Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytys oli rankka kokemus seurata sivusta!

Faijahommia
20.05.2017 |

Kirjotin blogiin synnytyksen ihmeellisyydestä ja siitä miten oli pienoinen paniikki iskemässä, kun vauva laitettiin minun syliin ja tyttöystävä vietiin leikkaussaliin. Operaatio oli onneksi pieni ja suht vaaraton mutta silti todella pelottava!

Millaisia (kauhu)kokemuksia teillä on ollut synnytyksessä?

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1690593334579387&id=1654467…

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sinne, ja hyvä että tilanne parani sitten lopulta! Synnytys voi olla pelottavaa sekä synnyttäjälle että puolisolle, varsinkin jos kaikki ei suju nappiin. Itselläkin kävi miehen kanssa just niin.

Raskausaika oli sujunut niin ongelmatta, että 5 viikkoa etuajassa käynnistynyt synnytys tuli täytenä yllätyksenä. Mutta sitten vauva päätti, ettei sillä niin hirveä kiire ulos ollutkaan, joten meni n. 33 tuntia ennen kuin päästiin ponnistusvaiheeseen (meitä ei tosin lähetetty kotiin, koska synnytys alkoi etuajassa ja lapsivesi oli jo mennyt). Eikä sittenkään vauhti nopeutunut, vaan ponnistaminen kesti lähes 3 tuntia, koska meidän pikku päivänsäde päätti olla väärässä tarjonnassa (selkä selkää vasten), ja lopulta tarvittiin episiotomiaa ja pihtejä. Verta oli kaikkialla ja olin niin väsynyt, etten tajunnut, mitä mulle edes sanottiin. Miesparkakin oli kauhuissaan (vaikkei sitä näyttänyt) ja jälkeenpäin sanoi pelänneensä, että joko minä tai vauva tai molemmat kuoltaisiin siihen paikkaan. Hienosti se kuitenkin kannusti ja jaksoi auttaa miten vain pystyi. Lopulta meille syntyi pieni tyttö, jota mä sain pidellä ehkä pari minuuttia ennen kuin se kiidätettiin keskoskaappiin vajaaksi viikoksi.

Mutta nyt tuo kaikki on takanapäin, vaikka muistankin sen niin elävästi, ettei ihan heti tee mieli hankkiutua jälleen raskaaksi. Meidän tyttö on nyt reilun 16 kuukauden ikäinen oikein terve pikkuinen, ja kaiken sen työn ja urakan arvoinen.

Vierailija
42/61 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavia kommentteja ja trollauksia täällä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä ollut vilkasta keskustelua aiheesta. Jotkut asiallisia ja toiset hieman vähemmän asiallisia.

Tärkeintä kuitenkin on, että keskustelua tulee :)

T: https://faijahommia.fi/ -blogin pitäjä

Vierailija
44/61 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä haasteisiin!

Vierailija
45/61 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nämä valittajat saa tästäkin jotain negatiivista kirjotettua????? Eikö teitä hävetä?

Vierailija
46/61 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap keksi joku muu nimitys lapsesi äidille kuin tyttöystävä! Yöks!

Vierailija
47/61 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en menisi edes synnytykseen mukaan. En kyllä halua niitä lapsiakaan, mutta jos tyttöystävä tulisi raskaaksi ja pitäisi lapsen, en menisi synnytykseen mukaan. Ällöttävää.

Ei sinne ole pakko mennä. Minulla ei ollut kummassakaan synnytyksessä lasteni isää mukana, olin ihan yksin.  Tämä yhteisestä sopimuksesta ja oli kyllä ihan hyvä. Onhan siellä ne ammattilaiset ja heillä on paremmin tilaakin kun on yksi hoivattava vähemmän. Mieluummin olisin ottanut vaikka siskoni sinne mutta ei siellä ketään tarvita.

Vierailija
48/61 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytyksen vuoksi moni jättää lapset tekemättä :)

Ei ole pakko synnyttää alakautta. Sektion saa pyytäessä, jos on niin kova pelko.

Sisareni synnytti ensimmäisen hätäsektiolla ja toisen lapsensa normaalisti alakautta. Sanoi että alakautta synnytys oli paljon helpompi ja siitä toipui niin nopeasti.

Vierailija
49/61 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käsittämätöntä valitusta täällä.

50/61 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun eksäni syytti ensimmäisessä synnytyksessä saamistaan traumoista minua, mikä oli kyllä kohtuutonta. En kuulemma pitänyt hänen puoliaan ja käskenyt henkilökuntaa toimimaan hänen toiveidensa mukaan tarpeeksi ponnekkaasti. Osoitti vielä epäluottamuksensa siten, että halusi seuraavaan synnytykseen mukaan täysin ulkopuolisen tukihenkilön jota en tuntenut ollenkaan. En hienotunteisena viitsinyt riidellä asiasta vaikka oman mielipiteeni sanoinkin. Sairaala meinasi vielä estää pääsyni synnytykseen kun äidin lisäksi mukana sai olla vain yksi henkilö. Senkin onnistuin kuitenkin jotenkin siinä tilanne päällä järjestämään siten, että pääsimme molemmat äidin lisäksi mukaan.

Lopuista synnytyksistään (osa näistä uudelle miehelle) ei ole syntyjä syviään minulle avannut, ehkä tajusi että se on enemmän naisesta kiinni kuin tukena olevasta henkilöstä.

Lasten hoidossa olen aina tehnyt osani, mutta en nähnyt järkeä käydä joka päivä sairaalassa katsomassa rankan työpäivän jälkeen kuten eksä vaati, varsinkin kun siinä nimeltä mainitsemattomassa sairaalassa isät suorastaan hätisteltiin aina pois ja vierailuaika oli parin tuntia tiettyyn kellonaikaan. Esikoisen jälkeen oli sitten vielä muut lapset kotona. Kaikki synnytykset normaaleja.

Sinulle myös: ei ihme, että on ex. Aika karmean kuuloinen nainen. On tosiaan naisestakin kiinni - ja kyllä naisen pitää itse pitä puolensa, ei sitä toiselle ulkoisteta (ja sitten haukuta). Sen vielä ymmärrän, että tuskissa tulee kirottua miestä siitä, että yleensä pantiin, mutta tuo muu on kohtuuttoman puolella. Todella julmaa myös kieltää tulemasta mukaan. Julmaa.

Exäsi oli kamala.

n

51/61 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa varmaan reagoi niin rajusti, koska ei ole koskaan ennen nähnyt minkään syntyvän. Se on heille liian kaukana elämään kuuluvasta normaalista kirjosta. Itse kun on maalta ja nähnyt kymmenten eläinten syntyvän ja auttanutkin muutamaa, niin ei tuo ihmisen lisääntyminen mikään kauhukokemus ollut. Sitä samaa elämisen kaarta  kuin sitten kuolema joskus.

.

Tsemppia ja onnea AP:lle vauvan kanssa: se on 20 vuoden urakka edessä, eikä lopu sittenkään.

Vierailija
52/61 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kätilöopiskelija enkä osaa nähdä synnytystä millään tavalla ällöttävänä asiana. Kyseessä on maailman kaunein ja luonnollisin tapahtuma. 

Ei todellakaan ole luonnollinen nykyään... Sairaalapedissä synnyttäminen luonnottomassa asennossa ei ole millään lailla luonnollista. Lisäksi koska luonnonvalintaa ei ole tapahtunut pitkään aikaan niin synnytykset alkavat vaikeutua entisestään. Ennen selvisivät vain ne joiden värkit sopivat tehtävään.

Vierailija
53/61 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän tässä oli ihmeellistä? Ihmiset vissiin kuvittelee synnytyksen olevan kuin käynti karkkikaupassa vaikka siihen kuolee naisia välillä Suomenkin oloissa saati muualla.

Vierailija
54/61 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

VALIVALIVALI!

Eikö teillä monella ihmisellä ole muuta sanottavaa?

Vierailija
55/61 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä AP. Toisella kerralla pitäisi olla helpompi =)

56/61 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai AP - toisen naisen kanssa on parempi. :-)

Vierailija
57/61 |
30.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5125 kirjoitti:

Olipa typerä juttu!

Vierailija
58/61 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni synnytys oli todella helppo ja onneksi ei sattunut mitään pahaa.

Vierailija
59/61 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minula myös hyviä kokemuksia synnytyksestä. Harmittavaa että teillä kävi tolleen :(

Vierailija
60/61 |
01.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä5125 kirjoitti:

----

Olipa typerä juttu!

Miten niin typerä? AP on eronnut jo tuosta naisesta. Kaikki naiset ei ole yhtä kamalia. Toivon AP:n seuraavan parisuhteen olevan naisen kanssa, joka on kiltti, ystävällinen, rakastava ja fiksu. Ei siis mm. syytä ja syyllistä  AP:tä synnytyksen kivuista ja kosta niitä hänelle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä