Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ollut pahin/typerin temppu, mitä alkoholistipuolisosi on tehnyt?

Vierailija
21.05.2017 |

Kaipaisin vähän vertaistukea. Mies on taas ottanut viikonlopusta ilon irti. :-(

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 1900-luvulla Mustasukkaisuuksissaan tempaisi ystäväni sulhasta kuonoon heidän kihlajaisissaan. Seurauksena putkareissu. Molemmilla ovat puolisot vaihtuneet, ystävyys säilyi.

Vierailija
2/18 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä eivät ole ns. typeriä, vaan suunnattoman törkeitä ja rikollisia. 

Ajanut kännissä kolarin ja saanut siitä kahdenkymmennen tonnin edestä laskua. Onneksi ei tullut henkilövahinkoja. Sitten jättänyt lapset hakematta sammuneena himaan niin harrastuksista kuin päiväkodista. Näistäkin selvittiin. 

On siis exä ollut jo kauan. 

Mikä sitten sai tällaisen juopon kanssa aloittamaan suhdetta ja vieläpä olemaankin kymmenen vuotta yhdessä? Tuhannen taalan kysymys. Jännämies viimeisen päälle kai sitten.

Hurmaava, komea, älykäs, varakaskin perintöjen ansioista jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännissä ajaminen, tapon yritys. Todellakin ex.

Vierailija
4/18 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se on tehnyt?

Vierailija
5/18 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä teki kaikenlaista kännissä. Jätti eläimet hoitamatta, lapset oman onnensa nojaan ja näitähän riittää, mutta oikea älynväläys oli seuraava: meillä oli naulakossa nk. parempia päälystakkeja ja exä oli päivällä käynyt kaupassa. Ihmettelin hiukan, kun kassista ei löytynytkään lammaspaistia, vaikka se piti exälle joka pääsiäiseksi laittaa, mutta ajattelin, että hän haluaa vaihtelua. En kysellyt sen enempiä ja pääsiäisenä oli ilo ylimmillään, kun en ollut sitä hänen tuomaa lammaspaistia laittanutkaan. En ollut kyseistä paistia nähnyt, eikä sitä löytynyt mistään, joten päättelin sen unohtuneen kauppaan. Viikkojen päästä alkoi haista. Haju oli todella järkyttävä märänneen lemu. Siivosin ja etsin, mutta hajun lähdettä en saanut paikallistettua, kunnes sitten naulakko alkoi tuntua vaihtoehdolta. Ja sieltähän se paisti löytyi minun villakangastakin taskusta, mitä yleensä käytän lähinnä hautajaisissa. Siinä meni paisti ja takki roskiin, mutta mies syytti minua tapahtuneesta. Olin kuulemma piruuttani piilottanut sen. Tässä vaiheessa ei enää jaksanut.

Vierailija
6/18 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi edes yhtä pahinta, vaan kaikki ne sadat kerrat, kun alkoholin takia on jätetty kaikki sovittu tekemättä. Välistä on jäänyt odotettuja mökkireissuja, kavereiden synttäreitä, yhdet häät, yksi maksettu ulkomaanmatka, puhumattakaan kaikista arkisemmista velvoitteista.

Harmittaa älyttömän paljon, että haaskasin tuon ihmisen vuoksi melkein 10 vuotta elämästäni.

Vierailija
7/18 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En keksi edes yhtä pahinta, vaan kaikki ne sadat kerrat, kun alkoholin takia on jätetty kaikki sovittu tekemättä. Välistä on jäänyt odotettuja mökkireissuja, kavereiden synttäreitä, yhdet häät, yksi maksettu ulkomaanmatka, puhumattakaan kaikista arkisemmista velvoitteista.

Harmittaa älyttömän paljon, että haaskasin tuon ihmisen vuoksi melkein 10 vuotta elämästäni.

Meillä meni 6 vuotta. Ihmeen pitkään sitä jaksaa uskoa ja toivoa. Toisaalta, sen kokemuksen jälkeen olen oppinut jotakin, ja sittemmin olen osannut valita seurani paremmin. Eteenpäin mennään, eikö? :) Mulla meni todella kauan, ennen kuin opin luottamaan siihen, että nykyinen puolisoni osaa ihan oikeasti jättää siihen yhteen tai kahteen, ja että lupaukset pitävät. -1.

Vierailija
8/18 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme miehen kanssa mökillä viikonlopun. Suunnitelmissa oli laittaa mökki kuntoon kesää ja ensi viikonloppua varten, jolloin olemme luvanneet mennä sinne kahden ystäväparikunnan kanssa. Tarkoitus oli myös rentoutua, mutta työt olivat tärkeitä ja niistä oli sovittu. Olimme myös sopineet, että lähdemme sunnuntaina iltapäivällä ajelemaan kotiin. Liikkeellä oltiin miehen autolla.

Mies ei kuitenkaan saanut yhtään mitään aikaiseksi, koska avasi viinitonkan heti perjantaina mökille päästyämme ja aloitti juomaan. Kumpanakin iltana hänellä on ollut kunnon rähinä päällä ja hän on kehitellyt riitaa todella typeristä asioista. Tarkoitus oli näköjään saada syy ryyppäämiselle. Sunnuntaita hän ilmoitti, että aikookin jäädä mökille - ihan noin ykskaks yllättäen. Sanoin, että kyllä minun pitää päästä maanantaiksi töihin ja haluan nukkua omassa sängyssäni ensi yön. Tähän mies vastasi alkamalla jälleen juomaan ja kertoi, ettei voi ajaa autoa. Jouduin sitten tilaamaan sinne s**tanan peräkorpeen taksin ja raahaamaan kaikki kapsäkkini junaan ja menemään sillä kotiin mökkivaatteissani. Reitinkin kannalta hankalaa ja aikaavievää ja vain miehen juomisharrastuksen vuoksi.

Teki hän paljon muutakin tyhmää, mutta tämä ärsyttää tällä hetkellä eniten. 

Ap

Vierailija
9/18 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pani naapurin Riittaa!

Vierailija
10/18 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä oli vetänyt kännit vaikka piti hoitaa lasta. Lapsen nukkuessa lähti kännissä ajamaan autoa, romutti sen ja pakeni paikalta.

On 3 kertaa ajanut humalassa korttinsa pois, koitti syyttää minua siitä että olin ollut niin v-mäinen että hänen oli pakko juoda itsensä koomaan.

Jätti minut vaikean leikkauksen jälkeen yksin selviämään (väkisin piti tuoda sairaalasta kotiin toipumaan vaikka lääkärin suosittu jäämään vielä hoitoon, mies vannoi että valvoo ja hoitaa minua) ja paineli ryyppäämään. Ei vastannut puhelimeen vaikka tiesi minun olevan hätää kärsimässä ja helvetillisissä kivuissa, löi vaan luuria korvaan yöllä. Tuli aamulla kotiin ja totesi että Olin omalla vittumaisuudellani ajanut hänet taas kerran juomaan, itseäni sain vain ja ainoastaan syyttää.

Erään ryyppyputken jälkeen tuli kotiin ja kun en suostunut nukkumaan hänen vieressään, heitti tavarani ikkunasta, pahoinpiteli minut ja heitti keskellä yötä rappukäytävään keskellä talvea ilman vaatteita.

Ja kyllä, on exä. Jatkaa juomista ja on dokannu työpaikkansa. On sitä mieltä ettei mikään työ ole riittävän hyvää hänelle ja notkuu työttömänä valittaen kun ei niin hyvää työmiestä haeta kotoa töihin. Lasta ei tapaa koska en päästä miehen luokse, ei Tämä selvää päivää näe.

Vierailija
11/18 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika laimeaa onneksi monen muuhun tarinaan verrattuna. Toisaalta kun meinasin aloittaa että pari kertaa sammui yöllä kesken ruuanlaiton hella päällä, niin toisaalta ei. Onneksi meni pilalle vain kattilat eikä talo palanut. Mutta tuon jälkeen hommautin yläkerran makkariin pelastautumistikkaat vastaisen varalle.

Vierailija
12/18 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkkyä. Eikö kenenkään alkkis miehen mieleen ole ikinä tullut raitistuminen? Mitä oikein pitäisi tapahtua että korkki menisi kiinni?

Vierailija
13/18 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raitistunut alkoholistinainen.

Näitä olen juovana aikana tehnyt:

- Ajanut kännissä autoa kymmeniä kertoja, usein lapset kyydissä

- sammunut ollessani lasten kans

- kadonnut yöksi, putkaan, sairaalaan tai juomaan jonnekin

- varastanut rahaa puolisolta

- varastanut rahaa lapsilta

- pettänyt

Olen ollut vuosia raittiina. En voi ymmärtää, kuinka mieheni on pystynyt olemaan kanssani nuo juoppovuodet.

Kellekään en soisi puolisoksi juovaa alkoholistia.

Vierailija
14/18 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa alkoholinkäyttöä. Olen itse alkoholisti, mutta sovitut asiat hoidan. Kertaakaan ei ole reissut jääneet tekemättä tai työt hoitamatta alkoholin takia. En ole ottaessani edes riitaisa tai muutenkaan hankala. Sohvannurkassa hiljakseen tissutan, ehkä hieman puheliaampi kuin muuten. Nykyisin aloitankin melko myöhään, nyt on ensimmäinen olut ja koko päivä on kuljettu perheen kanssa shoppailemassa ja muissa menoissa.

Vierailija
15/18 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan näitä samoja, jotka on jo mainittu. Emme totisesti ole yksin kukaan. 

Tiivistettynä ainainen huoli lupausten pitämisestä ja asioiden hoitumisesta pientenkin lasten kanssa. Ero ei edes helpottanut asiaa, koska vielä enemmän ryyppäsi yksikseen lastenkin läsnä ollessa. 

Sitten tuli onneksi nainen kuvioihin, kunnollinen sairaanhoitaja ja hänen kanssamme olemme sopineet huolenpidosta ja minulle ilmoittamisesta tarpeen tullen. 

Ihana, että jännämiehille riittää ottajia... 

Vierailija
16/18 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pani naapurin Riittaa!

Meillä pani Nelliä, Riikkaa ja Sannaa. Ja mahdollisesti muitakin. Nämä ovat vain todennettuja tapauksia eli sekä naiset että mies ovat myöntäneet. 

Nimet eivät ole muutettu!

Se häpeä oli aivan käsittämätön. Mutta sitten ajattelin, että mitä häpeämistä minulla? Hänen se häpeä on, jos nyt ylipäänsä pystyi häpeämään. 

Vierailija
17/18 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa alkoholinkäyttöä. Olen itse alkoholisti, mutta sovitut asiat hoidan. Kertaakaan ei ole reissut jääneet tekemättä tai työt hoitamatta alkoholin takia. En ole ottaessani edes riitaisa tai muutenkaan hankala. Sohvannurkassa hiljakseen tissutan, ehkä hieman puheliaampi kuin muuten. Nykyisin aloitankin melko myöhään, nyt on ensimmäinen olut ja koko päivä on kuljettu perheen kanssa shoppailemassa ja muissa menoissa.

Oletpa hieno ihminen...

Vierailija
18/18 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti parantuu hyvin harvoin sairaudestaan = muuttuu kohtuukäyttäjäksi. Monet tuhlaavat elämänsä sitä odotellessaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme