Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa kissaa, joka ei hyppisi keittiönpöydille?

Vierailija
19.05.2017 |

Onko ihan toivotonta yrittää opettaa kissaa pysymään poissa niiltä?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla folio kikalla olen opettanut myös omalle kissalleni, minnekkä ei saa hyppiä: keittiön pöydille, hellalle, sänkyyn. Otti hetken aikaa ennenkuin kissa hoksasi ettei niihin kannata hyppiä. Nykyään pelkkä "EI" tehoaa myös jos kissa haluaa hiukan kokeilla rajoja.

Vierailija
22/43 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen neljättä vuotta yrittänyt opettaa noita olemaan hyppimättä pöydälle. Olen kokeillut kaikki mahdolliset kikat kaksipuoleisesta teipistä suihkepulloon ja kieltämiseen, mikään ei tehoa. Viimeistään siinä kohtaa kun suljen ulko-oven, kaikki kissat istuu keittiön pöydällä toljottamassa minua (keittiönpöytä on ikkunan ääressä, josta taas näkee ulko-ovelle). Olen luovuttanut, ei noihin puupäihin tehoa mikään. 

Sama mattojen raapimisen kanssa. Joka ainoan kerran kiellän ja hätistän pois, olen koettanut jopa sitä suihkupulloa, mutta ei. Yksi kissoista varsinkin menee raapimaan mattoa selkeästi ihan vaan kun tietää että sillä saa mut paikalle ja sitten onkin kivaa juosta tuhatta ja sataa karkuun. Se on sille leikki.  Huoh. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun siskoni käytti suihkupulloa. Eli suihkautti aina vettä kissan "kasvoille" jos meni ruokapöydälle ja sanoi ei. Tätähän ei tarvinnut tehdä monesti, pian riitti että otti pullon esiin niin kissa perui aikeensa. Nykyään on jo ehdollistunut sanalle "ei". Ja en nyt ota kantaa, onko tämä hyvä vai huono kasvatusmetodi :)

Vierailija
24/43 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli aikuinen kissa joka uskoo kun sille sanoo ei. Olin ällistynyt kun ensimmäistä kertaa kielsin kissaa tekemästä jotain ja se katsoi minuun, naukaisi ja lopetti. Se on varmaan aikaisemmassa kodissaan opetettu siihen. En olisi itse älynnyt kouluttaa kissaa kun kaikkialla toitotetaan että ne tekevät ihan mitä haluavat.

Vierailija
25/43 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanadankissa.

Pari kasvattajaa on täällä Suomessa.

On lyhytjalkainen ja perimässä on korkeiden paikkojen pelko,viihtyy lattianrajassa ja huonekalujen alla.

Vierailija
26/43 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli aikuinen kissa joka uskoo kun sille sanoo ei. Olin ällistynyt kun ensimmäistä kertaa kielsin kissaa tekemästä jotain ja se katsoi minuun, naukaisi ja lopetti. Se on varmaan aikaisemmassa kodissaan opetettu siihen. En olisi itse älynnyt kouluttaa kissaa kun kaikkialla toitotetaan että ne tekevät ihan mitä haluavat.

Kyllä meilläkin selkeästi joissain kohdissa tuo "ei" toimii, esim. jos koettavat tassuillaan tiputtaa jotain. Eli tietävät kyllä mitä se sana tarkoittaa. Mutta ongelmana on se, että kissat päättävät itse milloin totellaan ja milloin ei. Niiden mielestä selkeästi kielto keittiön pöydälle hyppimisestä on maailman typerin sääntö ja olohuoneen maton raapiminen on toiminto, jolla saa emäntään liikettä. Raivostuttavinta on siis se, että minä en ole se, joka määrää. :/ Koirien kanssa on toisin, koulutettuina ne tietää olevansa ihmistä "alempana" laumassa, mutta kissanpirulaiset ei tähän suostu ikinä. 

t. nro 24

Vierailija
27/43 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästä kissa ulos hyppimään ja kiipeilemään puihin, niin ei sitä enää sisällä kiinnosta kiipeillä joka paikassa.

Vierailija
28/43 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuurista kiinni, riippuu siitä millainen se kissa luonteeltaan on. Suurin osa kissoista tekee mitä lystää, ainakin silloin kun omistaja ei ole kotona.

Ehkä jos sähköllä opettaisi, niin voisi saada aika hyviä tuloksia kissan kuin kissan kohdalla?

Vierailija
29/43 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on. Löytöeläinkodin kautta tullut vanhempi kissa.

Ruoka-astiat on sijoitettu lattialle, ei koskaan pöydälle.

Vierailija
30/43 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meilläkin selkeästi joissain kohdissa tuo "ei" toimii, esim. jos koettavat tassuillaan tiputtaa jotain. Eli tietävät kyllä mitä se sana tarkoittaa. Mutta ongelmana on se, että kissat päättävät itse milloin totellaan ja milloin ei. Niiden mielestä selkeästi kielto keittiön pöydälle hyppimisestä on maailman typerin sääntö ja olohuoneen maton raapiminen on toiminto, jolla saa emäntään liikettä. Raivostuttavinta on siis se, että minä en ole se, joka määrää. :/ Koirien kanssa on toisin, koulutettuina ne tietää olevansa ihmistä "alempana" laumassa, mutta kissanpirulaiset ei tähän suostu ikinä. 

t. nro 24

Kyllä ne koiratkin tekee mitä huvittaa kun omistaja ei ole kotona vahtimassa, jos siis on oppineet että jotakin voi tehdä. Ei koirakaan luontaisesti tajua sitä, että se mikä pätee omistajan ollessa paikalla pätisi silloinkin kun omistaja ei ole paikalla. Koirien maailmassa et voi omistaa sellaista mikä ei ole siinä ulottuvillasi vahdittavana. Pätee ihan kaikkiin laumaeläimiin, jopa niihin hyvin hierarkisiin susiinkin: Kyllä viedään alfan ruuat jos alfa poistuu paikalta vähänkään kauemmas.

Sitten eri asia, jos koira ei tajua, että voisi tehdä toisin kun omistaja ei ole kotona TAI ei ole riittävän motivoitunut tekemään toisin. Toisinsanoen, koira ei ole kiinnostunut ruuasta tai sitten se ei ole erityisen älykäs.

Nimim. ahneen houdinin omistaja.

Vierailija
31/43 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se sellainen kissa on, joka ei saa nousta korkealle? Laita sille joku muu paikka, johon saa hypätä katselemaan maailmaa vähän korkeammalta. Mummolassa oli muuan kissa, joka hyppi muurin vieressä katon rajassa olevalle hyllylle.

En tiedä, oppiiko yksikään kissa ettei pöydälle hypi, mutta oppii tekemään sen ainakin salaa. Miellä on aika vanha ja lihava kissa, mutta kyllä sekin löytyy toisinaan pöydältä, tai ainakin sen karvoja.

Vierailija
32/43 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä 2 kissaa, kumpikaan ei tule pöydälle, varsinkaan keittiön tasoille. Hesaria ne tykkäävät kyllä lukea sitten ruokapöydällä luvan kanssa....

Vierailija
33/43 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

LYhyestä virsi kaunis: EI.

Vierailija
34/43 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummolassani ei yksikään kissa vuosien varrella hyppinyt pöydille. Kai oppivat vanhemmilta talon tavat. Meidän nykyiset hyppii kiusallaan eikä alkuperäinen omistaja kieltänyt. Vähentynyt on kyllä huomattavasti, kun otin tavakseni kieltää joka kerta ja laitoin muualle asuntoon hyviä kiipeilypaikkoja, missä pääsee korkealle.

Vierailija
35/43 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi otitte kissan ja sitten kaikki kissalle ominainen pitää karsia pois? Olisitte ottanut koiran, se pysyy maassa. 

Ohiksena vastaan, että kaikki kissanomistajat tietävät, mikä työ on koirassa. JA kaiken huipuksi koiraa on ulkoilutettava useita kertoja pv:ssä.

Kissan kanssa pääsee helpolla, kun vain päästää sen ulos naapurien pihaan paskomaan. Jääkö auton alle, surmaako ihminen tai mitä lie sille voi tapahtua, siitä viis, otetaan uusi. Ja jos joku nyt väittää vastaan, soittakoon löytöeläin- ym. paikkoihin, niin se valitettava totuus iskee silmille. Kissanomistajat...

Vierailija
36/43 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen neljättä vuotta yrittänyt opettaa noita olemaan hyppimättä pöydälle. Olen kokeillut kaikki mahdolliset kikat kaksipuoleisesta teipistä suihkepulloon ja kieltämiseen, mikään ei tehoa. Viimeistään siinä kohtaa kun suljen ulko-oven, kaikki kissat istuu keittiön pöydällä toljottamassa minua (keittiönpöytä on ikkunan ääressä, josta taas näkee ulko-ovelle). Olen luovuttanut, ei noihin puupäihin tehoa mikään. 

Sama mattojen raapimisen kanssa. Joka ainoan kerran kiellän ja hätistän pois, olen koettanut jopa sitä suihkupulloa, mutta ei. Yksi kissoista varsinkin menee raapimaan mattoa selkeästi ihan vaan kun tietää että sillä saa mut paikalle ja sitten onkin kivaa juosta tuhatta ja sataa karkuun. Se on sille leikki.  Huoh. 

Eli vaan rangaitsemista? Mites palkitseminen?

Vierailija
37/43 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi otitte kissan ja sitten kaikki kissalle ominainen pitää karsia pois? Olisitte ottanut koiran, se pysyy maassa. 

Ohiksena vastaan, että kaikki kissanomistajat tietävät, mikä työ on koirassa. JA kaiken huipuksi koiraa on ulkoilutettava useita kertoja pv:ssä.

Kissan kanssa pääsee helpolla, kun vain päästää sen ulos naapurien pihaan paskomaan. Jääkö auton alle, surmaako ihminen tai mitä lie sille voi tapahtua, siitä viis, otetaan uusi. Ja jos joku nyt väittää vastaan, soittakoon löytöeläin- ym. paikkoihin, niin se valitettava totuus iskee silmille. Kissanomistajat...

Ai kaikki kissanomistajat toimii noin? Eipä tulis mieleenkään päästää kissaa yksin ulos. Oon myös sitä mieltä, että koirassa on enemmän "työtä". Mutta käytin itsekin kissaa ulkona. Kesäisin melkein joka päivä, talvella harvoin.

Vierailija
38/43 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. nro 24

Kyllä ne koiratkin tekee mitä huvittaa kun omistaja ei ole kotona vahtimassa, jos siis on oppineet että jotakin voi tehdä. Ei koirakaan luontaisesti tajua sitä, että se mikä pätee omistajan ollessa paikalla pätisi silloinkin kun omistaja ei ole paikalla. Koirien maailmassa et voi omistaa sellaista mikä ei ole siinä ulottuvillasi vahdittavana. Pätee ihan kaikkiin laumaeläimiin, jopa niihin hyvin hierarkisiin susiinkin: Kyllä viedään alfan ruuat jos alfa poistuu paikalta vähänkään kauemmas.

Sitten eri asia, jos koira ei tajua, että voisi tehdä toisin kun omistaja ei ole kotona TAI ei ole riittävän motivoitunut tekemään toisin. Toisinsanoen, koira ei ole kiinnostunut ruuasta tai sitten se ei ole erityisen älykäs.

Nimim. ahneen houdinin omistaja.

Samainen beaglemme aina heti poistumisemme jälkeen tutki kaikki paikat mahdollisten unohtuneiden ruokien löytämiseksi ja jos meiltä oli unohtunut jotain ja tulimmekin heti takaisin, niin koira yritti näyttää siltä että ihan muuten vain tässä kuljeskellaan, eikä varsinkaan mitään ole tekeillä. Lievä harmistuskin näkyi siellä taustalla.

Oli täysin luettava koira tuo omamme, ja siitä näki heti mitä sillä on mielessä.

Sille itselleenkin siitä oli etua, sillä kun sillä oli asiaa, niin sen aiheen tajusi heti.

Vierailija
39/43 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän katti ei hyppinyt jostain syystä keittiön pöydille tai tasoille vaikka kaikkialle muualle se kiipesikin. En tiedä miksi mutta ei me sitä sen kummemmin koulutettu paitsi nuorempana hätistettiin pois.

Vierailija
40/43 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jos sähköllä opettaisi, niin voisi saada aika hyviä tuloksia kissan kuin kissan kohdalla?

Joo. Punanen kaulan ja sininen hännän ympärille. Sitten vaan töpseli seinään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi