Te, joilla on rahastosijoituksia tai osakesijoituksia
Kommentit (26)
Vaihtelee. Tasaisin nousu ollut rahastoilla.
En juuri myy, Kesko tuottaa mulle eniten ihan oikeaa rahaa per vuosi.
Osakkeiden osinkotuotto on ollut noin 3-4%. En harrasta aktiivista sijoittamista, noi osakkeet on ollu mulla jo noin 15v tms ja tulee mitä tulee. Näiden lisäksi tietty tapahtuu lisäksi arvonnousut/laskemiset.
On vain kasvuosuuksia. Viime vuosina tuotto on ollut sellaisilla kymmenprosenteilla että hirvittää. Pitäisikö myydä? Vaan ne verot...
Rahastot on 10 vuoden jälkeen miinuksella, ne osuudet on myyty mitkä on mennyt nollille tai voitolle hetkeksi. Osakkeissa paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Rahastot on 10 vuoden jälkeen miinuksella, ne osuudet on myyty mitkä on mennyt nollille tai voitolle hetkeksi. Osakkeissa paremmin.
Lohduttavaa, että edes joku veti mua huonommin. Tosin toi oli eka kokeiluni ja tein jälkikäteen arvioituna typeriä ratkaisuja. Vaikka silloin ne eivät näyttäneet typeriltä. No, aina oppii, en tee enää ikinä samoja ratkaisuja! Pari vuotta pidin, siihen saikka että sain omani ulos. Ja ai että kuinka välillä stressasi ja myynti hirvitti, kun ei tiennyt tarkkaa tuloutuspäivää ja mietti että meneekö sittenki miinukselle. Teitkö itse aikahajautusta?
Ne rahastot mitkä valitsin täysin itse, nousi 15% 2016 , se turvallinen 8% ja se riskimpi 40%.
Ne, joihin pistin rahaa muiden neuvojen takia, pankki-tädin, ystävän, ovat aika lailla nollilla.
Mulla on ollut 7,5 % nettotuotto kaikkien kulujen jälkeen viimeiset vuodet ja haluaisin tietty nostaa sitä korkeammaksi.
20% tietämillä. Nyt vuodelta 40%. Hullua.
Alkaa kyllä meno pörssissä vähän pelottaa: joka ikinen, rupukuntoinenkin, yritys on arvotettu todella korkealle. Nyt pitäisi vain osata sanoa, milloin on oikea hetki ottaa rahat pois sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Miten rahastot voivat edes mennä miinukselle? Sijoittivatko ne jokainen kenties yhteen yritykseen?
Juuri katsoin ja rahastojen arvo tällä hetkellä n. 50 000€ ja arvonnousu 12 000€. Tuossa ajallista hajauttamista paljon, ekat sijoitukset tehty 2003.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten rahastot voivat edes mennä miinukselle? Sijoittivatko ne jokainen kenties yhteen yritykseen?
On kait se mahdollista, jos hankittu 2008 tai ennen. Sen jälkeen rommaus.
Vuoden sisään on tullut rahastoista sellaista 8-9% tuottoa, tossa kun äsken silmäilin. Kaikki paitsi yksi kakkarahasto plussalla. Aika hyvin on kurssit olleet nousussa.
🇺🇦🇮🇱
Ulosmaksettu nettotuotto tällä hetkellä n. 2,5% vuodessa. Huom summa ei ole hankintahinnalle vaan markkina-arvolle. Vuotuista arvonmuutosta en ole sen tarkemmin seurannut (sijoituksia useissa eri säilytysyhteisöissä).
SIellä -5 ja +20 välillä ollut nyt 5 vuoden aikana. Tällä hetkellä +13.
kuka hullu uskaltaa pitää rahojaan pörssissä? Mä lähdin pois. Kohta romahtaa!
Sellaset kakskyt pinnaa.