Naiset yleensä haluaa tummatukkaisia miehiä, johtuuko
tämä testosteronitasosta niinkuin leijonallakin sitä tummempi turkki mitä enempi testoja?
Kommentit (33)
Maailmassa suurin osa miehistä on tummahiuksisia joten luulisi että siitä isommasta porukasta löytyy helpommin naiselle mieluinen mies.
Perusbiologiaa viehättyä juuri siitä erilaisesta yksilöstä.
Tykkään eniten semiblondeista ja olen sellainen itsekin. Mutta muukin voi viedä mennessään.
Varmaan tummat piirteet on koettu maskuliinisempina ainakin entisajan Hollywoodissa, samoin kuin blondiusihanne naisilla. Elämme kuitenkin vuotta 2017 enkä usko että ap:lla on tutkimustietoa.
Evoluutio kirjoitti:
Naiset innostuvat eksoottisista miehistä, miehet innostuvat eksoottisista naisista. Selkäytimeen on koodattu niin, koska geenien jakaminen saman heimon kesken ei ole hyväksi pitkässä juoksussa.
Suominaiset kiihottuvat tummista ja tulisista etelän miehistä, suomimiehet halvemmista ja naisellisemmista aasian naisista.
Itse asiassa tuo väite miehistä ei pidä paikkaansa. Tutkimuksissa on huomattu että sinisilmäiset miehet viehättyvät sinisilmäisistä naisista. Joten luulisi että suomalainen mies mieluummin pariutuisi vaalean naisen kuin tumman nappisilmän kanssa.
Kun ei se vaan mee niin, jokainen muodostaa mieltymyksensä omista lähtökohdistaan. En lähtis aloituksenkaltaisia yleistyksiä tekemään ellei olisi todella laajaa ja kattavaa taustaa mihin nojata.
En kuulu tähän "naiset yleensä"-ryhmään ja kaveripiirissäkin löytyy niin paljon variaatioita etten edes tunne itseäni mitenkään erilaiseksi naiseksi vaan ihan keskiverroksi. Silmää miellyttää milloin mikäkin.
Vierailija kirjoitti:
Evoluutio kirjoitti:
Naiset innostuvat eksoottisista miehistä, miehet innostuvat eksoottisista naisista. Selkäytimeen on koodattu niin, koska geenien jakaminen saman heimon kesken ei ole hyväksi pitkässä juoksussa.
Suominaiset kiihottuvat tummista ja tulisista etelän miehistä, suomimiehet halvemmista ja naisellisemmista aasian naisista.
Itse asiassa tuo väite miehistä ei pidä paikkaansa. Tutkimuksissa on huomattu että sinisilmäiset miehet viehättyvät sinisilmäisistä naisista. Joten luulisi että suomalainen mies mieluummin pariutuisi vaalean naisen kuin tumman nappisilmän kanssa.
myös miehen äidin hiustenvärin on tutkittu vaikuttavan naismakuun. Eli mamman väritys miellyttää myös puolisomielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Evoluutio kirjoitti:
Niin jossain sinun omissa tutkimuksissasi. Mikä teillä persuämmillä on nyt niin vaikeaa että pitää tällaista provota?
Kyllä tästä aiheesta on ihan oikeita tutkimuksia. Sinisilmäinen mies suosii alitajuisesti sinisilmäistä naista sen takia että jälkeläisen silmien väristä voi päätellä on nainen ollut uskoton ja onko mies lapsen isä.
Vaalea, sinisilmäinen saksalainen mies on parasta maailmassa. Ja ei, en ole Aatun kannattaja :D.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kelpaa myös blondi tai punatukkainen.
N
Pisamat on todella seksikkäitä. ;-)
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Perusbiologiaa viehättyä juuri siitä erilaisesta yksilöstä.
No ei ihan perusbiologiaa. Ihmisen parinvalinnassa on vähän muitakin vaikuttimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Evoluutio kirjoitti:
myös miehen äidin hiustenvärin on tutkittu vaikuttavan naismakuun. Eli mamman väritys miellyttää myös puolisomielessä.
En yleistä, mutta itselläni on hyvin läheinen ja rakastava suhde äitiini, jolla on punaiset hiukset ja e-kupin rinnat, ja itseäni viehättää eniten tummatukkaiset ja pienirintaiset. Itse myös olen punatukkainen. En ole koskaan ihastunut punatukkaiseen, mutta toisaalta heitä on kyllä tosi vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Evoluutio kirjoitti:
Alapeukuttajille: http://www.is.fi/tiede/art-2000000549627.html
Tutkimustietoa äidin hiusten väristä en nyt löytänyt.
Näkemykseni voi olla lapsellinen, mutta en ole oikein muutakaan syytä keksinyt, miksi vaaleatukkaiset miehet eivät ole koskaan kiinnostaneet minua.