Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa koska kaikki sanat ovat niin epätarkkoja

Vierailija
19.05.2017 |

En tiedä mikä ongelma tämäkin on. Ahdistaa koska sanoille ei voi useinkaan osoittaa todella selkeää vastinetta todellisuudesta ja sanamerkitykset on tosi ympäripyöreitä. Olen sellainen ihminen joka kaipaa täsmällisyyttä mutta ihmisen käyttämä kieli tekee minut hulluksi.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osmo A. Wiio: Viestintä epäonnistuu, paitsi sattumalta.

Kuitenkin tämä yhteiskunta saadaan toimimaan sinällään vaillinaisen viestinnän avulla. Kykymme muodostaa riittävän tarkkoja merkityksiä sanallisesta viestinnästä on toki vähän kummallinen. Ja toisaalta, kyllähän väärinymmärryksiä sattuu.

Mutta jos sanojen epätarkkuus ahdistaa, niin miksi kirjoitit mitään? Olisit esittänyt saman vaikka loogisina lausekkeina...

Vierailija
2/3 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, onko millään mitään muuta tarkoitusta kuin se, minkä sille itse luomme?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, minulla on vähän samaa ongelmaa. Tuntuu, etten koskaan saa sanottua aivan tarkkaan mitä tarkoitan. En muutenkaan ole tottunut puhumaan tunteistani, ja kun yritän, niin en millään tavoita sanoja mitkä kuvaisivat mitä tunnen. Mieheni joskus yrittää kannustaa minua puhumaan tunteista ja syvimmistä ajatuksista, eikä oikein käsitä että en vain saa niitä sanoiksi. Sisälläni on...jotain. Tunteita. Ei täsmällisiä lausekkeita.

Koskee myös arkisempiakin asioita. En tiedä, osaavatko muut ilmaista itseään paremmin vai eivätkö he vain välitä siitä, että sanat eivät ole koskaan aivan tarkkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä