Suostuisitteko treffeille tässä tilanteessa?
Mies pyysi minua illallistreffeille, mutta kertoi että lasku maksetaan sitten erikseen. hän vaikuttaa muuten kivalta, mutta nyt en oikein tiedä, kun hän sanoi suoraan ettei tarjoa. Minun käsitykseni mukaan kutsuja maksaa treffit, ja olenkin hämilläni miehen puheiden takia. En nyt suoraan sanottuna tiedä, haluanko suostua treeffeille. Voisin kyllä maksaa oman osuuteni, käynhän töissä mutta silti.
Suostuisitteko itse, jos mies sanoisi, että maksetaan erikseen?
Kommentit (53)
Kuulostaa ihan mun naapurin sinkkumieheltä. Hän tekee tikusta asiaa ja tulee päivällisen aikoihin ja kehuu kuinka herkulliset tuoksut onkin. Tietysti tarjoamme ruokaa, koska se mielestäni kuuluu vieraanvaraisuuteen.
Ja joka kerta hän suureen ääneen puhuu, kuinka menemme yhdessä syömään. Ja sitten kun mennään, niin isännän elein hän pyytää tarjoilijalta laskun omasta ruuastaan ja meille taas yhteisen laskun mieheni kanssa. Ja tämä toistuu joka ikinen kerta.
Ei ihme, jos kukaan nainen ei ole huolinen, kun saituus ja omahyväisyys paistaa kilometrien päähän.
Ihan hirveä juntti kun etukäteen ilmoittaa, ettei tarjoa. Sen voisi myös siellä ravintolassa laskun pyytämisen yhteydessä tuoda ilmi ihan sivistyneesti. Kun huikkaa tarjoilijalle, voi sanoa, että saammeko laskun eriteltynä. Ap, unohda koko juttu.
Vierailija kirjoitti:
Oletpas sinä itsenäinen , voimakas, rohkea, omillaan toimeentuleva ja kypsä nainen. Jätä menemättä ja kerro ihmeessä myös syy miehelle. Mies tässä väistää luodin, jos kuka.
Väistää luodin, vai. Millähän tavalla? Mielestäni kuuluu hyviin tapoihin, että kutsuja maksaa treffit. Minäkin olen tehnyt niin aina, kun olen vienyt miehiä treffeille. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Otitko huomioon, että jos mies maksaa niin hän odottaa seksiä vastapalvelukseksi.
Ei kyllä asia ole aina noin, nimimerkillä kokemusta on. Kerran minulle käynyt niinkin, että mies on maksanut koko illan, minä tein aloitteen seksiin illan jälkeen miehen luona, mies torjui ja heitti minut ulos. Ap.
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Oletko koskaan itse kutsunut miestä treffeille ja maksanut sitten molempien puolesta, vai odotatko aina miehen kutsua ja maksamista? "Kuuluuko" siis miehen sekä kutsua että maksaa?
On ehkä teille molemmille parempi, että jätät menemättä.
Aina kun olen itse kutsunut, olen maksanut. Se kuuluu mielestäni hyvin käytöstapoihin ja on mielestäni selvää. Ihan hyvin minäkin voin pyytää miestä illalliselle ravintolaan ja maksaa koko laskun. Ap.
Mielestäni tässä ei ole olennaista, kuka maksaa mitäkin, vaan miehen käytöstavat ja epäkohteliaisuus ja juuri niistä syistä jättäisin treffit väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpas sinä itsenäinen , voimakas, rohkea, omillaan toimeentuleva ja kypsä nainen. Jätä menemättä ja kerro ihmeessä myös syy miehelle. Mies tässä väistää luodin, jos kuka.
Väistää luodin, vai. Millähän tavalla? Mielestäni kuuluu hyviin tapoihin, että kutsuja maksaa treffit. Minäkin olen tehnyt niin aina, kun olen vienyt miehiä treffeille. Ap.
Eli et kertaakaan? Kannattaa jatkaa sitä Tinderin selailua, kyllä siellä niitä urpojakin riittää jotka maksavat sinun elämisesi. Sinä syöt ja juot, ja muut maksakoon?
Vanhanaikainen kirjoitti:
Kumma juttu. Vaikka nainen olisi pyytänyt minut treffeille, ei yksikään nainen ole koskaan tarjoutunut maksamaan koko laskua. Tosin minusta se olisikin todella outoa. Olen monesti ilahtunut, kun nainen on tarjoutunut maksamaan oman osuutensa, vaikka olen siitä aina kohteliaasti kieltäytynyt ja maksanut koko laskun.
Kutsuja maksaa ja on miehen velvollisuus tehdä aloite. Jos kuitenkin sattuisi käymään niin, että nainen kutsuu, niin tällöin sovelletaan tasa-arvoa ja mies saa maksaa kummankin osuuden. Tätä tasa-arvoa ei saa soveltaa, jos mies kutsuu. Oikeaa tasa-arvoa saa soveltaa vaan kivoihin ja ihaniin juttuihin, ikävät jutut on miesten omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tässä ei ole olennaista, kuka maksaa mitäkin, vaan miehen käytöstavat ja epäkohteliaisuus ja juuri niistä syistä jättäisin treffit väliin.
Hyvä jos te muiden rahoilla loisijat treffailette mahdollisimman vähän.
Nyt on vuosi 2017. Kenen rahoilla sinä maksatat oman elämisesi?
Viimeisin nettituttavuus ilmoitti, että ei käy "treffeillä", vaan tapaamisella mennään esim. ulos istumaan ja juttelemaan. Tässä häiritsi ehkä eniten se, että mies ilmoitti toimintamallin kysymättä minulta mitään, miten minulla on ollut tapana toimia, mistä tykkään ja mitä ajattelen. Tuossa aloittajan tapauksessa on vähän samaa. Olisi kiva jos nämä omat ehdottomat toimintamallit puhuttaisiin ja perusteltaisiin jotenkin. Yleensähän kutsuja maksaa. Ja tulee myös mieleen, onko miehellä talousasiat heikolla tolalla vai onko pihi jne. Tykkään myös itse tarjota, tyyliin kumpikin vuorollaan. Pitäisi olla muutoin todella kiinnostava, että lähtisin treffeille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et kertaakaan? Kannattaa jatkaa sitä Tinderin selailua, kyllä siellä niitä urpojakin riittää jotka maksavat sinun elämisesi. Sinä syöt ja juot, ja muut maksakoon?
Ei, vaan ihan useamman miehen olen vienyt treffeille omasta aloitteestani, ja joka kerran olen maksanut miehenkin juoman/ruoat/leffalipun/tms. Kaikki paitsi yksi miehistä suostuivat, se yksi halusi omasta aloitteestaan ihan välttämättä tarjota minulle.Ap.
Onko ap ilmoittanut tinder-profiilissaan maksullisuutensa?
Sinä lähdet treffeille ihmisen kanssa joka vastaa sinun arvojasi.
Minä voisin lähteä kaverina syömään, ja maksaa oman osani. En kutsuisi niitä treffeiksi.
Treffeihin kuuluu tietty toisen hyväksi vaivan näkö. Tämä voi olla vaikka että bongaa ilmaiskonsertin josta toinen tykkää, tai että tarjoaa jotain, vaikka kahvin ja leivoksen. Ideana on olla epäitsekäs, haluta antaa toiselle hyvää omastaan. Ei ihme että tämä erottaa miehet pojista, ja että naiset pitävät tätä elettä niin tärkeänä. Jos osoittaa vain halua pitää huoli omasta edustaan ennen kaikkea, ei juuri ole vakavasti otettavaa kumppaniainesta.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on siis loputtomasti rahaa tunkea näiden prinsessojen huvituksiin? Niinkö?
Jos mies käyttää jatkuvasti niin lukuisia naisia ulkona, että se veisi hänet konkurssiin, niin jää minulta väliin. Haluan olla erityinen.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo kaiken, jos nainen ei edes ensitreffeihin itse rahallisesti panosta.
Luuleksä et tyylikkäät vaatteet, meikit, hiustuotteet ja muut, joita naiselta treffeillä siis EDELLYTETÄÄN tai muuten on feminatsi-lesbo, ovat ilmaisia?
Naisen mielestä treffeille pyytäjän pitää maksaa ja miehen pitää pyytää treffeille. Tällä tavalla on puhdas omatunto eikä koe olevansa loinen.
Löytynee jostain Gold Digger's Handbookista alkukirjoituksesta jo.
N: "Olis tosi kiva mennä elokuviin ja syömään, mutta ei oo ketään kenen kanssa mennä"
M: "Mä voisin lähetä"
N: "Ihanaa, kiva kun sä kutsuit mut syömään ja leffaan!"
Ja kutsuja maksaa taas...
Vierailija kirjoitti:
Sinä lähdet treffeille ihmisen kanssa joka vastaa sinun arvojasi.
Minä voisin lähteä kaverina syömään, ja maksaa oman osani. En kutsuisi niitä treffeiksi.
Treffeihin kuuluu tietty toisen hyväksi vaivan näkö. Tämä voi olla vaikka että bongaa ilmaiskonsertin josta toinen tykkää, tai että tarjoaa jotain, vaikka kahvin ja leivoksen. Ideana on olla epäitsekäs, haluta antaa toiselle hyvää omastaan. Ei ihme että tämä erottaa miehet pojista, ja että naiset pitävät tätä elettä niin tärkeänä. Jos osoittaa vain halua pitää huoli omasta edustaan ennen kaikkea, ei juuri ole vakavasti otettavaa kumppaniainesta.
Niin, aloittaja ja palstan lompakkoloisethan nimenomaan ovat niitä, jotka pitävät huolta vain omasta edustaan. Kiitos tästä vahvistuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo kaiken, jos nainen ei edes ensitreffeihin itse rahallisesti panosta.
Luuleksä et tyylikkäät vaatteet, meikit, hiustuotteet ja muut, joita naiselta treffeillä siis EDELLYTETÄÄN tai muuten on feminatsi-lesbo, ovat ilmaisia?
Ne halpismeikkisi maksavat käyttökerralta senttien murto-osia, ja tuskinpa ostelet joka treffeille uusia vaatteitakaan.
ei jatkoon...