Olen kateellinen teille kesäpäivän viettäjille. Onko täällä muita pohjoisen kylymästä?
Meillä mittari näyttää 9 astetta ja ulkona tihuuttaa vettä ja on kamalan hämärä. Ärsyttää ja pistää kateeksi kun joka tuutista toitotetaan miten kesä on alkanut ja hellerajat paukkuu.
Ei meillä. Sanokaa että teitä on muitakin ketä veetuttaa..
Kommentit (16)
En minä tätä hämäräksi sanoisi, kun aurinko laskee seuraavan kerran joskus heinäkuussa.
Pilvistä ja sateista kyllä, mutta linnut laulavat silti niin vimmatusti. Ehkä huomenna on vähemmän lunta, jos koko yön sataa.
14 astetta ja aurinko paistaa. Kokkola.
Mikset muuta asumaan vähän etelämmäs jos et pohjoisessa viihdy? Täällä oli tänään +25
Joo täälä Oulusa. Jos huomena paistaiski.
Missä ap majailee? Haluaisin viettää yhden vuodenkierron jossain tosi pohjoisessa.
Meillä täällä köyhien lähiössä pks on ihana kevät. Koivuissa ja muissa lehtipuissa pienet lehdet, pihan vaahterat kukkivat loistavan vihreinä, nurmikko vihertää ja narsissit ja pikkusipulikukat kukkivat upeasti. Kerrostalon kukkapenkkiä siis katselen ja parvekkeelta pihapuita. Lintuja on paljon, mustarastas laulaa yötä päivää. Nyt en ole köyhä enkä kipeä, vaikka oikeasti olen kumpaakin.
Kyllä kevät on kohta teilläkin.
Helsingistä olen kotoisin, Rovaniemellä asun opiskelemassa. Kiva, kun kaverit siellä istuu terdellä ja itse juuri poljin tihkusateessa yliopistolta ja eilen piti olla vielä kevyttopatakki päällä. Lehtiä ei paljon puissa näy.
Vierailija kirjoitti:
Missä ap majailee? Haluaisin viettää yhden vuodenkierron jossain tosi pohjoisessa.
No, syrjäsin ja kylmin on Naruska. Mutta on täällä Korvatunturinmaallakin, vielä ihan talvi. No, voipi se ensviikolla olla jo kesä. Tuommosta 7 astetta ollu lämmintä, niin alkaa katolta kohta lumi lähteä. Nii, että huomioi että pohjosimmassa ei ole aina kylmintä, eikä eniten lunta. Se on se golfvirta, mikä sinne tuo lämpöä. Onse soma, ku pääsee jo pihalle kesärenkailla.
JA en oo ap.
Oulusa pelekkää harmaata, sumusta ja kylymää vaan. Limingan metissäkin on vielä lunta.
Ovatkohan Limingasa etes kylyvöjä pystyneet alottaan?
Vierailija kirjoitti:
Meillä mittari näyttää 9 astetta ja ulkona tihuuttaa vettä ja on kamalan hämärä. Ärsyttää ja pistää kateeksi kun joka tuutista toitotetaan miten kesä on alkanut ja hellerajat paukkuu.
Ei meillä. Sanokaa että teitä on muitakin ketä veetuttaa..
Samanlaista meillä. Käytiin pilkilläkin tänään soppa-ahvenet onkimassa. Jäätä 75 cm
Ei itseasiassa ollut kuuma, mutta edes siedettävää.
Vaihdetaan! Mä voin tulla sinne! Pks +22
No hei, minä oon kateellinen kaikille euroopaneläjille joille tällainen lämmin kevät on normiariki Kun vaan keksisin mitenkät teen tästä itselleni arkea.
Ei työssäkäyvä ehtinyt tuosta lämmöstä nauttia täällä pääkaupunkiseudullakaan.
Mie olen. Rovaniemelä just tuota hämärää ja harmaata. Takapihala vielä isot kasat luntaki. :D
Katteellinen mie en tuosta ossaa olla. Muutenhan sitä sais jatkuvasti kaehtia. Ainahan jossain on lämpimämpi. :)
Harvinaisen hithasti tekkee kesä tuloaan tänä vuonna. Saattaahan tuo olla sitten sitäki lämpimämpi. :)