Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi meni ostamaan meille maton

Vierailija
20.05.2017 |

Kunhan seuraava tili tulee, niin annan tuon hirvityksen pois tai poltan ja ostan uuden maton. Kiva kun muuten asunto on kivan näköinen, mutta sitten tuollainen maailman räikeimmän värinen matto eteisessä pilaa kaiken. Mies meinasi et voidaanhan me laittaa se makuuhuoneeseen, niin kaikki ei sitä näe. Ei voida. Se on ruma ja mua suoraan sanottuna vituttaa nähdä jotain noin rumaa omassa kodissa.
Muuten tykkään mun anopista, nutta sisustais vaan omaa kotiaan.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiputa sille ns vahingossa vaikkapa hillopurkin sisältö, punkkua tai mustikkakeittoa... Tai laita asialle muut perheenjäsenet.

Vierailija
2/38 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiputa sille ns vahingossa vaikkapa hillopurkin sisältö, punkkua tai mustikkakeittoa... Tai laita asialle muut perheenjäsenet.

Annan miehen siskolle kunhan saan tosiaan uuden maton hommattua. Opiskelijana ei hirveitä ehdi tienaamaan, joten joudun ainakin kuukauden katselemaan tuota rumilusta. Lattiakin niin ruma, et pakko pitää jotain mattoa, tosin en ole varma kumpi on rumempi. Lattia vai matto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkkua tai maalipurkki "kaatui sille vahingossa" on minunkin mielipiteeni. Ja anna sen oikein muhia siinä pesemättä, nii eiköhän tee tehtävänsä. Säilytä pilalle mennyt matto.

t. järkevä anoppi

Vierailija
4/38 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin anoppi osti meille olohuoneen matot, tosin oltiin miehen kanssa mukana valitsemassa :) Osti myös makuuhuoneen verhot, mutta varmisti ennen ostoa kuvalla, että ovat ok.

Pahoittaako anoppi mielensä, jos lahjoitat maton eteenpäin jonkin ajan kuluttua? Jos tulee tästä sanomista niin ei kai auta kuin pilata matto jotenkin.

Vierailija
5/38 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on kiittämätön paskiainen, ja nämä jotka neuvovat pilaamaan maton, ovat täysin idiootteja.

Vierailija
6/38 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi kanto vanhoja verhoja ja mattoja. Kaikki ruskeita, vaikka koko asunnossa ei ole mitään ruskeaa ja moneen kertaan olen sanonut, että inhoan ruskeaa.

Lasiliikkees toi meille rumat konjakkilasit, vaikka emme des juo konjakkia. Ennen sinne menoa kysyi mitä haluaisimme ja toivoin halpaa ja nättiä peruslasistoa.

Sen lisäksi meilöe on vyörynyt täysruskeaa kamalaa toritaidetta krumeluurikultakehyksissä ja ruskeaa möykkytaidelasia.

Mikään näistä ei voi kenenlään mielestä mitenkään sopia meidän kotiin.

Kaikkein törkeintä on se, että koko ajan käyttäydytään kuin minä olisin vain jotenkin hyyryläisenä siellä omassa kdoissani, joka kuitenkin tasan puoliksi on hankittu.

Vierailija
7/38 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opetella sanomaan suoraan, että kiitos mutta tämä ei ole meidän makuumme, pidä itselläsi. Seuraavana alkaa tulla verhoja, koriste-esineitä, jne. Joillakin vanhemmilla naisilla on iso tarve sisustaa aikuisten lasten koteja, mitä en ymmärrä lainkaan. Kai se on halua auttaa(?), mutta toisaalta kyllä se saattaa olla jotain kieroutunutta tarvetta osoittaa että minä kuulun elämäänne ja arkeenne vahvasti.

Helpommalla pääsette, kun nyt alatte tehdä selväksi kuka teidän kotia sisustaa. Lasten kanssa tuollaiset jutut räjähtävät nimittäin käsiin. En suosittele mitään vahinkokaatumisia matolle. Sanotte anopille suoraan, että kuule haluatko maton takaisin, ostamme uuden kun tuo ei sovi sisustukseemme. Sitten anopin vastuulla on hänen omat tunteensa, loukkaantuuko vai eikö, mutta ei se ole teidän  ongelma. Hän on aikuinen ihminen, jonka pitää pystyä selviämään mielipahasta itse. Ja olisi hyvä anopinkin tajuta vihdoin, että kaikkea voi tarjota, mutta pitää hyväksyä etteivät toiset välttämättä ota tarjottua vastaan.

Vierailija
8/38 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein törkeintä on se, että koko ajan käyttäydytään kuin minä olisin vain jotenkin hyyryläisenä siellä omassa kdoissani, joka kuitenkin tasan puoliksi on hankittu.

Apua!!

Vierailija
9/38 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on kiittämätön paskiainen, ja nämä jotka neuvovat pilaamaan maton, ovat täysin idiootteja.

Eikä ole kiittämätön, emmekä oole idiotteja. Ei toisen kotiin mennä ostelemaan mattoja. Tuo on vallankäyttöä. MattoRAHA on ihan ok antaa, jos haluaa ilahduttaa.

t. järkevä anoppi

Vierailija
10/38 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa opetella sanomaan suoraan, että kiitos mutta tämä ei ole meidän makuumme, pidä itselläsi. Seuraavana alkaa tulla verhoja, koriste-esineitä, jne. Joillakin vanhemmilla naisilla on iso tarve sisustaa aikuisten lasten koteja, mitä en ymmärrä lainkaan. Kai se on halua auttaa(?), mutta toisaalta kyllä se saattaa olla jotain kieroutunutta tarvetta osoittaa että minä kuulun elämäänne ja arkeenne vahvasti.

Helpommalla pääsette, kun nyt alatte tehdä selväksi kuka teidän kotia sisustaa. Lasten kanssa tuollaiset jutut räjähtävät nimittäin käsiin. En suosittele mitään vahinkokaatumisia matolle. Sanotte anopille suoraan, että kuule haluatko maton takaisin, ostamme uuden kun tuo ei sovi sisustukseemme. Sitten anopin vastuulla on hänen omat tunteensa, loukkaantuuko vai eikö, mutta ei se ole teidän  ongelma. Hän on aikuinen ihminen, jonka pitää pystyä selviämään mielipahasta itse. Ja olisi hyvä anopinkin tajuta vihdoin, että kaikkea voi tarjota, mutta pitää hyväksyä etteivät toiset välttämättä ota tarjottua vastaan.

Jep. Jos matolle kaatuu "vahingossa" jotain niin tämä sama ongelma on vielä uudestaan edessä. Kannattaa vain nätisti tehdä selväksi, että haluat sisustaa itse oman kotisi.

Vierailija
11/38 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole kiittämätön, emmekä oole idiotteja. Ei toisen kotiin mennä ostelemaan mattoja. Tuo on vallankäyttöä. MattoRAHA on ihan ok antaa, jos haluaa ilahduttaa.

t. järkevä anoppi

Järkevästä olet todella kaukana. Maapallo hukkuu jo nyt paskaan, mutta uusi matto pitää mielestäsi tuhota, koska se ei ole kermaperseelle mieluinen? Oletko tosissasi?

Oletko ikinä kuullut kierrättämisestä?

12/38 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni nii niin kuin hinta-laatusuhde miinuksen puolelle.

Vierailija
13/38 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. järkevä anoppi

Järkevästä olet todella kaukana. Maapallo hukkuu jo nyt paskaan, mutta uusi matto pitää mielestäsi tuhota, koska se ei ole kermaperseelle mieluinen? Oletko tosissasi?

Mutta sinun mielestäsi on järkevää ostaa tavaroita joita ei haluta?

Vierailija
14/38 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miniä pyysi kanssaan ostoksille (minulla auto, hänellä ei) ja kangaskauppaanhan sitä mentiin. Kovasti yritti kysellä, mitä mieltä olen mistäkin verhosta, sopisiko olohuoneeseen jne., mutta minä sanoin, että menen katsomaan vetoketjuja sillä aikaa, kun hän tekee valintaa. Kassalla yritti, että laitetaan 14 metriä verhoa ja yksi vetoketju samaan laskuun, hän voi maksaa minulle myöhemmin. Sanoin, että maksetaan nyt vaan kumpikin omamme. Illalla poika soitti, että olin pahoittanut miniän mielen, kun ensin lupaan maksaa verhot ja sitten en maksakaan.

Lupasin lähteä kuskiksi, en maksajaksi. Enkä minä niin paljon pojan perhettä rakasta, että maksaisin vähän yli 800 euron verhot vain siksi, että miniän sisustusmaku on muuttunut viime vuodesta.

Vierailija
15/38 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. järkevä anoppi

Olet periaatteessa oikeassa kierrätyksen suhteen. On vain vaikea antaa / myydä matto pois, koska sitten tavallaan on antanut anopin omaisuutta pois, sillä sillä hetkellä kun sen antaa pois, se onkin näissä tapauksissa anopin matto, joka olisi pitänyt palauttaa hänelle, eikä antaa pois tai myydä. Kokemusta on suvussa tällaisesta.

En voi olla sitä mieltä, että anopin valitsema ja ostama matto on ap:n vastuulla. Ei edes ettisessä mielessä.

t. järkevä anoppi

16/38 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. järkevä anoppi

Suosin lahjakortteja liikkeisiin joissa tiedän nuorten asioivan. Ja K-kortti toimii aina. Ei mene kuitenkaan sataset ekailtana biletykseen.  Kun koko ladattua korttia ei tarvitse  käyttää kerralla, on lahjasta iloa pidemmäksi aikaan ja tulee tarkkaan käytettyä. Tarkempaan kuin epämieluisa matto. Monia "matto", lipasto-, kenkä,  yms. rahoja toivoi ja saikin eräs nuoripari. Edelleen samat matot, sopivaa lipastoa ei ole löytynyt, ja lapselle löytyi (risat) kengät kirpparilta.

Vierailija
17/38 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta sitä voi mielensä pahoittaa. Tässä sen näkee miten elintaso on noussut ja vaatimukset kasvaneet. -70 luvulla kotia kalustaessa / sisustaessa ei tiedetty värimaailmasta , hankittiin tavara kerrallaan mihin raha kulloinkin riitti. Kuinka iloinen oli kun jotain sai, anopilta sain 2 räsymattoa ja olin ikionnellinen. Lisätä täytyy että kun kotoa läksin 17 vuotiaana koko maallinen omaisuus mahtui farkkukassiin ja lompakossa satanen.

Vierailija
18/38 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta sitä voi mielensä pahoittaa. Tässä sen näkee miten elintaso on noussut ja vaatimukset kasvaneet. -70 luvulla kotia kalustaessa / sisustaessa ei tiedetty värimaailmasta , hankittiin tavara kerrallaan mihin raha kulloinkin riitti. Kuinka iloinen oli kun jotain sai, anopilta sain 2 räsymattoa ja olin ikionnellinen. Lisätä täytyy että kun kotoa läksin 17 vuotiaana koko maallinen omaisuus mahtui farkkukassiin ja lompakossa satanen.

Vierailija
19/38 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kas.

Seuraamme laskeutui supermarttyyri. Kumartakaamme.

Vierailija
20/38 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi niitä anoppeja!