Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys kirppareilla kävijöille?

Vierailija
20.05.2017 |

Mitä etsit kirppiksiltä juuri nyt? Erityisesti lastenvaatteiden ostajat; mitä kaipaatte? Mitä kokoja, millaisia vaatteita tai mitä merkkejä?

Mulla on pöytä lähikirpparilla ja pyrin täyttämään pöytää säännöllisesti. Etsittekö jo kevätjuhlamekkoja ja kauluspaitoja?

Kertokaa millainen olisi unelmienne pöytä? Mitä se sisältäisi?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä etsit kirppiksiltä juuri nyt? Erityisesti lastenvaatteiden ostajat; mitä kaipaatte? Mitä kokoja, millaisia vaatteita tai mitä merkkejä?

Mulla on pöytä lähikirpparilla ja pyrin täyttämään pöytää säännöllisesti. Etsittekö jo kevätjuhlamekkoja ja kauluspaitoja?

Kertokaa millainen olisi unelmienne pöytä? Mitä se sisältäisi?

Jatkokysymys:

Onko teille tärkeätä että hinta on merkitty tulostetulle paperille vai käykö siististi liimattu maalarinteippi? Vaikuttaako silitetyt vaatteet ostopäätökseenne? Jos pöydässä on myös kosmetiikkaa, kirjoja tai koruja, niin tuleeko pöytä liian sekavaksi?

Mulla oli joskus erityispitkä hylly varattuna niin että yksi rekki oli lasten hengarille ripustetulle vaatteille, tämän välissä oli hyllyille viikatut lastenvaatteet ja viimeinen rekki oli aikuisten vaatteille. Tällä tavoin sain myydyksi sekä omia että lastenvaatteita. Kun varasin pienemmän pöydän ja samalla rekillä oli sekä lasten että aikuisten vaatteita niin myynti ei mennyt niin hyvin. Piti ottaa omat vaatteet pois ja panostaa vain lastenvaatteisiin. Mutta viehän siis tavaroiden hinnoittelu, silittäminen ja hinnoittelu valtavasti vaivaa. Hirveän hyvä mieli on tullut niistä asiakkaista, jotka ovat kehuneet pöytäni yleisilmettä. Ja paha mieli tulee kun ei ehdi aina siivota pöytää.

Haluan lähinnä päästä ylimääräisestä eroon, vaatteet ovat hyväkuntoisia, jotkut jopa käyttämättömiä koska pojanvaatteita on käyttänyt vain yksi poika ja tytönvaatteita vain yksi tyttö.

Väheneekö mielenkiintonne pöytää kohtaan jos se on ollut jo kuukauden? Vai kutsuuko tuttu pöytä kantiksia, jotka tietävät saavansa laatua edullisin hinnoin. Uutta tuon toki viikottain.

Olisin iloinen jos vastaisitte, sillä annetaan hyvän kiertää ja kierrättäminen on ekologista ja kirppareilta tekee löytöjä joita ei aina marketeista löydäkkään. Itse pyrin vaatteissa myös tiettyyn huumoriin ja värikkyyteen.

Lämmintä viikonloppua! Kiitos etukäteen vastanneille! :-)

Vierailija
2/9 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin Dire Straitsin vinyylejä. Onko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan kirppareita mutta nykyään valikoima on niin surkeaa että harvoin ostan mitään.

Joskus osuu yksi hyvä pöytä ja siitä tulee ostettua enemmän.

Viimeksi ostin mini rodinin käyttämättömän kuorihaalarin vauvalle 40 eurolla. Pöydässä oli muutakin mutta hinnat tosi kalliit niin en raaskinut ostaa muuta.

Huomioni kiinnittää pöytä jossa lukee että mitä sisältää. Esim poikavauvalle vaatetta koossa 50-70cm, äitiysvaatetta koossa L ja naistenvaatetta koossa L.

Lisäksi jos pöytä on siisti ja vaatteet hyväkuntoisia niin olen siellä "penkomassa" 😊

Mieluusti käyn saman pöydän ääressä vaikka useasti kuukauden aikana ostoksilla.

Hinnat kun on kohdillaan ja vaatteet pestyjä, siistejä ja silitetty niin kauppa käy.

Pöytä ei saa olla liian täynnä.

Ilmavasti esillä olevat vaatteet myy.

Voi olla sisustustavaraa samassa pöydässä mutta vähän ja pitää olla ns ajanmukaista. Ja parhaiten myy tietty party lite, riviera maison, perfect home ym.

Nettikirppiksillä saa enemmän eli älä laita "nettikirppishintoja" tavalliselle kirpparille.

Merkkivaatteet myy.

Itse olen tavallisella kirpparilla myynyt pomp de lux juhlamekkoja 10€/kpl. Merkkihaalarit 20€/kpl jos hyväkuntoisia ja vielä suht uudenveroisia. Crocsin kenkiä, omia ja lasten, 5-10 euroa riippuen kengän mallista ja kunnosta riippuen.

Lasten dvd elokuvat 1-2 euroa. Lähinnä näitä tunnetuimpia. Oudommat ei mene kaupaksi.

Perus lindexin lastenvaatteet olen myynyt niin että mekot ym nelisen euroa ja vaikka velourhousut 2-3 euroa.

Kulahtaneet jätän pois kirppispöydältä tai sitten joku kulunut me&i-mekko 50 senttiä.

Oikeastaan mitään en ole ikinä tuonut kotiin eli kaikki myyty ja rahaakin saanut useamman satasen.

Tässä joitain vinkkejä 😀

Vierailija
4/9 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole lastenvaatteissa niin sesonkiuskollinen. Pieneen tilaan menevää sisävaatetta ostan isompana varastoonkin. Jos ostan varastoon toppaa tai kenkiä, pitää olla todella hyvä diili.

Lappujen näöllä ei ole mitään väliä. En pengo rytökasoja, ja varsinkin laatikot lattialla eivät kiinnosta. Haluan selata silitettyjä vaatteita. Jos kirppispöytä on läjä ryppyisiä rättejä, se antaa vaikutelman että niistä on huolehdittu samoin kotona.

Aikuisten kama samassa pöydässä ei sinällään haittaa, mutta koska kuljen kirppareilla "lastenvaatelasit" silmillä, pöydästä on näyttävä ulospäin että sitä kannattaa lastenvaatetta metsästävänä mennä penkomaan.

Tahraiset vaatteet/typerästi ylihinnoitellut vaatteet saavat vaihtamaan pöytää (en odota ihan polkuhintoja, mutta risa ja likainen tavara kuuluu roskikseen). Toisaalta maksan siististä ja nykyaikaisesta mielelläni enemmänkin.

Hyvässä pöydässä käyn mielelläni useammin, jos siihen selkeästi tulee uutta tavaraa ostettavaksi.

Vierailija
5/9 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista! Tänään vien vielä jotain myyntiin! T, ap

Vierailija
6/9 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa kausivaatetta haen.

Kirppishinnoilla eli en maksa trikoisesta h&m tai lindex-tunikasta 10 euroa. Oli kuinka uudenveroinen tahansa.

Edullisia vaatteita saa alesta uutena eli en viitsi maksaa samaa hintaa käytettynä.

Kaverini myi kirpparilla vaatteitaan ja lastensa vaatteita ja meinasin pyörtyä niistä hinnoista!

Kivoja vaatteita mutta tosiaan lindexin trikootunika 12€ on aivan pöyristyttävää!

Ja poikien hupparit kolmeakymppiä niin huhhuh.

En myöskään ostanut 65€ takkia vaikka tyttärelle olisikin ollut ollut sopiva.

Itse ostan myös merkkivaatetta jonkin verran ja myös henkkamaukkaa ym. Tykkään lastenvaatteista ja olen valmis maksamaan hyväkuntoisista hieman enemmän mutta nuo hinnat oli jotain järkyttävää.

Myös 27€ lettilegginsit jäi ostamatta toisesta pöydästä. Samoin kuin 40€ gugguu merkin jumpsuit vauvalle joka oli selvästi käytetyn ja pestyn näköinen.

Eli kun hinnat on kohdillaan ja vaatteet hyväkuntoisia niin kaupaksi saat ihan varmasti.

Nykyään on joko huonokuntoisia vaatteita tai ylihintaisia eli jos löydän hyvän ja edullisen pöydän niin jää hyvä fiilis.

Vierailija
7/9 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan vain tosi hyväkuntoista tavaraa. Merkkituotteista voin maksaa vähän enempi, mutta H&M, Lindex ym täytyy olla puoli-ilmaista. Nyt etsin shortseja, t-paitoja, mekkoja, kangaskenkiä jne.

Vierailija
8/9 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen niitä tiiliseinän näköisiä sinappilaseja, Hackmanin Botnia-aterimia ja Arabian Aslak-astioita.

Vierailija
9/9 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pidän siitä, että pöytään on merkattu mitä vaatetta siellä on, jos siis paljon samaa kokoa. Esim "tyttöjen vaatteita 100-120" "naisten vaatteita s-m" . Jos sattuu etsimäni koko olemaan siinä niin tongin kyllä vaikka olisikin hieman sekainen. Muuten saattaisin vain ohi kulkea, sotkuinen pöytä ei jaksa kiinnostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi