Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkiksi kevyt piirakkapohja

27.03.2006 |

Täältä olen sen verran usein saanut hyviä ruokaohjeita, joten kannan korteni kekoon. Eli kevyt suolainen piirakkapohjaohje tarjolla ja tämän voi hyvin tehdä myös gluteenittomana. On muuten tosi hyvää! Tässä ohje, jonka itse olen tehnyt 1,5 kertaisena (kananmunia laitoin silloin kaksi ja lisäsin hiukan jauhojen määrää).

100 g maustamatonta tuorejuustoa (myös kevytversio sopii, esim. 15 % rasvaa)

1 kananmuna

2 dl vehnäjauhoja tai gluteenitonta jauhoseosta

(+ halutessa 1 tl ksantaania jauhojen sekaan, jos tekee gluteenittomista jauhoista, mutta onnistuu ilman ksantaaniakin)

Aineet vaan sekaisin, levittely voideltuun vuokaan ja esipaistoa 10 min. 225 C uunissa. Ja sit omavalintaiset täytteet päälle.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kerroit itse tehneesi 1½-kertaisena taikinan. Minkä kokoiseen vuokaan tuosta yksinkertaisesta riittää? Sellaiseen pyöreään piirakkavuokaan (halkaisija n. 28cm?) vai uuninpellille vai mihin?!

Mulle aina kaikki kevytversiot kelpaa! ;)

Kiitos vielä kerran!

Nasu

Vierailija
2/2 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Suosittelen tosiaan pohjan kokeilemista. Tein viimeksi kaksi pyöreätä piirakka (halkaisijat 28 cm) ja kolminkertaistin ohjeen. Tämä riitti juuri sopivasti kahteen pohjaan.

Ekan kerran ohjetta kokeillessani tein yhden piiraan ja silloin 1,5 kertaistin ohjeen, kun musta 100 g tuorejuustoa tuntui niin pieneltä määrältä. Onneksi näin tein, sillä en olisi ainakaan minä saanut yhtä annosta leviteltyä pohjalle. (ja kananmunaa laitoin muistaakseni silloin vain yhden) Tosin minä käytän gluteenittomia jauhoja, joten ne käyttäytyvät hiukan eri tavalla kuin vehnäjauhot.

Vuoka kannattaa kuitenkin voidella, että pohja irtoaa tai voihan tehdä vaikka silikonivuokaan, jolloin rasvaa ei tarvitse lainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla