Näkeekö ulkoa päin ajaako joku manuaalisella vai automaattisella autolla?
Näkeekö sitä vaikka jalankulkijat ajotyylistä tai toiset ajajat?
Kommentit (17)
Liikennevaloissa tai mäkilähdössä huomaa helpoiten.
Ei. Voit hyvin valehdella muille, että sinulla on automaattiauto. Muista kuitenkin käyttää kytkintä sulavasti, jotta et paljastu!
Kyllä ne näkee kun sulla on nokka pystyssä ja ilme kuin petolinnulla.
Ainakaan ei auto sammu liikennevaloissa.
Ne ketkä menee sulavasti liikennevaloissa ja jatkaa nytkyttämättä matkaa vaikka on joutunut ruuhkassa jonottamaan ylämäessä on joko huippukuskeja tai sitten ne ajaa ystävällistä ja avuliasta automaattiautoa :)
Millaiset eri äänet niistä lähtee?
Rupesin oikein miettimään ni kaipa sen siitä kun kädet on ratissa mulla, ei tarvi vaihtaa esim kun kaupan pihalta lähtee ni kädet pysyy ratissa, ei tapahdu sitä ykköseltä seuraavalle vaihtamista vaikka nopeus kasvaa mut aika tarkkaan saa kattoo. Kahta en vaihda: Volvo ja automaattivaihteisto. Noi yhdessä ni ajo on mukavaa.
Mutta kysymys: miksi pitäisi/ei pitäisi nähdä? Hassu kysymys sinun aloitus ni siks tiedustelen 😊
näkee siitä että horo voi twiitata ja meikata yhtä aikaa samalla kun polvella ohjaa. Tämä ei onnistu muuten kuin automaattivaihteisella.
-M52-
Laita tummat verhot ikkunoihin niin kukaan ei huomaa siirrätkö vaihdinkeppiä vai et.
Kyllä määkin olen sellasiin jalankulkijoihin törmännynnä jotka venyttää oikein kaulaa että näkis ajanko mää automaattista vai en. (En aja). Ja näytän kieltä niille.
Jos auto kiihdyttää ja kuskin oikea käsi pysyy ratilla tai kaivamassa sierainta esimerkiksi niin todennäköisesti automaatilla ajaa.
Et kysynyt kuin näkemistä, mutta vanhemmista automaattiautoista kuuli ettei moottorin ääni katkea SELVÄSTI vaihteen vaihtuessa vaan korkeintaan ääni mataloituu tai erittäin lyhyesti katkeaa.
Kannattaa tuijottaa liikennevaloista lähtijöitä. Onko kädet ratilla vai onko toinen piilossa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tuijottaa liikennevaloista lähtijöitä. Onko kädet ratilla vai onko toinen piilossa.
Itse ajan harvoin kaksi kättä ratissa vaikka automaatti on.
Kokemattomammat automaatilla ajavat polttavat jarruvaloja usein tarpeettomasti, eivät varsinaisesti jarruta paljon, mutta valo palaa, kun moottorijarrutusta ei ole käytettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ajan harvoin kaksi kättä ratissa vaikka automaatti on.
Kyllä kannattaisi.
Automaattiauton lähtiessä liikkeelle parkista keulan osoittamaan suuntaan välähtää monesti pakkivalo, kun vaihdevipu siirretään parkkiasennosta D-asentoon.
Tehokkaissa autoissa automaatti on hienoa asia. Painat tallan pohjaan niin se kiihtyvyys on se juttu.
Näkee risteyksestä lähdettäessä jos jaksaa kiinnittää huomiota. Ja jalankulkijat kuulevat.