Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisi kysymys pitkistä miehistä 180-187cm?

Vierailija
20.05.2017 |

Jos kysyn suoraan mieheltä pilaan yllätyksen enkä sitä halua tehdä. Minkä kokoiset kengät sopivat 185cm pitkälle miehelle, joka on pitkä ja hoikka?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä itseäni pitkänä (183cm), mut ehkä sellaset 45 vois olla sopivat. Jalathan ei tosiaan kasva samassa suhteessas pituuden kanssa :D

Vierailija
2/15 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän on ihan ihmisestä kiinni :D Katso sen kengistä koko? Mun ukolla on 42 vaikka se on 186 pitkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

45, mutta tee sukat, koska kenkiä ei voi yrittää ostaa ilman sovitusta.

Vierailija
4/15 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

180cm-183cm on ihan normi länsimaisen miehen pituus, pitkäksi voi sanoa jo 185cm..

Vierailija
5/15 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

45, mutta tee sukat, koska kenkiä ei voi yrittää ostaa ilman sovitusta.

Tämä, olen 187cm ja kenkien koot vaihtelevat 45-47 välillä valmistajasta riippuen

Vierailija
6/15 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on 193 ja sillä on 46 kengän koko. Ex oli 182 ja 43. Eli ei tommosta pysty arvaamaan. Eihän kaikilla 165cm pitkillä naisillakaan ole sama kengännumero.

Vierailija
7/15 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät miehet ovat 190 cm ja yli. Itse olen 184 cm ja kengännumero 43-43,5 (kesä) 43,5-44 (talvi).

Vierailija
8/15 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 185, kengän koko vaihtelee mallista riippuen 46-47. Mutta miksi ihmeessä haluut ostaa jollekin niinkin tärkeät kuin kengät ilman sovitusta? Koko heittelee, jalan muoto ei välttämättä istu kenkään ja kenkä tuntuu huonolta ym. Toki ne voi aina käydä vaihtamassa, mutta helpommallakin pääsis..

Vierailija
9/15 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sehän on ihan ihmisestä kiinni :D Katso sen kengistä koko? Mun ukolla on 42 vaikka se on 186 pitkä.

Katsoisin jos pystyisin, mutta mies ei ole lähelläkään emmekä asu yhdessä.

Vierailija
10/15 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkät miehet ovat 190 cm ja yli. Itse olen 184 cm ja kengännumero 43-43,5 (kesä) 43,5-44 (talvi).

Minulle mieheni on pitkä eikä siihen tarvita mitään yleistämistä. Kahdet kengät haluan ostaa juhlakengät ja tennarit.

Vierailija
11/15 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 183 ja kenkä 41

Vierailija
12/15 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on jotain keilausta tai vastaavaa, niin kannattaa ottaa ennemmin liian isot kuin pienet. Jos siis väliaikaisia kenkiä olet ostamassa. Jos taas olet ostamassa kenkiä lahjaksi, niin älä osta, koska kenkää pitää aina kokeilla ennen ostopäätöstä.

Kengänkoko vaihtelee todella paljon, eikä tuosta pituudesta voi sanoa mitään. Isäni on 187cm pitkä ja hänen kengänkokonsa vaihtelee 45-49 välillä riippuen millaisesta kengästä on kyse. Yleensä urheilukengät ovat isompia kuin kävelykengät. Tosin keilauskengät ovat ainakin itselläni numeron pienempiä kuin tavallisesti. Tuntuu, että keilauskengät menevät tuon oikean kengänkoon mukaan ja monissa muissa kengissä on todellisia lukuja pienemmät koot. En tiedä onko sitten siksi, että mies haluaa ostaa mieluummin ison kengän kuin pienen kengän, joten kyseessä on pelkkä myyntikikka. 

Vierailija
13/15 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on 194 cm, kengän koko 45-47. Jos haluat välttämättä kengät miehellesi ostaa, niin sitten yhdessä ostoksille :)

Vierailija
14/15 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle mieheni on pitkä eikä siihen tarvita mitään yleistämistä. Kahdet kengät haluan ostaa juhlakengät ja tennarit.

Juhlakengät tai pukukengät on vaikea hankkia koska niiden kanssa käytetään ohutta sukkaa ja ne ovat yleensä hyvin tyköistuvia. Niissä jo jalkojen kokoero vaikuttaa paljon. Myös jalkaterän ja varpaiden muoto vaikuttaa paljon kengän istuvuuteen. Anna ennemmin lahjakortti mittatilauskenkiä tekevään liikkeeseen. Itse haluaisin mieluummin sellaisen. Tennarit voi olla enemmän sinnepäin.

Vierailija
15/15 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä on jotain keilausta tai vastaavaa, niin kannattaa ottaa ennemmin liian isot kuin pienet. Jos siis väliaikaisia kenkiä olet ostamassa. Jos taas olet ostamassa kenkiä lahjaksi, niin älä osta, koska kenkää pitää aina kokeilla ennen ostopäätöstä.

Kengänkoko vaihtelee todella paljon, eikä tuosta pituudesta voi sanoa mitään. Isäni on 187cm pitkä ja hänen kengänkokonsa vaihtelee 45-49 välillä riippuen millaisesta kengästä on kyse. Yleensä urheilukengät ovat isompia kuin kävelykengät. Tosin keilauskengät ovat ainakin itselläni numeron pienempiä kuin tavallisesti. Tuntuu, että keilauskengät menevät tuon oikean kengänkoon mukaan ja monissa muissa kengissä on todellisia lukuja pienemmät koot. En tiedä onko sitten siksi, että mies haluaa ostaa mieluummin ison kengän kuin pienen kengän, joten kyseessä on pelkkä myyntikikka. 

Ei ole keilausta, vaikka kuulostaa hassulta. Aion ostaa miehelle tennarit ja mahdollisesti myös juhlakengät. Kävimme kuukausia sitten yhdessä ostoksilla ja mies tykästyi juuri noihin kenkiin muttei ostanut niitä silloin kun sopivaa kokoa ei löytynyt enkä tietenkään muista kokoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän