Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi meni ostamaan meille maton

Vierailija
20.05.2017 |

Kunhan seuraava tili tulee, niin annan tuon hirvityksen pois tai poltan ja ostan uuden maton. Kiva kun muuten asunto on kivan näköinen, mutta sitten tuollainen maailman räikeimmän värinen matto eteisessä pilaa kaiken. Mies meinasi et voidaanhan me laittaa se makuuhuoneeseen, niin kaikki ei sitä näe. Ei voida. Se on ruma ja mua suoraan sanottuna vituttaa nähdä jotain noin rumaa omassa kodissa.
Muuten tykkään mun anopista, nutta sisustais vaan omaa kotiaan.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi oli antanut maton miehelle kun en ollut kotona. Kuulemma meidän asunto kaipas väriä...

Ap

Vierailija
22/38 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on kiittämätön paskiainen, ja nämä jotka neuvovat pilaamaan maton, ovat täysin idiootteja.

Onnestako mun pitäisi hyppiä, kun anoppi ostaa räikeän värisen maton kysymättä meiltä? Meidän sisustukseen kuuluu selkeät linjat, kromi, lasi ja harmaan sävyt. Omituisella kuvioinnilla ja räikeillä väreillä varustettu matto ei vain yksinkertaisesti sovi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on kiittämätön paskiainen, ja nämä jotka neuvovat pilaamaan maton, ovat täysin idiootteja.

Onnestako mun pitäisi hyppiä, kun anoppi ostaa räikeän värisen maton kysymättä meiltä? Meidän sisustukseen kuuluu selkeät linjat, kromi, lasi ja harmaan sävyt. Omituisella kuvioinnilla ja räikeillä väreillä varustettu matto ei vain yksinkertaisesti sovi.

Tämä siis ap

Vierailija
24/38 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei pidetty koskaan anopin tuomia kamoja esillä, vaan menivät suoraan kierrätykseen, roskiin ja yksi ainut varastoon. Puhe ei riittänyt, vaan tajusi vasta teoista. Kamat oli anopin lempivärejä ruskeaa ja oranssia, joita värejä en siedä. Onneksi mieheni oli samaa mieltä kanssani 😊

Anopilla on kumma tarve ostaa meille aina jotain, nykyään kantaa lasten vaatteita, kahvia, pullaa, kukkaa tai muuta kuluvaa.

Vierailija
25/38 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi oli antanut maton miehelle kun en ollut kotona. Kuulemma meidän asunto kaipas väriä...

Ap

Niin, miehesi mielestä se sopii makuuhuoneeseenne, sinä olet sitä mattoa jo polttamassa.

Eikö miehelläsi ole mitään sananvaltaa asunnossanne, edes yhden maton suhteen? Yllätys.

Vierailija
26/38 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maton ehtisi vielä palauttaa ja saada rahat takaisin, mikäli on tuore juttu. 

Viet maton takaisin ja sanot että kiitos kovasti, ajatus oli kaunis, mutta te keskustelitte ja päätitte että tämä matto ei ole mieluisa teidän sisustukseen.  Ja että mikäli hän tahtoo teille ostaa maton, niin lähdetään yhdessä kauppaan katsomaan että millaisia on ja mistä tykkäätte. 

Vierailija
27/38 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämä on ihan silkkaa tarkoituksellista ylikävelyä. Laittaisin miehen palauttamaan sen maton.

Vierailija
28/38 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta sitä voi mielensä pahoittaa. Tässä sen näkee miten elintaso on noussut ja vaatimukset kasvaneet. -70 luvulla kotia kalustaessa / sisustaessa ei tiedetty värimaailmasta , hankittiin tavara kerrallaan mihin raha kulloinkin riitti. Kuinka iloinen oli kun jotain sai, anopilta sain 2 räsymattoa ja olin ikionnellinen. Lisätä täytyy että kun kotoa läksin 17 vuotiaana koko maallinen omaisuus mahtui farkkukassiin ja lompakossa satanen.

Mepä ottaa päjäytettiin ihan pankkilaina, kun 80-luvulla ostettiin ensimmäiseen yhteiseen asuntoon huonekalut, entisiä ei ollut juuri mitään. Saatiin hyvälaatuiset ja mieleiset kerralla. Osa on käytössä vieläkin, sohva vaihdettiin 20 vuotta myöhemmin, kun se kävi pieneksi. Omat lapset ovat jo muuttaneet pois kotoa enkä heillekään osta oman maun mukaan mitään pysyviä tavaroita.

Vierailija
29/38 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain joskus aikoinaan lahjaksi anopin kutomat räsymatot keittiöön. Ei puhunut mitään etukäteen ja oli itse valinnut värit sillä perusteella, että hänestä niitä oli meidän kotonamme. No ei ollut enkä muutenkaan ole räsymattotyyppiä. Matot eivät koskaan päätyneet lattialle ja muutaman vuoden jälkeen myin ne kirpparilla. 

Tiedän tunteesi. Kiva anoppi minullakin ja hyväähän tuo tarkoitti.

Vierailija
30/38 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ymmärrän, miksi itketään opinto- ja asumistuen pienuutta ja sitä pitäisi saada lisää ja lisää ja haukutaan hallitus, kun kaiken pitää olla viimoisen päälle ja design-koti, vaikka varaa ei olisi.

Ja anna kun arvaan, asutte vuokralla, jos lattiakin on paska. Ja sekin on muiden syy ja yhteiskuntaa huudetaan apuun.

Vierailija
31/38 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en tuu koskaan omistamaan miniää! Teet niin tai näin,aina väärin. Tovottavasti löytyy edestäpäin.

Vierailija
32/38 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole kiittämätön, emmekä oole idiotteja. Ei toisen kotiin mennä ostelemaan mattoja. Tuo on vallankäyttöä. MattoRAHA on ihan ok antaa, jos haluaa ilahduttaa.

t. järkevä anoppi

Ihana järkevä anoppi! Tule puhumaan järkeä minun anopilleni, joka ei usko vaikka mitä sanoisi ja tekisi. Tavaraa tulee ovista ja ikkunoista. Pääsääntöisesti lapsille mutta kyllä meillekin aina silloin tällöin sisustusjuttuja. Välillä osuu kohdilleen, suurimmaksi osaksi ei.

Sanottu on monilla eri tavoille, että älä osta ja jos ostat, kysy mielipidettämme mitä tarvitaan ja tarvitaanko ylipäätään ollenkaan. Ei mene jakeluun. Loukkaantu joka kerta. "Kaikkeni yritän mutta mikään ei kelpaa". Koen tämän nimenomaan vallankäyttönä. 

Vierailija
33/38 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, Sinulta kysymättä!

Aiemmassa viestissä kun kerroit, miehesi haluavan maton makuuhuoneeseen, mutta siihen et antanut lupaa.

Kuulostaa mies olevan tossun alla ja päätösvalta sinulla, mikä sopii teidän kotiin ja mikä ei.

Vierailija
34/38 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ainakaan väitä, että matto meni pilalla, pian saat nimitäin uuden, jos niin menet sanomaan. Sanot, että sun/teidän mielipide on kysyttävä, jos teille ostaa jotakin. Sano, ettei ole mieleinen, haluaako sen takaisin. Jos ei, niin myyt maton. Jos on sen lahjaksi antanut, niin saat tehdä matolla mitä haluat. Ehkä näin menee viesti perille.

Vierailija
35/38 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, huh, mikä meteli yhdestä matosta ja kysymyksessä on vielä opiskelijakämppä.

Ihanko oikeasti teillä on viimeisen päälle oleva koti ja ainoa materiaalina on kromi ja lasi ja värinä harmaa. Eikös opiskelijat enää asu vuokrakämpissä, jossa varustetaso on hyvin vaihteleva.

En ole korvaa lotkauttanut sijoitusasuntojeni materiaali trendeihin, vaan saa kelvata niin kuin muillekin, jopa varakkaille.

Voi tätä uusporvallisuutta!

Vierailija
36/38 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole kiittämätön, emmekä oole idiotteja. Ei toisen kotiin mennä ostelemaan mattoja. Tuo on vallankäyttöä. MattoRAHA on ihan ok antaa, jos haluaa ilahduttaa.

t. järkevä anoppi

Ihana järkevä anoppi! Tule puhumaan järkeä minun anopilleni, joka ei usko vaikka mitä sanoisi ja tekisi. Tavaraa tulee ovista ja ikkunoista. Pääsääntöisesti lapsille mutta kyllä meillekin aina silloin tällöin sisustusjuttuja. Välillä osuu kohdilleen, suurimmaksi osaksi ei.

Sanottu on monilla eri tavoille, että älä osta ja jos ostat, kysy mielipidettämme mitä tarvitaan ja tarvitaanko ylipäätään ollenkaan. Ei mene jakeluun. Loukkaantu joka kerta. "Kaikkeni yritän mutta mikään ei kelpaa". Koen tämän nimenomaan vallankäyttönä. 

Voi miten tutulta kuulostaa. Ilmoittaa, että ostaa jotakin, mutta hän itse päättää mitä ostaa. Eli ei edes halua että lahja on mieleinen, tai haluaa jotenkin osoitta oman valtansa ostaa mitä haluaa. Olisi ostamatta mitään sitten. Itse olen tottunut, että jos toisen kotiin jotakin ostetaan, niin kysytään millaisen haluaa/annetaan raha/ollaan ostamatta mitään. Kaikkien maku ei ole samanlainen, siksi en ostaisi toisen kotiin mattoa oman makuni mukaan.

Vierailija
37/38 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maton voi pistää makkariin vaikka sängyn alle, jos jää kokonaan piiloon.

Maton voi myös pistää pois, ennen tilipäivää.

Naiset sitten osa tehdä asioista vaikeita.

t. mies

Vierailija
38/38 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole opiskelijakämppä ja mies käy töissä ja minä opiskelen ja käyn töissä. Ei mieskään tuosta matosta ihmeemmin pidä, mutta sitä ei kyllä haittaakaan.

Ap