voi kestää nollasta jopa kuukauteen). Se on välttämätöntä jos keho on tottunut väärään asentoon, ja se todistaa että asento on korjaantumassa, muuttumassa paremmaksi, eli väärään asentoon tottunut keho kipuilee muutoksesta kun se adaptoituu sille sopivaan nukkumisergonomiaan. Samanlainen asia kun hankkii uudet kengät tai kaksitehosilmälasit - seuraa adaptaatioaika, tottumisaika uuteen ja parempaan. Alaselän kipuiluun voi vaikuttaa patjan lisäksi väärän kokoinen tyyny. Pelkkä Tempur patjan hankkiminen ei riitä, sillä tyynyn merkitys selän ergonomialle on 50% kiinni tyynystä. Pää on kuin keilapallo joka heiluttaa tukirankaa ja maatessakin vaikuttaa sen asentoon. Siksi niska pitää olla tuettu suoraan sopivan korkuisella ja nukkuma-asentoon sopivan muotoisella tyynyllä, koska muuten tukiranka ohjautuu vinoksi alaselkää myöten. Terveisin nukkumisergonomian neuvonta, Tempur Sleep Center Vantaa.

Vierailija
19/21 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile happihoitoa. Luin että siellä voi olla jumissa paikat jotka eivät saa happea ja joka ei happea saa alkaa särky. Voi kokeilla vaikka ihan huvikseen, moni on saanut kuulema saanut avun tästä yksinkertaisesta keinosta.

Vierailija
20/21 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, en siis tarkoittanut sua ap. Mulla on siis itelläni noin ja mietin, voisko mulla johtua munuaisista.

5

Kyllä munuaiset tai haimatulehdus voi myös aiheuttaa selkäsärkyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi