Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi sohvan valitseminen on näin vaikeaa? Miten valitsit omasi?

Vierailija
20.05.2017 |

Selaan sivuja sivujen perään enkä osaa päättää ollenkaan mistä tykkäisin. Muutama kriteeri on, eli näkyvät jalat (ei sellaista lattiaa viistävää helmaa), ei nahkaa, tummanharmaa (vaikka vihreäkin ehkä olisi kiva), jämäkkä selkä eli ei valuvia tyynyjä.

Kaikki joihin katse kiinnittyy ovatkin sitten jotain designihmeitä ja hinta sen mukaan. Mitään varsinaista budjettia ei ole, mutta yli puolentoista tonnin en menisi koska silloin veikkaan että sohvaa varoisi liikaa arkikäytössä. Halpissohva käy ihan yhtä hyvin jos on se oikea. Ikean sohvat houkuttavat irtopäällisten takia, mutta sopivaa, sirompaa mallia ei ole.

Miten valitsit oman sohvasi, miten etsit "sitä oikeaa" ja mihin päädyit?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin sen mukaan, mitä oli netin kirppisryhmässä tarjolla. Sohvien ja muiden huonekalujen ostaminen uutena on sulaa hulluutta, sillä käytettynä niitä myydään puoli-ilmaiseksi.

Vierailija
2/30 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikeasta ei kannata ostaa sohvaa missään tapauksessa. Kalliimmatkin sohvat lässähtävät jo aivan muodottomiksi parin vuoden käytön jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikeasta ei kannata ostaa sohvaa missään tapauksessa. Kalliimmatkin sohvat lässähtävät jo aivan muodottomiksi parin vuoden käytön jälkeen.

En tiedä onko sohvien materiaalit huonontuneet, mutta meillä on Ikean Ektorp-sohva ollut nyt 7 vuotta ja vielä hyvässä kunnossa.

Toinen Askosta ostettu reilun tonnin sohva ollut 3,5 vuotta ja minusta huonommassa kunnossa kuin Ikean sohva.

Vierailija
4/30 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko sohvien materiaalit huonontuneet, mutta meillä on Ikean Ektorp-sohva ollut nyt 7 vuotta ja vielä hyvässä kunnossa.

Toinen Askosta ostettu reilun tonnin sohva ollut 3,5 vuotta ja minusta huonommassa kunnossa kuin Ikean sohva.

Ikean sohvien laadusta olen myös kuullut pelkkää hyvää pitkäaikaisilta käyttäjiltä. Siskolla on yli kymmenvuotias Ikeasohva, on oikein timmissä kunnossa. 

Muodot eivät vaan miellytä silmääni jotenkin...  liikaa maataviistäviä helmoja tai pattijalkoja tai "moderneja" palaratkaisuja. 

ap

Vierailija
5/30 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostimme Jyskistä. Meillä tärkeintä oli mitat, koska olkkariimme ei kovin isoa mahdu. Muut kriteerimme olivat väri, ja mukavuus istuttaessa. Aioimme alunperin ostaa käytetyn, mutta missään ei ollut mitoiltaan sopivaa, ja lähes kaikki vaihtoehdot olivat kissan kuseksimia tai koiran tuhoamia, joten ei kiitos! Halusimme satsata kunnolliseen, ja sellainen lopulta löytyi <3

Vierailija
6/30 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetty sohva kirpparilta? Montako pissaa, oksua ja muuta se on niellyt? Vaikka päällisen pesisikin, täytteitä ei voi.

Vierailija
7/30 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans olin pitkään ihan hukassa kun etsin eron jälkeen sohvaa. Ummikkoja tilasin Veken Kalusteesta kulmasohvan. Ja täytyy myöntää että olen ERITTÄIN tyytyväinen!

Vierailija
8/30 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mahdollista niin kiertelemään ja kokeilemaan...

No itse ostin näin tunteella ihanan sohvan,joka onkin ihana mutta aivan liian suuri...

Vierailija
9/30 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin budjetin. Katsoin, mikä on maksimimitta. Tiesin, että siinä tullaan myös nukkumaan. Katselin kuvia. Päätin värin. Mietin, miten nukkuminen sujuu kahdella/kolmella istuintyynyllä. Kaksi on nätimpi, joten päädyin ostamaan myös petarin, johon ompelin sopivan kankaan. Sohva on kaksiosainen, eikä haittaa, jos huoneessa vaihtuu järjestys tai tulee muutettua. Molemmat osat käyvät kolmen istuttavasta sohvasta irrallaankin, vaikka se nyt on kulmassa. Valitsin kevyen taivutetun jalan. Selasin vielä kokemuksia kyseisestä sohvasta ja täytteistä. Jalkauduin myymälään. Sopiva combo sohvasta oli esillä. Koeistuin ja -makasin sen. Valitsin kankaan mallikirjasta ja päädyin hitusen rouheampaan ja painavampaan, mitä mallisohvassa. Oli yllättäen jopa vähän edullisempi. Päällinen on kokonaan irroitettavissa ja vesipestävä. Viime tipassa vaihdoin värin astetta tummempaan ja lämpimämpään, mitä olin ensin ajatellut. Se oli hyvä ratkaisu. Tilasin sohvan ja maksoin siitä puolet. Viiden viikon päästä sohva saapui ja on nyt vuoden vanha. Se on edelleen kuin uusi. Uskon, että se kestää vielä pitkään. Näin minä valitsin sohvani.

Vierailija
10/30 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla taas yli 20 v sitten Askosta ostettu sohva ihan käyttökunnossa vielä (paitsi kissan kynsien teroitusjäljet).

Vierailija
11/30 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätin budjetin. Katsoin, mikä on maksimimitta. Tiesin, että siinä tullaan myös nukkumaan. Katselin kuvia. Päätin värin. Mietin, miten nukkuminen sujuu kahdella/kolmella istuintyynyllä. Kaksi on nätimpi, joten päädyin ostamaan myös petarin, johon ompelin sopivan kankaan. Sohva on kaksiosainen, eikä haittaa, jos huoneessa vaihtuu järjestys tai tulee muutettua. Molemmat osat käyvät kolmen istuttavasta sohvasta irrallaankin, vaikka se nyt on kulmassa. Valitsin kevyen taivutetun jalan. Selasin vielä kokemuksia kyseisestä sohvasta ja täytteistä. Jalkauduin myymälään. Sopiva combo sohvasta oli esillä. Koeistuin ja -makasin sen. Valitsin kankaan mallikirjasta ja päädyin hitusen rouheampaan ja painavampaan, mitä mallisohvassa. Oli yllättäen jopa vähän edullisempi. Päällinen on kokonaan irroitettavissa ja vesipestävä. Viime tipassa vaihdoin värin astetta tummempaan ja lämpimämpään, mitä olin ensin ajatellut. Se oli hyvä ratkaisu. Tilasin sohvan ja maksoin siitä puolet. Viiden viikon päästä sohva saapui ja on nyt vuoden vanha. Se on edelleen kuin uusi. Uskon, että se kestää vielä pitkään. Näin minä valitsin sohvani.

Haluaisin olla juuri tuollainen ihminen, rationaalisen jämäkkä päättäjä  :D

Todellisuudessa harhaudun päätöksentekohetkellä miettimään, olisiko vihreä sittenkin kiva jne... no, positiivisena puolena olen ainakin ilmeisesti ekologinen kuluttaja kun talvisaappaiden valitseminen vie viisi vuotta joten vanhoilla on pakko mennä :D

ap

Vierailija
12/30 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sohva on valittu niin, että se on käytössä pitkään. Sisustuksemme on muutenkin aika klassista, emmekä välitä muotijutuista sohvan suhteen. Sohva on laadukas ja sen takia myös aika kallis. Väri on valittu myös koiraa ajatellen (=valkoinen koira, vaalea sohva eli ei näy koiran karvat. Tietysti tärkeää, että siinä on hyvä istua tai maata.

Vierailija
13/30 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mentiin huonekaluliikkeeseen katselemaan sohvamalleja. Valittiin mieleinen, minulla kriteerinä oli hyvä laatu ja se, että sohvan alta mahtuu imuroimaan ilman siirtelyä. Kankaaksi otettiin alcantara, koska se on helppo puhdistaa, kestävä, mukavan tuntuinen eikä se pölise. Hyvin on sohva kestänyt 12 vuotta.

Vierailija
14/30 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellisuudessa harhaudun päätöksentekohetkellä miettimään, olisiko vihreä sittenkin kiva jne... no, positiivisena puolena olen ainakin ilmeisesti ekologinen kuluttaja kun talvisaappaiden valitseminen vie viisi vuotta joten vanhoilla on pakko mennä :D

ap

Thanks, mutta ennen tätä ryhdikästä päätöstä vatvoin asiaa kolmisen vuotta :)

Vierailija
15/30 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mukava istua ja mukava maata. 12 vuotta yhteiseloa, en hetkeäkään kadu.

Vierailija
16/30 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaisuus

Vierailija
17/30 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selaat? Homma menee vielä 100 kertaa vaikeamaksi kun istuu sohville. Suurin osa kivan näköististä ei olekkaan kiva istua.

Paljonhan se riippuu siitä että mitä etsii. Meillä etsittiin melko edullista koiran kestävää sohvaa, jossa on mukava istua. Lopulta aika harva täytti kriteerit. Nyt on pari vaihtoehtoa, josta jompi kumpi haetaan lähipäivinä kotiin.

Vierailija
18/30 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi ettet tykkää ikeasta. Ainut tuota hintaluokkaa jossa pestävät päälliset ja hintalaatusuhde huippu. Nyt 5v vsnhs js kuin uusi kun kangas ihan huippu laadukas. Makso 1000e, iso kulmasohva, t.harmaa, selkeät jalat (omavalintaiset).

Vierailija
19/30 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Thanks, mutta ennen tätä ryhdikästä päätöstä vatvoin asiaa kolmisen vuotta :)

Äh, olisit voinut jättää kertomatta... :D

Meiltä menee sohva kirjaimellisesti alta heinäkuussa (perintödinosaurus muuttaa serkulle) joten meidän perhe sitten varmaankin kantaa keittiön tuoleja olkkariin ja takaisin seuraavat viisi vuotta kun mamma googlaa malleja. 

ap :)

Vierailija
20/30 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikean sohvien laadusta olen myös kuullut pelkkää hyvää pitkäaikaisilta käyttäjiltä. Siskolla on yli kymmenvuotias Ikeasohva, on oikein timmissä kunnossa. 

Muodot eivät vaan miellytä silmääni jotenkin...  liikaa maataviistäviä helmoja tai pattijalkoja tai "moderneja" palaratkaisuja. 

ap

Joo ei tuo malli miellytä minuakaan, mutta joku halpa sohva piti aikoinaan pian saada :D