Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

9v poika, heiluu ja liikuttaa itseään koko ajan, ei ole adhd, muita??

Vierailija
19.05.2017 |

Poika on aina ollut eläväinen ja vilkas. Koulusta ei ole tullut valitusta. Jotenkin häiritsee, kun koko ajan poika heiluttaa joko jalkaansa tai kättään. Näplää käsillä paidanhelmaa, heittelee jotain tavaraa käsissään, vähintään heiluttelee sormeaan. Jos saman ikäisiä lapsia istuu esim. lattialla, poika on lähes ainoa, joka jatkuvasti heiluttaa itseään. Olen päivittäin käskenyt kiinnittämään huomioa itseensä, ettei koko ajan olisi liikkeessä. Rasittaa tuollainen. Ja sitten muilta mammoilta tulee kommenttia tai vähintään mulkoilee. Poika osaa istua hiljaa esim teatterissa, elokuvissa ja esityksissä kyllä. Ruokaillessakin koko akan jalat heiluu. Meneeköhän tuo iän myötä ohi, vai jatkuukohan aikuisuuteen asti? Kokemuksia, rauhoittuukohan iän myötä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tätä äiti ei tajua että diagnoositapaus.

Vierailija
2/6 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsi siis tutkittu ja lääkäri todennut että ei ole ADHD vai oletko itse todennut tämän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/6 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuollainen 10v sisko. Oon sanonut monesti äidille, että tutkituttaisi tuon lapsen, että ei se ihan normaali ole. Mulla on siis paljon sisaruksia, ja omiakin lapsia, ja tiedän että lapset ovat osa hyvinkin vilkkaita, mutta kyllä sen huomaa kun joku on aivan omaa luokkaansa.

Jatkuvasti pitää liikkua ja hämmentää. Jos ei ole varsinaista tekemistä, hyppii käsillään seinää vasten, tekee kärrynpyöriä vielä hetkeä ennen nukkumaanmenoa, elokuvia kun katsoo hytkyy jalka tai jalat, nojaa käsillään ruokapöytään ja hyppii samalla. Koko ajan menossa eikä yhtään rauhallista hetkeä päivässä. Ei pysty kuuntelemaan ohjeita, kun ei kykene keskittymään kun koko ajan tohottaa menemään.

Hemmetin raastavaa ja usein meillä ollessaan tai minä heillä, heitän kylmästi hänet pihalle riehumaan..

Vierailija
5/6 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autismin kirjon häiriöissä hyvin tavallista. Omalla lapsella on tätä pientä liikettä koko ajan. Se pieni liike rauhoittaa ja antaa jonkinlaista turvaa. Päälle päin lapsesta ei juurikaan mitään erilaista huomaa ja koulussakin pärjää ihan hyvin, mutta juuri tuo liike ja muutama muu asia kielivät lievistä autisminkirjon ongelmista.

Älä kiellä liikettä, ohjaa lasta pienempään ja häiriöttömään liikkeeseen. Esim. pieni jalan heilutus ei häiritse muita, mutta auttaa lasta keskittymään.

Vierailija
6/6 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itsekin kyseisenlainen lapsi ja teen nykyisinkin sitä, että liikuttelen jalkaa tai nyplään jotain mikä aiheuttaa voimakkaampia tuntoaistimuksia. Yksi mikä on erittäin suuri tapa on painaa tylpällä esineellä, kuten pöydän kulmalla peukalon ja etusormen väliä tai vastaavasti jalkapohjaa siitäpottuvarpaan "jalkapöytäkuulan" :D kohdalta. En osaa selittää miksi, mutta tuntoaistimukset auttavat minua keskittymään paremmin, sillä tunnen kehossani epämukavuutta jos olen paikallani. Painekipu ja liike asettaa tämän epämukavuuden prioriteettinä alemmas ja en huomaa sitä, jolloin voin keskittyä tekemiseeni. ADHDta minulla ei ole todettu, vaikka testit on tehty. ADDtä tosin on epäilty, mutta sitä taas ei ole sen koommin tutkittu, kuin pienimuotoisella pikatestillä.