Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan saanut niitä toimeentulotuen viivästyskorvauksia?

Vierailija
22.05.2017 |

"
Kela maksaa hyvityksiä asiakkaille, joiden hakemuksen käsittely on viivästynyt tammi–huhtikuussa ja joille on koitunut viivästyksestä haittaa. Hyvityksiä maksetaan noin 146 000 ratkaisun viivästymisestä ja ainoastaan niille asiakkaille, jotka ovat saaneet myönteisen perustoimeentulotukipäätöksen.

Hyvitystä ei tarvitse erikseen hakea, vaan se maksetaan automaattisesti. Asiakkaat saavat postitse kirjeen, jossa kerrotaan hyvityksen määrä. Hyvityksiä aletaan maksaa 22.5.

Hyvityksen määrä perustuu viivästyksen pituuteen:

enintään viikko (1–5 arkipäivää), 25 euroa
yli viikko (6–10 arkipäivää), 50 euroa
yli 2 viikkoa (11–15 arkipäivää), 100 euroa
yli 3 viikkoa (yli 15 arkipäivää), 150"

Itse laskin että minulle kuuluisi 2 x 25€, en ole kuitenkaan saanut mitään kirjettä eikä asiointipalvelussakaan näy mitään, saatika tilille tullut rahaa. Onko muille ilmoitettu tai jopa maksettu jo jotain ?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuussa sain tt-tukea enkä ole myöhästymiskorvauksista edes kuullut aikaisemmin. 24.5. oli kuitenkin 25e ilmestyny tilille.

Vierailija
22/22 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle oli tullut 50€ tilille vaikka en oo hakenut tt-tukea pariin kuukauteen enää. Ei ole kyllä mitään kirjettä tullut. Liekö sit niitä korvauksia?

Saamasi summa on juuri se korvaus myöhästyneistä tuista kevään aikana. Sitä ei tarvitse erikseen hakea vaan kelan järjestelmä korvaa automaattisesti. Summa vaihtelee 25-125e. Ole hyvilläs.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla